(قسمت اول)

1? تکامل 
زبان مدل های متحد (UML) زبانی برای معین کردن ، به تصویر کشیدن ، ساختن و مستند کردن محصولات سیستم های نرم افزاری ، سیستم های تجاری و سایر سیستم های غیر نرم افزاری است. UML برای نشان دادن یک همکاری عالی مهندسی علمی که موفقیت آنها در مدل های سیستم های بزرگ و کامل ثابت شده است می باشد.

تعاریف UML عبارتند از :

معنای (Semantics) UML : ترکیب توصیفات و معنایی UML را تعریف می کند .UML را می توان از لایه های معماری شده و سازمان داده شده درست شده و میان هر بسته ، عناصر مدل را در دوره هایی که از ترکیب انتزاعی خودش ( با استفاده از توضیحات دیاکرام کلاس ) ، نقش فرم های صحیح ( استفاده از متن و توضیح زبان ساختار ) و معناها ( با استفاده از متن های دقیق ) تعریف نمود . و شامل دو ضمیمه : عناصر استاندارد و فهرست لغات UML می باشد.

یاداشت های راهنمای UML : یاداشتها و تهیه مثالهای پشتیبانی را تعریف می کند . یاداشتهای UML ترکیب گرافیکی برای توضیح معنایی توصیفات با UML MetaModel را نشان می دهد.

گسترش UML در پردازش های شئی گرا برای مهندسی نرم افزار و گسترش UML برای مدل های تجاری : توسعه UML ، توسعه پردازش ها است و دامنه معین در UML در تصویر دیاگرام در دوره های که مکانیسم توسعه و پردازش خاص دارند را شامل می شود.

OCL در UML استفاده می شود که برای تفکیک تعریف مستند قید شئی زبان معین (Object Constraint Language Specification) به کار می رو د.

1?1 معنی برای بینندگان 
این مستند شده از مجموعه معناهای اولیه جامع و خود مرکب که تعریف شده از معنا ها و یاداشت های UML است می باشد . اولین ملاقات از این مدارک مجموعه مرکب از گروه مدیریت اشیاء ، سازمان دهی استاندارد ها ، نویسندگان کتاب ، فرهیختار و ابزار سازنده است .

نویشندگان آشنایی با آنالیز شئی گرا و طراحی متد ها را به عهده دارند .این مستندات ،برای متن های وابسته به مقدمه روی مدلهای اشیاء برای سیستم های پیچیده نوشته نشده اگر چه آنها می توانند در اتصال با مواد یا یا آموزش استفاده شوند. این مجموعه از مستندات بیشتر نیتشان در ضمیمه های اضافی کتاب ها ، دوره های آموزشی ، و ابزار مناسب در دسترسی به UML بکار می رود.

3? هدف UML 
اولین اهداف در طراحی UML عبارت بودند از :

1 ) آماده سازی کاربران خواندن برای استفاده ، توضیح زبان مدل تصویری چنان که بتوان آن را گسترش و تغییر مدل داد .
2 ) میسر ساختن توسعه پذیری و مکانیسمهای تخصصی در برابر مفاهیم هسته داخلی
3 ) وجود استقلال از زبان های برنامه نویسی خاص و گسترش پردازش .
4 )آماده سازی یک قرارداد اساسی برای فهمیدن زبانهای مدل .
5) تفویت رشد از طرف بازار ابزارهای مدلهای شئی گرا.

6) پشتیبانی سطح بالا از گسترش مفهوم از قبیل همکاری ها ، چهار چوب ها ، الگوها ، و اجزاء .
7) یکپارچکی بهترین تمرین است .

 

برای توضیحات بیشتر عنوان پایینی را کلیک کنید