سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر

بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر

پایان نامه بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر  Thesis Factors Hijab girl students مقاله در مورد بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر  ی عوامل مؤثر در رعایت حجاب عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان رعایت حجاب دانش آموزان دختر مطلب در مورد بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر  کار کلاسی در مورد بررسی عوامل
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

مقاله بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

بسمه تعالی

 

مقدمه

هیچ چیز نبود، جز دیکتاتوری وحشی، او که می‌خواست با سرنیزه، پرده از اندام عفاف براندازد. هر چند می‌دانست زنان این خاک، سپاهیان آموزش دیده در اصالت فاطمه اند و مردان را قامت غیرت فرونریخته است و تبر ابراهیم، هنوز هم سبز می‌درخشد، وطن را به سود خنده های نامتناهی شیطان فروخت و آزادی را در «نماد مسلمانی» هم محکوم کرد.

بانوی ایران، تا آن زمان پشت پرچین حجب و حیا، دامان پاک خود را گسترانیده بود تا گل های خوش آب و رنگی که سر به زانویش نهاده بودند، با لالایی هر قصه‌ی آسمانی بیارامند.

اما، چشم هایی که پشت حریر نقاب، اعتماد خود را از زاویه‌ی نورانی تری می‌نگریست، دانست که باید تحمیل عریانی را گریه کند و گیسوانی که در امنیت حریم حجاب، بافته‌های محبوبیت و لطافت بود، باید در کوچه بازار هر نگاه آلوده رها می‌شد.

و اینک زنان ایرانی که همواره از چشمه‌ی حیا آب می‌نوشیدند و چادر عفت بر سر می‌کردند باید در برابر تیرهای زهرآلود نگاه نامحرمان، بدون حجاب ظاهر شوند و چه سخت است تصور مرواریدی صدف!

دژخیم، پا در پوتین  ابلهانه ترین تفکرات تجددگرایی، بر جاده‌های شرافت ایران زمین گام بر می‌داشت تا چشم های خودبین استعمار را به روی شرف خود ساخته‌ی ایرانی بدراند، تا لکه‌دار کند دامان عفت ایرانی را و به خاک بکشاند عصمت عفاف را.

اما تاریخ به یاد می‌آورد استقامت ایرانی را، ایستادگی غیرت را! ‌تاریخ می‌بالد به سرزمین زنان عفیف؛ زنانی که سیاهی چادرهایشان با خون عفتشان آمیخت و حجابشان حفظ ماند تا پیش دردانه‌ی رسول اکرم (ص)، فاطمه‌ی زهرا (س) روسپید شوند.

ای زن، به تو از فاطمه این گونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد.

در جامعه‌ای که زن را نه با معیارهای انسانی، بلکه با معیارهای زنانگی می‌سنجند، زن در حکم یک کالاست و با او مانند یک کالا رفتار می‌شود. شگفت است که هر گاه از پوشش و سادگی اسلامی به میان می‌آید، مخالفان که غالباً یا شیفتگان ناآگاه غربند، یا پادوهای مزدور سرمایه داری مصرفی، زبان به سخنسرایی می گشایند که شما می‌خواهید زن را از حضور فعال در جامعه محروم کنید و او در خانه محبوس سازید و شما شخصیت زن را جدی نگرفته و نیمی از جمعیت کشور را از صحنه‌ی کار اجتماعی بیرون رانده اید. [1]

* فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی – غلامعلی حداد عادل.

 

دانلود بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پروژه بررسی توحید در قرآن

فایل تحقیق توحید در قرآن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه بررسی توحید در قرآن

تحقیق توحید در قرآن unity in the Quran مقاله در مورد توحید در قرآن پایان نامه در مورد توحید در قرآن کار کلاسی در مورد توحید در قرآن تحقیق رایگان توحید در قرآن دانلود تحقیق رایگان توحید در قرآن دانلود توحید در قرآن
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

فایل تحقیق توحید در قرآن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات مختصر فایل مورد نظر


مقاله و کار کلاسی

تعداد صفحات: 48

فهرست:       دارد

نوع فایل: ورد و قابل ویرایش

 

خلاصه ای از فایل مورد نظر:

فهرست مطالب

توحید در قرآن

گفتارى در معناى توحید از نظر قرآن

استدلال قرآن بر یگانگى پروردگار

یگانگى خدا

مراتب توحید

عدل چیست؟

منابع و ماخذ

توحید در قرآن

مقدمه: توحید و یکتایى خداوند متعال یکى از اصول اعتقادى اسلام و همه ادیان ابراهیمى است. در قرآن کریم در آیات زیادى به این مسئله اشاره و بر آن استدلال شده است: از جمله آیات 163 و 164 سوره بقره است که براى آشنایى بیشتر با مطالب نورانى این دو آیه شریفه تفسیر آنها را از کتاب ارزشمند تفسیر المیزان اثر علامه طباطبایى (ره) تقدیم مى‏داریم. و الهکم اله واحد لا اله الا الله هو الرحمن الرحیم ان فى خلق السموات و الارض و اختلاف الیل و النهار...

به درستى در خلقت آسمانها و زمین و اختلاف شب و روز و کشتى‏ها که در دریا بسود مردم در جریانند و در آنچه که خدا ازآسمان نازل میکند یعنى آن آبى که با آن زمین را بعد از مردگیش زنده میسازد و از هر نوع جنبنده در آن منتشرمیکند و گرداندن بادها و ابرهائیکه میان آسمان و زمین مسخرند آیات و دلیلهائى است براى مردمى که تعقل کنند(164).

و بعضى از مردم کسانى هستند که بجاى خدا شریک‏ها میگیرند و آنها را مانند خدا دوست میدارند وکسانیکه بخدا ایمان آورده‏اند نسبت باو محبت‏شدید دارند، و اگر ستمکاران در همین دنیا آن حالت‏خود را که‏در قیامت هنگام دیدن

بیان

این آیات که مسئله توحید را خاطر نشان میکند، همه در یک سیاق و در یک نظم قرار دارند، و بر مسئله نامبرده اقامه برهان نموده، شرک و سرانجام امر آن را بیان مى‏کند.

(و الهکم اله واحد)، در سابق در تفسیر بسم الله در اول کتاب، تفسیر سوره حمد معناى کلمه(اله)گذشت، (معنى"واحد" در"اله واحد")و اما معناى کلمه(واحد)، باید دانست که مفهوم وحدت از مفاهیم بدیهى است که درتصور آن هیچ حاجت بان نیست که کسى آنرا برایمان معنا کند و بفهماند که وحدت یعنى چه‏چیزى که هست موارد استعمال آن مختلف است، چه بسا چیزى را بخاطر یکى از اوصافش‏واحد بدانند، و مثلا بگویند مردى واحد، عالمى واحد، شاعرى واحد، که مى‏فهماند صفت‏مردانگى و علم و شعر که در او است‏شرکت و کثرت نمى‏پذیرد و درست هم هست، چون‏رجولیتى که در زید است قابل قسمت میان او و غیر او نیست، بخلاف رجولیتى که در زید و عمرواست - که دو مردند - و دو رجولیت دارند و مفهوم رجولیت در بین آن دو تقسیم شده و کثرت‏پذیرفته است.

پس زید از این جهت - یعنى از جهت داشتن صفتى بنام رجولیت - موجودى است واحدکه قابل کثرت نیست، هر چند که از جهت این صفت و صفات دیگرش مثلا علمش و قدرتش وحیاتش، و امثال آن واحد نباشد، بلکه کثرت داشته باشد.

(بیان فرق اجمالى بین دو کلمه"احد"و"واحد")ولى این جریان در خداى سبحان وضع دیگرى بخود مى‏گیرد، میگوئیم خدا واحد است، بخاطر اینکه صفتى که در اوست - مثلا الوهیتش - صفتى است که احدى با او در آن صفت‏شریک نیست و باز مى‏گوئیم: خدا واحد است چون علم و قدرت و حیات دارد، و خلاصه بخاطرداشتن چند صفت وحدتش مبدل به کثرت نمى‏شود، براى اینکه علم او چون علوم دیگران وقدرتش و حیاتش چون قدرت و حیات دیگران نیست، و علم و قدرت و حیات و سایر صفاتش اورا متکثر نمى‏کند، تکثرى که در صفات او هست تنها تکثر مفهومى است و گر نه علم و قدرت وحیاتش یکى است، آنهم ذات او است، هیچیک از آنها غیر دیگرى نیست، بلکه او عالم است‏بقدرتش و قادر است بحیاتش، وحى است به علمش، بخلاف دیگران که اگر قادرند به قدرتشان‏قادرند و اگر عالم هستند، به علمشان عالم هستند، خلاصه صفاتشان هم مفهوما مختلف است وهم عینا. 

دانلود پروژه بررسی توحید در قرآن


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مقاله اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی

مقاله اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی در 15 صفحه قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مقاله اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی

تحقیق اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی The Resurrection and its place in Islamic teachings مقاله در مورداصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی مطلب در مورد اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی کار کلاسی در مورد اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی تحقیق رایگان در مورد اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی دانلود تحقیق در مورد اصل معاد و جای
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مقاله اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی در 15 صفحه قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات مختصر فایل مورد نظر


مقاله و کار کلاسی

تعداد صفحات: 15

فهرست:       دارد

نوع فایل: ورد و قابل ویرایش

 

خلاصه ای از فایل مورد نظر:

فهرست

مقدمه


1-1. اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی

1-2. ایمان به معاد و اثرات آن

1-3. اقرار به معاد

2- ماهیت مرگ و خواب

3- برزخ از دیدگاه کتاب و سنت

برزخ از نظر فرهنگ ها

برزخ از نظر عقل و وحی

برزخ از نظر مصریان

4- شفاعت

مفهوم شفاعت

نفی شفاعت باطل و اثبات شفاعت حق

 

منابع

 

رستاخیز از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه   مؤلف: محمد طاهریان

معاد در نگاه عقل و دین                       مؤلف: محمدباقر شریعتی سبزواری

معاد شناسی                                       مؤلف: آیت الله جعفری سبحانی

مقدمه و ترجمه دکتر علی شریعتی

 

اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی:

یکی از اصول اعتقادی دین اسلام، اصل معاد است. بنابراین اصل، همه انسان هایی که در این عالم به دنیا امده و رفته اند و از این پس می آیند و مدتی زندگی می کنند و می‌روند، همه و همه در جهان دیگری زنده شده و در دادگاه عدل الهی حاضر می شوند و به پاداش یا کیفر اعمال خود می رسند: یا به بهشت می روند و یا روانه دوزخ خواهند شد و در هر حال از یک حیات ابدی برخوردارند.

ایمان به این اصل شرط مسلمانی است و اگر کسی این ایمان را از کف بدهد و عالم آخرت را انکار کند از زمره مسلمانان بیرون است.

همگی پیامبران الهی- از آدم تا خاتم- پس از اصل توحید، اصل معاد را بیان می کرده مردم را به ایمان و اعتقاد به حیات اخروی می خواندند.

دانلود مقاله اصل معاد و جایگاه آن در معارف اسلامی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مقاله بررسی اعجاز علمی قرآن

تحقیق اعجاز علمی قرآن در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مقاله بررسی اعجاز علمی قرآن

تحقیق اعجاز علمی قرآن Research scientific miracle of Quran مقاله در مورد اعجاز علمی قرآن پایان نامه در مورد اعجاز علمی قرآن مطلب در مورد اعجاز علمی قرآن کار کلاسی در مورد اعجاز علمی قرآن تحقیق رایگان اعجاز علمی قرآن دانلود تحقیق اعجاز علمی قرآن اعجاز قران اعجاز علمی قرآن
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

تحقیق اعجاز علمی قرآن در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات مختصر فایل مورد نظر


مقاله و کار کلاسی

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: ورد و قابل ویرایش

خلاصه ای از فایل مورد نظر:

اعجاز علمی قرآن

 

اشاره به ضعیف شدن ترشحات هورمون های درون ریز و پوک شدن مغز استخوان در افراد مسن

 

سوره یس آیه 68

طفلی که متولد می شود هرچه بزرگتر می شود و از مرز جوانی به پیری گام می نهد در درون بدنش کاستی هائی دیده می شود . دهها هورمون درون ریز بدنش میزان ترشحات بدنش کاهش می یابد مثلاض ترشحات هورمون تستو سترون که هورمون غریزه جنسی در مردهاست و میزان ترشح هورمون استروژن و پروژسترون که هورمون جنسی در زن هاست کاهش می یابد و قدرت و شهوت جوانی کاهش می یابد .

مثلاً میزان ترشحات هورمون انسولین که قند خون را از بین می برد از جزایر کانگرهانس کاهش می یابد و افراد مسن بیشتر قند خون می گیرند مثلاً ترشحات هورمون سوماتروپ کاهش می یابد میزان ترشحات غده هیپوفیز کم می شود و مغز استخوان انسان که کارش تولید خون است بع مرور زمان پوک می شود چون خون از مغز استخوان پدید می آید به مرور زمان استخوان به تولید سلول های خونی می پردازد و در تشکیل گلبول ها نقش ایفا می کند و در نتیجه خودش ترد و پوک می گردد.

خواص عسل

اشاره به خاصیت شفادهندگی عسل

سوره نحل آیه 70 و71

آیا اگر زنبور عسل اراده کند خانه هائی برای خود نسازد و از میوه های خوب نخورد و مثل پشه بر آلودگی ها بنیشیند دیگر نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد ؟ جواب چرا 

دانلود مقاله بررسی اعجاز علمی قرآن


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پاورپوینت بررسی باران های مصنوعی

پاور پوینت باران های مصنوعی روشها واهداف در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بررسی باران های مصنوعی

باران باران مصنوعی باروری ابرها  جغرافیا
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل pptx
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

پاور پوینت باران های مصنوعی روشها واهداف در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

شامل تعریف/ روشها/ اهداف و تاریخچه بار وری ابرها در جهان و ایران همراه با عکس

دانلود پاورپوینت بررسی باران های مصنوعی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مقاله بررسی خود شناسی و خداشناسی

تحقیق خود شناسی و خدا شناسی در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مقاله بررسی خود شناسی و خداشناسی

تحقیق خود شناسی و خدا شناسی Self knowledge andstudy theology دانلود رایگان تحقیق خود شناسی و خدا شناسی کار کلاسی تحقیق خود شناسی و خدا شناسی تحقیق خود شناسی تحقیق خدا شناسی مطلب در مورد تحقیق خود شناسی و خدا شناسی مقاله در مورد تحقیق خود شناسی و خدا شناسی پایان نامه در مورد تحقیق خود شناسی و خدا شناسی
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

تحقیق خود شناسی و خدا شناسی در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات مختصر فایل مورد نظر


مقاله و کار کلاسی

تعداد صفحات: 25

فهرست:       دارد

نوع فایل: ورد و قابل ویرایش

خلاصه ای از فایل مورد نظر:

 

فهرست مطالب

 

آغاز خداشناسی، خودشناسی است

خداجویی (چرا برای شناسایی آفریدگار جهان فکر و مطالعه می کنیم؟)

آثار خداشناسی در زندگی ما

خداشناسی از یک راه مطمئن

انگیزه خداجویی

انواع صفات خدا (چرا صفات خدا به دقت و احتیاط فراوان احتیاج دارد؟)

چه راهی برای خداشناسی وجود دارد که مبتنی بر نوعی یافت درونی و وجدانی است؟

چرا تفاوتی که خداوند در خلقت مخلوقات گذاشته است، ظلم به آنها محسوب نمی شود؟

فلسفه آفرینش (هدف خدا از خلقت آفرینش چیست؟)

چه نفع و بهره ای از آفرینش نصیب موجودات می شود؟

چرا خداوند درخلقت موجودات تفاوت قائل شده است؟

چه قانونی سعادت بشر را تضمین می کند؟

وضع قوانینی این چنین از عهده چه کسی ساخته است؟

رضای پروردگار را چگونه باید کسب کرد؟

خوف و رجاء

امتحان

دعا

شکر

 لطف

 

 
 

 

آغاز خداشناسی، خود شناسی است

خودشناسی چگونه است؟

 به چند نمونه از ویژگی های انسان التفات کنیدتا خالق را بهتر بشناسید

1- هرگاه به این حقیقت واقف شود که آدم خلیفه خدا بر روی زمین است یعنی آیینه تمام نمای صفات الهی است و هرکس بخواهد خدا را ببیند می تواند او را که ساخته شده و دست پرورده خداوند است مشاهده نماید چنین کسی خدای خود را خواهد شناخت.

2- آدمی که دربندگی پروردگار خود ثابت باشد خداوند به خود می بالد وبه هنر خویش تبریک می گوید و می فرماید: آفرین بر قدرت کامل بهترین آفریننده. چون که خدا خودش بهتر می داند که چه موجود عظیمی آفریده از این جهت به آفرینش خود تبریک می گوید.

3- همچنین در آیات متعدد قرآن تصریح گردیده که انسان مسجود ملائک است.

4- در حدیث است که بیان می کند: هرکس خود را شناخت محققاً خدای خود را شناخته است.

5- زمانی که آدم بداند که قلبش منزلگاه خدا است.

6- آنگاه که امانت و اختیار خداوند را در خود احساس نمود.

7- موقعی که فهمید و به یقین رسید که خداوند چاشنی روح خود را در وجود او دمیده است ارزش وجودی خود را درک می کند و تقرب و نزدیکی خویش را با خالق یکتا حفظ نموده و پیوند بندگی را محکمتر نگه می دارد و از خودشناسی به خداشناسی پی می برد و این خودشناسی هرچه دقیقتر و عمیق تر گردد معرفت خداشناسی در انسان تقویت می شود.بنابراین می توان گفت همانطور که قرآن کلام خدا است و پیامبر کلام خدا است انسان هم کلام خداوند است.پس آنکس که جانشین خدا در زمین است خدا را می شناسد.آنکه وجودش کلمه خدا است با کلام خدا آشنا است. او که قلبش جایگاه خدا است خدا را می شناسد.

پس انسان با توجه به شناخت خویشتن و درون نگری خود به شرح فوق و اینکه دارای نیروهای خدادادی عقل و فطرت و قدرت خلاقیت و اختیار و انتخاب احسن است مسلماً به مرحله ای می رسد که خالق یکتای خود را می بیند و می شناسد و تنها او را می پرستد.

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حدّ است مکان آدمیت

 خدا جویى

 چرا براى شناسایى آفریدگار جهان فکر و مطالعه مى کنیم؟

1- عشق به آگاهى و آشنایى به جهان هستى، در درون جان همه ما است.

همه ما به راستى مى خواهیم بدانیم این آسمان بلندپایه، با اختران زیبایش، این زمین گسترده با مناظر دل فریبش، خود به خود به وجود آمده اند، یا این نقش هاى عجیب به دست نقاشى ماهر و توانا و چیره دست، کشیده شده است؟

نخستین سؤالاتى که در زندگى براى همه ما پیدا مى شود این است که:

 

 

از کجا آمده ایم؟ در کجا هستیم؟ و به کجا مى رویم؟

و ما اگر پاسخ هاى این پرسش هاى سه گانه را بدانیم ؟ یعنى بدانیم آغاز زندگى ما از کجا شروع شده و سرانجام به کجا خواهیم رفت؟ و اکنون چه وظیفه اى داریم؟بنابراین نخستین چیزى که ما را به دنبال خداجویى و شناسایى آفریننده جهان هستى مى فرستد، همان روح تشنه و جستوجوگر ما است.

.................

..........................

................................

 

دانلود مقاله بررسی خود شناسی و خداشناسی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مقاله بررسی کلی دین

تحقیق بررسی کلی دین در 14 صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مقاله بررسی کلی دین

تحقیق بررسی کلی دین Overview religion مطلب در مورد بررسی کلی دین پایان نامه در مورد بررسی کلی دین مقاله در مورد بررسی کلی دین کار کلاسی در مورد بررسی کلی دین
دسته بندی معارف و الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

تحقیق بررسی کلی دین در 14 صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات مختصر فایل مورد نظر


مقاله و کار کلاسی

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: ورد و قابل ویرایش

 

خلاصه ای از فایل مورد نظر:

دین : بررسی کلی

درباره ماهیت دین تعاریف مختلف وجود دارد. و هر مکتب و متفکر تعریف خاص خود را از دین ارائه کرده است. که به طور مختصر چهار مورد از این تعاریف را ذکر خواهیم کرد. مورد اول، دین یعنی «شناخت یک موجود فوق بشری که دارای قدرت مطلقه است و خصوصاً باور داشتن به خدا یا خدایان متشخص که شایسته پرستش اند»

تعریف دوم : که تعریف روانشناسی از دین است. دین یعنی احساسات، اعمالی و تجربیات افراد در هنگام تنهایی. آنگاه که خود را در برابر آنچه که الهی می نامند، می یابند(ویلیام جیمز).

مورد سوم : «دین اعتراف به این حقیقت است که کلیه موجوداتتجلیات نیروئی هستندکه فراتر از علم و معرفت ماست» (هربت اسپنسر).

چهارم تعریف جامعه شناختی دین «دین مجموعه ای از باورها، اعمال، شعائر و نهادهای دینی که افراد در جوامع مختلف بنا کرده اند:

درباره منشأ و مبدأدین که دین از کجا نسأت گرفته و سرآغاز آن کجاست هم نظر وعقیده واحد وجود ندارد. بعضی منشأ آن را سحر و جادگروی می دانند. بعضی مانند مارکیست ها به قدرت مندان و حاکمان اشاره دارند. که دین را برای وسیله استشمار طبقات محروم جامعه ایجاد نمودند و گروهی نیز منشأ آن را خداوند و وحی الهی دانسته اند. که توضیح این نظریه. از دیدگاه قرآن در مورد منشأ دین بهره می گیریم. از نظر قرآن دین الهی که کامل شده آن دین اسلام است. از اولین روز پیدایش بشر همراه وی بوده است. چوت که طبق آموزه های قرآن و دیگر کتب آسمانی. نسل  بشر امروزی به دو نفر آدم و حوا منتهی است. حضرت آدم پیامبر بوده و وحی آسمانی بر وی نازل می شده است. که بعد از فرزندان حضرت آدم تعداد مردم زیاد شده و به قبایل مختلف تقسیم شدند. و در هر قبیله بزرگان وجود داشته که مورد احترام افراد قبیله بودند. و بعد از مرگشان از آنها مجسمه های ساخته می شده. و این مجسمه ها برای نسل بعدی افراد قبیله دارای قدامت بودند. و به مرور زمان ستایش قرار گرفتند. که از آن زمان به بعد بت پرستی میان مردم رواج پیدا کرد. و این انحراف بشر از راه سعادت و خداپرستی سبب شد که خداوند مهربان پیامبرانی همراه با کتاب آسمانی. برای نجات بشر از هلاکت و گمراهی بفرستند تا مردن را به راه راست هدایت کند.

انواع دین : البته منظور ما اینجا نوعی خاص ادیان نیست. و با توجه به اینکه تعداد ادیان به نوع خاص بسیار زیاد هست و شاید هم به نود تا صد تا برسند بنابراین. به طور بنیادین به دو نوع آن اشاره خواهم کرد. یکی دین الهی و دیگری دین بشری است . دین الهی مجموعه عقاید، اخلاق، قوانین و مقرارت اجرایی است. که خداوند آن را برای هدایت بشر فرستاده است. تا انسان در پرتو تعالیم آن هوا و هوس خود را کنترل کند. و آزادی خود را تأمین نمائید. پیروان دین الهی حتی پیامبران. در برابری خداوند مسئولیت دارند و از تمام کارهایی که انجام می دهند از جانب خداوند حساب رسی صورت می گیرد. و افراد متدین در چهارچوب قانون خاص که از جانب خداوند فرستاده شده عمل می کند. ..............

................

...............................

دانلود مقاله بررسی کلی دین


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال

پایان نامه بررسی جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال در 230 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال

جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال جعل اسناد هویتی جرائم علیه اموال  نقش جعل اسناد هویتی در جرائم علیه اموال
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 203

پایان نامه بررسی جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال در 230 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب :

 

چکیده

فصل اول.

کلیات و ادبیات موضوع.

بخش اول : کلیات…

اول : مقدمه.

دوم : بیان مسئله.

نقش اسناد هویتی مجعول در وقوع جرائم علیه اموال چگونه می‌باشد ؟.

سوم : سوالات تحقیق..

چهارم : اهمیت موضوع.

پنجم : انگیزه انتخاب موضوع.

ششم : اهداف تحقیق..

هفتم : فرضیات تحقیق..

هشتم : نوع و روش تحقیق..

نهم : موانع و مشکلات تحقیق ( محدودیت های تحقیق )

دهم : پیشینه تحقیق..

یازدهم : مفاهیم و اصطلاحات…

بخش دوم : ادبیات موضوع.

اول : مقدمه.

دوم : سند  و تاریخچه سند در حقوق ایران.

سوم : تعریف سند.

چهارم : انواع سند.

پنجم : هویت و تعریف آن.

ششم : تاریخچه اسناد هویتی..

هفتم : تعریف اسناد هویتی..

هشتم : وجوه افتراق و اشتراک اسناد سجلی با اسناد هویتی..

نهم : انواع اسناد هویتی..

1-1- تاریخچه گذرنامه.

2-1- تعریف گذرنامه.

3-1- انواع گذرنامه.

1-2- تاریخچه گواهینامه.

2-2- تعریف گواهینامه.

3-2- انواع گواهینامه رانندگی..

4-2- وضعیت فعلی گواهینامه.

1-3- تاریخچه کارت پایان خدمت…

2-3- معافیت از خدمت وظیفه عمومی..

3-3- وضعیت فعلی کارت پایان خدمت و کارت های معافیت از خدمت…

4- مدارک شناسایی صنفی..

دهم – تکنولوژی های پیشرفته اسناد هویتی..

یازدهم : تکنولوژی کارت های هوشمند.

دوازدهم : تکنولوژی نقطه هوشمند.

سیزدهم : تکنولوژی هولوگرام.

چهاردهم : تکنولوژی بارکد.

بخش سوم: جعل سند و استفاده از سند مجعول.

اول : مقدمه.

دوم : تاریخچه جعل..

سوم : تعریف و مفهوم جعل..

چهارم : صور مختلف جعل سند.

پنجم : ارکان متشکله جرم جعل اسناد هویتی..

ششم : روشهای جعل در اسناد هویتی..

هفتم : استفاده از اسناد هویتی مجعول و غیرواقعی..

هشتم : انواع مبارزه با جرم جعل..

نهم : شیوه مبارزه با جعل اسناد هویتی..

دهم : شیوه مبارزه با استفاده از سند هویتی مجعول.

یازدهم : روش مبارزه توامان با جعل سند و استفاده از سند مجعول.

فصل دوم.

جرائم متاثر از جعل اسناد هویتی..

بخش اول : جرائم علیه اموال.

اول : مقدمه.

دوم : کلاهبرداری..

1-2 ) تاریخچه کلاهبرداری..

2-2 ) تعریف کلاهبرداری..

3-2 ) عناصر تشکیل دهنده کلاهبرداری..

4-2 ) شیوه های کلاهبرداری  با استفاده از اسناد هویتی جعلی..

سوم : خیانت در امانت…

1-3 ) تاریخچه خیانت در امانت…

2-3 ) تعریف خیانت در امانت…

3-3 ) ارکان تشکیل دهده جرم خیانت در امانت…

4-3 ) تاثیرگذاری اسناد هویتی جعلی در وقوع خیانت در امانت…

چهارم : سرقت…

1-4 ) تاریخچه جرم سرقت…

2-4 ) تعریف سرقت…

3-4 ) ارکان جرم سرقت…

4-4 ) تاثیر اسناد هویتی جعلی در شیوه های مختلف سرقت…

پنجم : صدور چک پرداخت نشدنی..

1-5 ) تاریخچه چک….

2-5 ) تعریف چک و چک پرداخت نشدنی..

3-5 ) عناصر تشکیل دهنده جرم صدور چک پرداخت نشدنی..

بخش دوم : سایر جرائم متاثر از جعل اسناد هویتی..

اول ) جرائم امنیتی..

دوم : جرائم غیر امنیتی..

فصل سوم.

شیوه های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها

بخش اول : روش شناسی تحقیق..

اول : مقدمه.

دوم : نوع و روش تحقیق..

سوم : جامعه آماری..

چهارم : تعاریف عملیاتی متغیرها

1-4- متغیر مستقل : جعل اسناد هویتی..

2-4- متغیر وابسته : وقوع جرائم علیه اموال.

پنجم : روش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات…

رسشنامه جامعه آماری..

پرسشنامه برای استخراج اطلاعات از سوابق و پرونده‌های مربوط به جعل اسناد هویتی..

ششم : روایی..

هفتم :‌ پایایی..

هشتم : روش‌های آماری و تجزیه و تحلیل داده‌ها

بخش دوم : تجزیه و تحلیل داده‌ها

اول : مقدمه.

دوم : بررسی جامعه آماری..

سوم : بررسی نتایج آزمون دوجمله‌ای..

چهارم : بررسی میزان اهمیت جعل هر کدام از اسناد هویتی  در وقوع جرائم علیه اموال.

پنجم : بررسی میزان اهمیت هر کدام از شیوه‌های جعل اسناد هویتی  در وقوع جرائم علیه اموال.

ششم : بررسی میزان اهمیت هر کدام از روش‌های موثر در استحکام اسناد هویتی..

هفتم : بررسی میزان اهمیت هر کدام از جرائم علیه اموال.

هشتم : بررسی میزان اهمیت عوامل موثر در موفقیت مرتکبین جرائم در بکارگیری اسناد هویتی  جعلی..

نهم : بررسی میزان اهمیت هر کدام از اقدامات موثر در ممانعت از استفاده از اسناد هویتی  مجعول.

دهم :‌بررسی نتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن در مورد فرضیه‌های تحقیق..

یازدهم : بررسی نوع اسناد هویتی مجعول در ارتکاب جرائم علیه اموال.

دوازدهم : شیوه های جعل اسناد هویتی برای ارتکاب جرائم علیه اموال.

سیزدهم : بررسی نوع جرم ناشی از بکارگیری اسناد هویتی  مجعول.

چهاردهم : بررسی اقدامات موثر درمقابله با بکارگیری اسناد هویتی  مجعول.

پانزدهم : بررسی یافته‌های جانبی تحقیق..

شانزدهم : بررسی روش‌های ایجاد استحکام در اسناد هویتی..

هفدهم : بررسی عوامل موثر در موفقیت مرتکبین جرائم در بکارگیری اسناد هویتی جعلی..

نتیجه گیری و پیشنهادها

دوم : فرضیات تحقیق..

منابع.

ضمائم.

دانلود پایان نامه بررسی جعل اسناد هویتی و نقش آن در جرائم علیه اموال


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری

بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری در 93 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری

بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی   بهبود کیفیت عملیات حسابداری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری در 93 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب :

فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
فرضیه ها
فرضیه اصلی
فرضیه فرعی
روش پژوهش
قلمرو تحقیق
جمع آوری داده ها و  ابزار اندازه گیری
علت انتخاب موضوع
اهداف تحقیق
اهداف کاربردی
جنبه نوآوری تحقیق
تعریف برخی از واژه های کلیدی
بررسی تحقیقات پیشین
استفاده کنندگان از تحقیق
فصل دوم
چگونگی پیدایش حرفه حسابرسی
مروری بر تاریخچه حسابرسی
پیشینه و سیرتاریخی حسابرسی
تاریخچه حسابرسی در ایران
تعریف حسابرسی
حسابرسی : ابزار کنترلی
فلسفه و جایگاه حسابرسی
نظریه شبه قضایی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
فصل سوم
استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی
انواع حسابرسی
فصل چهارم
آئین رفتار حرفه ای حاکم بر مسئولیتهای حرفه ای حسابرس
استقلال (حکم 101)
بیطرفی و درستکاری (حکم 102)
استانداردهای عمومی (حکم 201)
اطلاعات محرمانه صاحبکار (حکم 301)
حق الزحمه مشروط ( حکم 302)
اعمال بدنام کننده (حکم 501)
آگهی و سایر انواع تبلیغات (حکم 502)
کمیسیون (حکم 503)
گزارش حسابرسی
ترتیب درج مطالب در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی
بند موضوع حسابرسی و تفکیک مسئولیتها
بند مبانی رسیدگی
بندهای توضیحی
اظهارنظر مقبول
اظهار نظر مشروط
اظهار نظر مردود
عدم اظهارنظر
گزارشگری حسابرسی در آمریکا
بررسی شکل و محتوای گزارش مقبول حسابرسی در آمریکا
گزارش حسابرسان مستقل به سهامداران شرکت آلفا
گزارش مشروط در رابطه با اصول حسابداری
تحمیل محدودیت اساسی در دامنه رسیدگی توسط شرایط موجود
ابهام
ابهام و محدودیت رسیدگی
ابهام و انحراف از اصول پذیرفته شده حسابداری
انحراف از یک اصل پذیرفته شده حسابداری (عدم توافق با مدیریت)
گزارشگری حسابرسی در انگلستان
اجزای اصلی گزارش حسابرسی
انواع اظهارنظر حسابرس
گزارش حسابرسی در ایران
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
منابع

دانلود بررسی مفاد بندهای حاصل از عدم توافق گزارشهای حسابرسی بر بهبود کیفیت عملیات حسابداری


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مقیاس کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)

دانلود پرسشنامه استاندارد کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود مقیاس کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)

مقیاس کنترل عمل پرسشنامه کنترل عمل پرسشنامه استاندارد کنترل عمل کنترل عمل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

دانلود پرسشنامه استاندارد کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

 

 

 

مقیاس تجدید نظر شد? کنترل عمل (دیفندورف و همکاران ، 2000) شامل 22 گویه و سه بعد کناره گیری/ اشتغال ذهنی، آغازگری/ دودلی، و پافشاری/ بی ثباتی است. هر گویه دو گزینه دارد )الف و ب(، که یکی از گزینه­ ها نشان دهند? جهت ­گیری پویا و دیگری نشان دهند? جهت­ گیری ایستا است. برای نمره گذاری، پاسخ­های مربوط به جهت گیری پویا در نظر گرفته می ­شود.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            22

تعداد مولفه :                              3 مولفه (کناره گیری/ اشتغال ذهنی، آغازگری/ دودلی، و پافشاری/ بی ثباتی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4

 

دانلود مقیاس کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ