سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 4 5 >> >
پایان نامه بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک

بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک

بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک
Evaluate the effectiveness of group therapy in the prevention of relapse to drugrelated stimuli
دانلود رایگان پایان نامه روان شناسی
دانلود بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک
اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران
دسته بندی 3D character & object
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 97

بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

 

پایان نامه کارشناسی با فرمت doc در پنج فصل:

فصل 1 مقدمه پژوهش

فصل 2 پیشینه و ادبیات پژوهش

فصل 3 روش پژوهش

فصل 4 یافته های پژوهش

فصل 5 بحث و نتیجه گیری

فهرست مطالب

متن فارسی هر فصل با فونت B lotus و فرمت ورد و قابل ویرایش

ضمیمه ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

خلاصه ای از پایان نامه:

 

بیان مسئله:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان در حیطه مبارزة نظامی و انتظامی با موادمخدر به فعالیتهای عدیده‌ای پرداخت و از آنجا که ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار دارد، میزان محموله‌های قاچاق مواد نیز از کشور ایران در مقایسه با سایر کشورهای همسایه از میزان نسبتاً بالایی برخوردار است بطوریکه براساس آمار دفتر کنترل موادمخدر سازمان ملل UNODC در حدود 90 درصد مواد افیونی (اپیوئید) اروپای غربی از ایران ترانزیت می‌شود.

مصرف مواد اعتیادآور در کشورمان ایران سابقه‌ای تاریخی دارد بطوریکه خواص روانگردان حشیش برای اقوام آریایی (سکاها) شناخته شده بود و از آن در مراسم عزاداری به شکل حمام بخار استفاده می‌کردند و همچنین پزشکان اسلامی مانند زکریای رازی و بوعلی‌سینا نیز از خواص ضد درد و خواب‌آور تریاک مطلع بودند و آن را برای بیماران نیازمند تجویز می‌کردند.

این سابقة فرهنگی و همچنین مجاورت ایران با کشورهای تولید کننده مواد اعتیادآور (افغانستان و پاکستان) زمینه را برای سوءمصرف مواد مهیا نموده، بطوریکه طبق تحلیل آمارهای رسمی مراکز نگهداری معتادان، زندانها و ستاد مبارزه با موادمخدر شیوع اعتیاد در ایران از روندی رو به رشد برخوردار بوده است. بر اساس آمارهای رسمی یک میلیون و دویست هزار معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارد (وزارت بهداشت 1380) همچنین در یک ارزیابی سریع وضعیت سوء مصرف مواد ، آمار وابستگی به مواد درکشور ، یک میلیون و هشتصد هزار نفرذکر شده ( نارنجیها و همکاران 1383 ) ولی در آمارهای غیر رسمی این آمار تا 4 میلیون نفر نیز بیان شده است (مکری 2004 )

اما متأسفانه برخورد تک بعدی در امر مبارزه فیزیکی و نظامی با موادمخدر نتوانست این روند رو به رشد را کاهش دهد و یا حتی آن را کنترل نماید. بدنبال روند رو به رشد اعتیاد، کشفیات موادمخدر و جرائم ناشی از سوءمصرف مواد، سازمان بهزیستی کشور از سال 1375 فعالیتهایی را در زمینة کاهش تقاضای موادمخدر آغاز نمود. کارشناسان این سازمان بر اساس تجربیات موفق سایر کشورها چنین استدلال می‌کردند که باید تقاضای مصرف این مواد را کاهش داد، باید به سمتی قدم برداشت که گروههای در معرض خطر سوءمصرف مواد خود آگاهانه بسراغ آن نروند و این هم میسر نخواهد شد مگر از طریق ارتقاء دانش، نگرش و فرهنگ آن جامعه. لذا می‌بایست آموزش در کلیة سطوح براساس نیاز مخاطبان در صدر فعالیتها گنجانیده شود و سایر اصول و سیاستهای پیشگیری نیز مد نظر مسئولین امر قرار گیرد. بدنبال این حرکت جدید، سازمان بهزیستی کشور با وجود قوانین صریح و اکید بر علیه سوء مصرف مواد، مراکزی را تحت عنوان مراکز پذیرش و پیگیری معتادان در استانهای کشور تأسیس نمود. با وجود این قوانین سخت بر علیه معتادان میزان استقبال از این مراکز باعث گردید تا سیاستگذاران کشور قوانین مبارزه با موادمخدر را تغییر دهند و این سرآغازی برای ترویج فرهنگ و دیدگاه بیماری‌نگر در مقولة اعتیاد بود.

مسئله اتخاذ روش درمانی مناسب برای افرادی که دچار وابستگی به مواد مخدر هستند از دیرباز مورد توجه محققین در این زمینه بوده و بنظر می رسد با گذشت زمان در حال تبدیل به یکی از چالشهای علوم پزشکی می باشد . افراد دچار وابستگی به مواد مخدر دچار مصائب مختلف جسمی و روانی شده و اخـتلال عـملکرد آنـها در خـانواده و اجتماع ، و همچنین رفتارهای ناشی از وابستگی این گروه / سایر افراد خانواده و جامعه را نیز به نحوی تحت تأثیر قرار داده و این تأثیر جدایی از هر فرهنگ و نژاد، به مهمترین مسئلة در خانواده تبدیل شده و بحرانی جدی را ایجاد می نماید .

فرد و خانواده افراد دچار وابستگی پس از گذشت مدتی، درمان و رهایی از این مشکل را به عنوان اولویت اول مسائل در زندگی در نظر گرفته و هزینه های بالای اقتصادی و روانی را به منظور حل این مشکل صرف می کنند . سالها از تحقیقات در زمینه های درمان وابستگی به مواد مخدر می گذرد و روشهای مختلف درمانی شامل مصرف داروهای آگونیست یا آنتاگونیست یا آگونیست- آنتاگونیست و یا آگونیست گیرنده آلفا دو آدرنرژیک ایجاد تشنج با انسولین و یا ECT و اخیراً روشهای سریع مورد استفاده قرار گرفته است . در درمانهای غیر دارویی ، روشهای مختلف درمانی از قبیل : رفتاردرمانی ، شناخت درمانی، درمان شناختی – رفـتاری و..... در مـواردی درمـان با طب آلترناتیو ، مثل : طب سوزنی ، درمان با داروهای گیاهی ، هومیوپاتی و... نیز سالها مورد آزمون و خطا و بررسی محققین بوده است.

مـتأسفانه بـرخـلاف بـسیاری از درمـانها در زمینه سایر بیماریها ، کلیه درمانهای فوق ، نتایج ناامید کننده ای را در دراز مدت به دنبال داشته و در گزارشهای بسیاری از محققین رقم عود نزدیک به 100% را برای مجموعه این درمانها ذکر کرده اند .

نـتایج ناامید کننده از سم زدایی وابستگان به مواد مخدر در سالهای اخیر درمانهای نگهدارنده با متادون، بوپرنورفین و LAAM را مد نظر قرار داده است و در بررسیهای به عمل آمده ، درمان نگهدارنده، در کاهش مصرف مواد مخدر و همچنین ماندگاری بیماران در دوره درمان و مقرون به صرفه بودن مؤثرتر از سم زدایی اعلام شده است. امروزه گروه درمانی در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد در کنار درمان های نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد ولی تحقیق و پژوهش خاصی در زمینه تاثیرات گروه درمانی در کمک به درمان اعتیاد صورت نگرفته است بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد با مقایسه دو گروه که با درمان نگهدانده در مرکز ترک اعتیاد امید نو در حال درمان هستند ، گروهی که گروه درمانی را در کنار درمان نگهدارنده طی می کنند و گروهی که گروه درمانی را در کنار درمان نگهدارنده طی نمی کنند ، میزان اثرات گروه درمانی را در پیشرفت درمان و پیشگیری از عود درمان مورد بررسی قرار دهد.

 

ضرورت و اهمیت تحقیق :

درمان مجموعه‎ای است از اقدامات پزشکی ، روانشناختی و اجتماعی که در جهت سم‎زدایی (Detoxification) معتادان و جلوگیری از مصرف مجدد مواد توسط آنان ، به کار گرفته می‎شود . یکی از تفاوتهای عمده درمان سوءمصرف مواد و درمان بیماریهای طبی این مسئله است که استفاده از خدمات پزشکی معمولاً با رضایت و اراده خود بیمار صورت می‎گیرد اما در سوءمصرف مواد ، اغلب این نظام قضایی – انتظامی و یا خانواده فرد است که وی را به زور وارد درمان می‎کند . فرض خانواده و اجتماع بر این است که مشکلات اجتماعی ، خانوادگی ، اقتصادی و بهداشتی معتاد مربوط به مصرف مواد وی است و لذا با درمان اعتیاد باید تمامی مشکلات یاد شده بر طرف گردد . در بسیاری از موارد ، جامعه و نهادهای مدنی و قانونی به خواسته‎ها و علایق بیماران توجهی ندارد و صرفاً به برطرف شدن مشکلات علاقه‎مندند . (UNODC3, 2003)

محاسبات نشان می‎دهد که هر دلار که خرج درمان می‎شود به میزان 4 تا 7 دلار از هزینه‎های جرائم مرتبط با مواد و هزینه‎های دستگاه قضایی و زندان کم می‎کند . اگر صرفه‎جویی در مراقبتهای پزشکی را هم به این میزان بیفزاییم این صرفه‎جویی به میزان 12 به 1 می‎رسد . (UNODC3, 2003) درمان موجب کاهش تزریق وریدی مواد و در نتیجه کم شدن خطر ابتلای به ایدز و هپاتیت B و C می‎شود . درمان باعث بهبود وضعیت خانواده و زندگی اجتماعی شده و توانایی شغلی را افزایش می‎دهد .

البته عده‎ای از معتادان ممکن است حتی بدون درمان کاملاً بهبود یابند . عده دیگری نیز ممکن است متعاقب درمان وارد یک دوره بهبود طولانی‎ مدت شوند . اما بسیاری از کسانی که دچار اعتیاد می‎شوند عودهای متعددی را متعاقب درمان متحمل خواهند شد و این آسیب‎پذیری برای سالها و چه بسا تا آخر عمرشان باقی خواهد ماند . به عبارت دیگر بسیاری از کسانی که هر گونه درمانی را شروع می‎کنند پیش از تکمیل دوره ، درمان را رها کرده یا توصیه‎های پزشکی مبنی بر بقای بر درمان یا تداوم در مراقبتهای پزشکی را جدی نمی‎گرفتند . (وزیریان ، 1382)

 

اهداف پژوهش :

هدف اصلی تحقیق بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک تحت درمان نگهدارنده دارویی مراجعه کننده به کلینیک ترک اعتیاد امید نو است .

 

فرضیه های تحقیق :

- وابستگان به مواد مخدر تحت درمان ( نگهدارنده و گروه درمانی ) عود کمتری از وابستگان به مواد مخدر گروه گواه تحت درمان ( نگهدارنده ) دارند .

- وابستگان به مواد مخدر و محرک تحت درمان ( نگهدارنده و گروه درمانی ) عود کمتری از وابستگان به مواد مخدر و محرک گروه گواه تحت درمان ( نگهدارنده ) دارند .

 

پیشینه تحقیق :

دکتر احمدی در پژوهشی با عنوان (( بررسی مقایسه ای سم زدایی سریع تعدیل شده و سم زدایی با متادون در بیماران وابسته به مواد مخدر مراجعه کننده به درمانگاه ترک اعتیاد تهران )) این تحقیق بر روی 500 نفر بیمار درمانگاه تخصصی ترک اعتیاد تهران که از اسفند 1383 تا دیماه 1384 به آن مرکز مراجعه نموده بودند و به صورت تصادفی در دو گروه 250 نفره جای داده شده بودند انجام شد. گروهA شامل 250 نفر بود که با تجویز متادون وکاهش تدریجی دوز آن تحت درمان قرار گرفتند وگروه B شامل 250 نفر بود که 3 روز متادون مصرف نموده وسپس بستری شده وبا استفاده از نالترکسان وباکلوفن تحت درمان قرار گرفتند . نتایج به شرح زیر می باشد :

این بررسی نشان داد که گروه B دورة سم زدایی را با موفقیت بیشتری از گروه Aبه پایان رساندند(گروه B 100% وگروه A40% ) ، همچنین بیماران گروهB درفاصلة یکماهة پس از سم زدایی کمتر از گروه A دچار عود شدند ( گروه B9/54% وگروه A 2/37% ) ولی در بیماران گروه A که سم زدایی را با موفقیت به اتمام رسانده بودند ( 40% از مجموع گروه ) در فاصله یک ماه پس از سم زدایی در مقایسه با گروه B کمتر دچارعود شدند( گروه A 93% از سمزدایی شدهها) ( گروه B 9/54% از سم زدایی شده ها ) علائم محرومیت در هر دوگروه به میزان کم بود ولی علائم محرومیت عینی یکساعت پس ازمصرف نالترکسان در گروه B بیش ازگروه Aبود وپس از 48 ساعت وهفته اول وماه اول تفاوتی بین دو گروه نبود.

دکتر ناصر گودرزی در پژوهشی با عنوان (( اثر بخشی روش درمان فعال سازی رفتاری و قراردادی گروهی بر درمان بیماران وابسته به مواد افیونی )) ، یکصد و بیست نفر بیمار مرد با تشخیص وابستگی به مواد افیونی را که برای درمان نگهدارنده با متادون مراجعه کرده بودند را به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار داده است . در این بررسی افراد به چهار گروه 30 نفری تقسیم شده اند : 1- گروه درمان با روش فعال سازی رفتاری و قراردادی گروهی همراه با متادون 2- گروه درمان با روش فعال سازی رفتاری و قراردادی گروهی همراه با آموزش حمایت خانواده و متادون 3- گروه درمان با روش شناختی – رفتاری همراه با متادون 4- گروه درمان با متادون. نتایج پژوهش نشان می دهد که در هر سه گروه آزمایشی ، شاخص های درمانی شامل بهبود عملکرد اجتماعی ، کاهش رفتارهای بزهکارانه ، بهبود تندرستی ، افزایش بهزیستی روان شناختی ، کاهش درماندگی روان شناختی از گروه دریافت کننده درمان با متادون تنها موثرتر بوده است . روش درمان فعال سازی رفتاری و قراردادی گروهی به نحو قابل توجهی اثر بخشی درمان دارویی را در درمان بیماران وابسته به مواد افیونی افزایش می دهد .

دکتر حسین مولوی در پژوهشی با عنوان (( بررسی اثر بخشی گروه درمانی ساختار یافته و آموزش خانواده در کاهش عود بیماران وابسته به مواد شهر اصفهان ))، 28 نفر از بیماران وابسته به مواد مخدر را که سم زدایی را در مرکز بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی شهر اصفهان با موفقیت طی کرده بوده اند را به صورت تصادفی در دو گروه ، گروه اول 14 نفر به عنوان گروه آزمایش که در کنار سم زدایی 8 جلسه گروه درمانی دریافت کرده اند و گروه دوم 14 نفر به عنوان گروه گواه که گروه درمانی دریافت نکرده اند . نتایج نهایی نشان داد که گروه درمانی باعث کاهش معنادار میزان وسوسه و تمایل به مصرف مواد در مرحله پس آزمون شده است.

 

دانلود پایان نامه بررسی اثر بخشی گروه درمانی در پیشگیری از عود بیماران وابسته به مواد مخدر و محرک


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پروژه بررسی انواع حسگرها

پروژه بررسی انواع حسگرها در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه بررسی انواع حسگرها

مقاله انواع حسگرها   

دانلود مقاله قابل ویرایش انواع حسگرها   
دانلود مقاله قابل ویرایش حسگرها
انواع حسگرها 
حسگرها 
مقاله انواع حسگرها

فایل قابل ویرایش انواع حسگرها
 تحقیق انواع حسگرها
Word  قابل ویرایش انواع حسگرها
پروژه IC 8255A
پروژه توضیحی بر IC 8255A
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

پروژه بررسی انواع حسگرها در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

حسگر یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. حسگرها در واقع ابزار ارتباط ربات با دنیای خارج و کسب اطلاعات محیطی و نیز داخلی می باشند. انتخاب درست حسگرها تأثیر بسیار زیادی در میزان کارایی ربات دارد. بسته به نوع اطلاعاتی که ربات نیاز دارد از حسگرهای مختلفی می توان استفاده نمود:

– فاصله

– رنگ

– نور

– صدا

– حرکت و لرزش

– دما

– دود

– و...

دانلود پروژه بررسی انواع حسگرها


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران

مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران در 101 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران

مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران 
Compare source control in men and women 30 to 40 years in Tehran
مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان
پایان نامه کارشناسی روانشناسی مقایسه منبع کنترل
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 190 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101

مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران در 101 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

 

پایان نامه کارشناسی با فرمت doc در پنج فصل:

فصل 1 مقدمه پژوهش

فصل 2 پیشینه و ادبیات پژوهش

فصل 3 روش پژوهش

فصل 4 یافته های پژوهش

فصل 5 بحث و نتیجه گیری

فهرست مطالب

متن فارسی هر فصل با فونت B lotus و فرمت ورد و قابل ویرایش

ضمیمه ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

 

خلاصه ای از پایان نامه:

 

مقدمه

منبع کنترل به شکل های بسیاری در سراسر تاریخ بشری ظهور یافته است. تراژدی های یونان آکنده از پندارهای درماندگی بشر در برابر خدایان و یا سرنوشت بوده است . فیلسوفان با مفهوم منبع کنترل تحت عنوان جبرگرایی در برابر اراده ی آزاد دست به گریبان بوده اند . جامعه شناسان آن را به عنوان خود مختار در برابر خود بیگانگی و یا ناتوانی نام برده اند . روانشناسان در دهه­های اخیر، در بررسی بسیاری از اختلالات روانی و ناتواتی افراد، در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، اعتقاد دارند که عدم احساس کنترل و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت خویش در رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب، ریشه دارد .از جمله عوامل بسیار مهم فردی که به آن پرداخته شده است، درک از منبع کنترل می باشد.

مفهوم منبع کنترل به عنوان یکی از مفاهیم مهم در نظریه ی یادگیری اجتماعی جولیان راتر مطرح شد . منبع کنترل یک متغیر شخصیتی و جزئی از اسناد می­باشد و منظور از آن، ادراک مفهوم از موقعیت و نقش و سهم تاثیر فرد در دستاوردهای موفقیت آمیز و شکست در زندگی است . منبع کنترل را می توان انتظار تعمیم یافته ای که موقعیت های زندگی فرد را در بر می گیرد و تحت پوشش خود نگه می دارد داشت . بر طبق نظریه راتر ، انسان انتظار تعمیم یافته ای از رویدادهای تقویت کننده یا به عنوان وابسته به رفتار خود یا خارج از کنترل خویش دریافت می کند که این انتظار تعمیم یافته ، کنترل درونی – بیرونی تقویت نامیده می شود . منبع کنترل نیز از دسته عوامل مهمی است که بر رفتار افراد اثر می گذارد. برخی شواهد پژوهشی وجود دارند که نشان می دهند بسیاری از مشکلات انسان ها ناشی از منبع کنترل است . به همین دلیل مشاهده تفاوت افراد در برداشت هایشان از میزان کنترلی که بر زندگیشان دارند سال هاست که توجه روانشاسان را به خود جلب کرده است . افرادی که مسئولیت های وقایعی را که برایشان اتفاق می افتد می پذیرد « درونی » نامیده می شود . و بر عکس کسانی که معتقدند بیشتر مسائلی که برایشان اتفاق می افتد خارج از کنترلشان است بیرونی نامیده می شود . لازم به ذکر است که ما به عنوان افراد بیرونی یا درونی به دنیا نمی آئیم بلکه منبع کنترل مبتنی بر ادراکات فرد از زندگی است و می توان مجددا آن را ارزیابی کرد و تغییر داد (قاضیاتی ، 1387؛ به نقل از محمدخانی، 1381).

 

بیان مسئله

جایگاه مهار منعکس کننده میزانی است که شخص احساس می کند بر عوامل فشارزا تسلط و کنترل دارد. هر چه شخص کنترل ادراک شده بیشتری داشته باشد تأثیرات نامطلوب فشار روانی کمتر است. از لحاظ سازگاری، احساس داشتن مهار به اقداماتی می انجامد که هدف آنها تبدیل رویدادهای فشارزا به شرایطی است که با رویدادهای جاری زندگی شخص هماهنگ باشد و در نتیجه کمتر ناخوشایند و ناگوار تلقی شوند. استادینگر[1]، فلیسون[2] و بالتس[3] (1999، به نقل از احدی، نریمانی، ابوالقاسمی و آسیایی، 1388) با انجام پژوهشی نشان دادند که احساس کنترل داشتن بر وقایع (از ابعاد اسناد) موجب بالا رفتن سطح رضایت از زندگی می شود. در این پژوهش واژه منبع کنترل بر پایه تعریف گراردسی) به نقل از بیابانگرد، (1373 اشاره بر دریافت علّی پیامدهای رفتاری دارد؛ در حد افراطی آن، فرد تنها خودش را مسئول رفتارها یش می داند (کنترل در ونی)، یا در انتهای دیگر طیف شخص تنها دیگران را مسئول رفتارهایش می داند (کنترل بیرونی(.

منبع کنترل به ادراکی گفته می شود که ما از علیت[4] نتایج رفتار خود داریم. از یکسو، فردی که درونی نامیده می شود، خود را مسئول رفتار خود میداند. از سوی دیگر فردی که بیرونی خوانده می شود دیگران، بخت و اقبال و شرایط خارج کنترل خود را مسئول رفتار خود می داند. شخص درونی، در صورت شکست، خود را سرزنش کرده و در صورت پیروزی خود را شایسته پاداش میداند. شخص بیرونی، خود را برای خطاهای خود سرزنش نکرده و نمی اندیشد که موفقیت های او، ناشی از کوششهای خود اوست (ساموئل بال، 1994). میزان تحصیلات (میروسکی، 1995، به نقل از کوشکی و خلیلی فر، 1389) و سن (لفکورت، 1982، به نقل از کوشکی و خلیلی فر، 1389) جزو عوامل تأثیرگذار بر منبع کنترل به شمار می روند. در زمینه رابطه منبع کنترل با جنسیت، برخی از پژوهش ها (باتاشار و حسین، به نقل از آرشید، 1366، حسین چاری، 1375؛ عسگری، 1375) به این نتیجه رسیدند که پسران درونی تر از دختران هستند، در صورتی که برخی دیگر از پژوهش ها (پناهی، 1382؛ قاسمی و فلاورجانی، 1374) گزارش کرده اند که بین منبع کنترل دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد.

 

 


[1]. Stadinger

 

[3]. Balts

[4]. causality

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

یکی از مفاهیم ویژه و پر اهمیت در نظر یه یادگیری اجتماعی راتر منبع یا مکان کنترل است که به عنوان یکی از و یژگی های شخص یتی تأثیر مهم ی بر رفتار افراد می گذارد. برخی شواهد پژوهشی وجود دارند که نشان می دهد بسیاری از مسائل و مشکلات انسان ها ناشی از منبع کنترل بوده و تحقیقات متعددی نیز وجود رابطه بین سلامت روان، پیشرفت تحصیلی، عزت نفس را با منبع کنترل مشخص نموده است (سهرابی و جوانبخش، 1388) نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان داده است افراد دارای منبع کنترل درونی از لحاظ سلامت روان شناختی بهتر از افراد دارای منبع کنترل بیرونی هستند. چندین مطالعه نشان داده اند که احتمال ابتلاء افراد با منبع کنترل بیرونی به افسردگی، اسکیزوفرنی و نوروزها بیشتر از درونی ها می باشد (ریکمن، 1997).

 

اهداف پژوهش

هدف کلی مقایسه منبع کنترل زنان و مردان 30 تا 40 ساله شهر تهران می باشد. از دیگر اهداف پژوهش حاضر بررسی رابطه تحصیلات و منبع کنترل می باشد. همچنین با توجه به نقش منبع کنترل در سلامت روانی افراد بر آنیم که این متغیر مهم را بیشتر مورد مطالعه قرار داده و هر چه بیشتر آن را تحت بررس دقیق تر قرار دهیم تا بتوانیم در جهت ارتقای سلامت جسمانی و روانی افراد و جامعه مان نقشی بسزا را ایفا نماییم.

 

سوالات پژوهش

  1. آیا بین زنان و مردان 30 تا 40 ساله از نظر منبع کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد؟
  2. آیا بین نحصیلات و منبع کنترل در زنان و مردان 30 تا 40 ساله رابطه معنی داری وجود دارد؟

 

فرضیه های پژوهش

  1. بین زنان و مردان 30 تا 40 ساله از نظر منبع کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد؟
  2. بین زنان و مردان 30 تا 40 ساله از نظر منبع کنترل در مقاطع تحصیلی گوناگون تفاوت معنی داری وجود دارد؟

 

دانلود پایان نامه مقایسه منبع کنترل در مردان و زنان 30 تا 40 ساله شهر تهران


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه 
Thesis examines the relationship between religious attitudes and its subscales (dimensions ideological emotional consequences and ritual) with variable mental health in college students
دانلود پایان
دسته بندی 3D character & object
فرمت فایل doc
حجم فایل 138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

 

پایان نامه کارشناسی با فرمت doc در پنج فصل:

فصل 1 مقدمه پژوهش

فصل 2 پیشینه و ادبیات پژوهش

فصل 3 روش پژوهش

فصل 4 یافته های پژوهش

فصل 5 بحث و نتیجه گیری

فهرست مطالب

متن فارسی هر فصل با فونت B lotus و فرمت ورد و قابل ویرایش

ضمیمه ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

 

خلاصه ای از پایان نامه:

 

مقدمه

انسان موجود شگفت انگیزی است که از پیچیدگی های فراوان برخوردار است و علم با همه ی پیشرفت و گستردگی خود همچنان در کشف راز و رمز درون انسان حیران مانده است. دنیای روان انسان به مراتب از دنیای جسم و بدن انسان ناشناخته تر مانده است. این عدم شناخت منجر به ابهام در شناخت بیماری های گوناگون روانی شده است که راه حل ها و درمان های قطعی برای بسیاری از آن ها تاکنون شناخته نشده است. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، لازم است که به منظور جلوگیری از افزایش شیوع بیماری های روانی که منجر به ناتوانی های گسترده می شوند، اقدامات پیشگیرانه شناسایی و به مورد اجرا گذاشته شود و با توصیه های لازم بهداشت روانی از بروز این بیماری ها که حیات بشری را تهدید می کنند، جلوگیری گردد (موحد، 1382). شناخت این اقدامات نیاز به شناخت واقعیت روان انسان دارد تا توصیه ها و اقداماتی از جنس و سنخ روان، شناسایی و ارائه گردد. این مهم به دست نمی آید مگر آنکه فطرت آدمی با توجه به دستورات و راهنمایی های خالق هستی خوب شناخته و درک گردد. اینجا نقطه ی عطف ارتباط بین دین و موضوعات مربوط به روان و سلامت آدمی می باشد چرا که بررسی روان آدمی نیاز به شناخت کامل انسان و روان وی دارد و دین از آنجایی که نشأت گرفته از علم الهی است و خالق شناخت کامل از روان آدمی دارد، می تواند اطلاعات جامعی در مورد روان انسان ارائه کند و دستورات دینی می تواند راهنمای کاملی برای رعایت بهداشت روانی باشد (احمدی، 1388).

در طی قرن اخیر، مذهب و تأثیرات آن در روانشناسی مورد مطالعه قرار گرفته است و روانشناسان مشهوری چون فروید[1] (1928، به نقل از تریدوی[2]، 1996)، آلپورت[3] (1950، به نقل از تریدوی، 1996)، مازلو[4] (1964، به نقل از تریدوی، 1996) و فروم[5] (1950، به نقل از تریدوی، 1996)، تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و به خصوص رابطه ی آن را با سلامت روانی بررسی کرده اند. به طور کلی داشتن مذهب موجب ایجاد معنا، امیدواری، احساس کنترل، سبک زندگی سالمتر و پذیرفته شدن از سوی دیگران و مهم­تر داشتن سلامت روان خوب می گردد. مذهب در پایبندی فرد به اصول اخلاقی، کاهش فحشا و ایجاد سلامت روانی برای فرد عامل مهمی محسوب می شود و فرد را از گرایش به هر آنچه که فرد، فطرت و سلامت روانش را به خطر می اندازد، دور می کند (احمدی، 1388).

همچنین با توجه به این امر که هدف اصلی بهداشت روانی "پیشگیری" از بوجود آمدن و وقوع ناراحتی ها می باشد و غفلت از آن، ازدیاد اختلالات جسمی و روانی را در پی دارد. با توجه به مطالعات صورت گرفته در زمینه بهداشت روانی نگرش­های مذهبی عامل مهمی جهت نیل به هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمانی و روانی باشد. لذا نگرش­های مذهبی به عنوان یک عامل موثر در پیشگیری از این اختلالات بسیار حائز اهمیت است (موحد، 1382). در پژوهش حاضر، نگرش های مذهبی به عنوان یک عامل پیش بینی کننده ی سلامت روان افراد در نظر گرفته شده است و سعی بر بررسی رابطه متغیرهای نگرش های مذهبی و سلامت روان داریم. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که با در نظر گرفتن اینکه ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم، اما تحقیقات چندانی درباره ی نگرش های مذهبی و تأثیر آن، صورت نگرفته است. امید است که پژوهش حاضر گامی جهت پرداختن بیشتر و کوشش ها و تحقیقات وسیعی درباره ی این متغیر و رابطه ی آن با سلامت روان صورت گیرد.

 

بیان مسئله

با وجود اهمیت آشکار دین برای افراد و اجتماعات، روانشناسان آن­گونه که ضرورت و اهمیت این موضوع اقتضا می کند، آن را مورد توجه قرار نداده اند. علی­رغم اینکه در طول سال های تعیین کننده برای روانشناسی، دین موردعلاقه ی بسیاری از دانشمندان بوده است. اما مطالعه ی دین و نقش آن در مورد شفای انسان و اساس وجودی آن توجه زیادی را در میان تحقیقات روانشناسی به خود جلب نکرده است (لارسون[6]، 1986، به نقل از رضوانی و شمس، 1380).

نقش دین در بهداشت و شفا بخشی از قرون بسیار دور شناخته شده است. در طول هزاران سال مذهب و پژشکی در مداوا و کاهش رنج های انسان شریک بوده اند. مانسون (1998) با مرور جامعی از بررسی ها، دعا را یکی از رفتارهای مذهبی مرتبط با سلامت و تندرستی گزارش می دهد. میرز، در پژوهشی اثرات مذهب را در ارتقا بهداشت روانی گزارش داده است. نتایج تحقیق پارگمنت و همکاران نشان می دهد افرادی که به طور مکرر دعا می کنند، کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند.

برای پیشگیری از بروز حالات عدم تعادل روانی و خارج شدن انسان از خط صراط مستقیم و از خویشتن بیگانه شدن و رها شدن و بازگردیدن به فطرت پاک الهی چه باید کرد تا انسان به دور از عوامل تحریکی خارج کننده از صراط مستقیم و قبل از رسیدبه بن بست معنوی در راه شناخت خود و فطرت خود پای بفشارد و منحرف نگردد. اینجا نقطه ی عطف ارتباط بین دین و بهداشت روانی است چرا که بهداشت روانی نیاز به شناخت کامل روان و نفس و وجود انسان دارد. آیا دین می تواند اطلاعات جامعی در مورد روان انسان ارائه کند و دستورات دین می تواند راهنمای کاملی برای رعایت بهداشت روانی باشد؟ بر همین اصل هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین نگرش های مذهبی با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران است.

اهمیت و ضرورت پژوهش

عقاید مذهبی و رفتارهای دینی در طول تاریخ، در میان اقوام، فرهنگ ها و مکان های مختلف مشهور بوده و همواره نقش برجسته ای در حیات فردی و اجتماعی انسان داشته است. استقرار چنین پدیده ای نشان دهنده ی این واقعیت است که مذهب رابطه ی نزدیکی با نیازهای درونی انسان داشته و زاییده ی شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی نبوده است بلکه وجود رفتارهای مذهبی و گرایش های دینی انسان است که علاوه بر تجربیات و حالات فردی، در آداب و رسوم اجتماعی و رفتارهای جمعی همواره منعکس بوده است (احمدی، 1388).................

........................

 


[1]. Freud

[2]. Treadway

[3]. Allport

[4]. Maslow

[5]. Fromm

[6]. Larson

سوالات پژوهش

  1. آیا بین نگرش های مذهبی دانشجویان و سلامت روانی آنها رابطه مستقیم مثبت وجود دارد؟
    1. آیا بین بعد اعتقادی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنها رابطه مستقیم مثبت وجود دارد؟
    2. آیا بین بعد عاطفی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنها رابطه مستقیم مثبت وجود دارد؟
    3. آیا بین بعد پیامدی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنها رابطه مستقیم مثبت وجود دارد؟
    4. آیا بین بعد مناسکی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد؟

 

فرضیه های پژوهش

  1. بین نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد.
    1. بین بعد اعتقادی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد.
    2. بین بعد عاطفی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد.
    3. بین بعد پیامدی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد.
    4. بین بعد مناسکی نگرش های مذهبی دانشجویان با سلامت روانی آنان رابطه مستقیم مثبت وجود دارد.

 

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش

نگرش های مذهبی

تعریف مفهومی: مذهب دربرگیرنده ی ابعاد مختلفی چون اعتقادی، رفتاری و تعاملی (ارتباطی) می باشد: از نظر اعتقادی یک فرد مذهبی به آفریننده، خالق و ناظمی ورای این جهان مادی به نام خدا اعتقاد داشته، پیامبران را پیام آوران این خالق هستی جهت هدایت بشر دانسته، جهان را دارای هدف و غایت مشخص و معینی دانسته و به روز جزا معتقد می باشد. از نظر رفتاری یک فرد مذهبی مطابق دستورات پیامبران و شرایع مذهبی به واجبات دینی عمل نموده و از محرمات آن پرهیز می نماید. در بعد تعاملی، فرد مذهبی در تعامل با خدایش، وی را پناه خود دانسته و با او انس می گیرد، شادی هایش را موهبت او دانسته و در مشکلات و سختی ها از او مدد می جوید و همچنین او را محرم اسرار دانسته و در خلوت با او هم سخن می شود (آرین، 1377).

در این پژوهش نگاه به دین از دید روانشناختی است. در حالی که واقعیت دین خارج ار محدوده ی دانش ماست. می توان گفت که دین یک نظام مبتنی بر اعتقادات است که در قلمرو ابعاد فردی و اجتماعی از جانب پروردگار برای هدایت انسان ها ارسال گردیده و شامل عقاید، باورها، نگرش ها و رفتارهاست که با هم پیوند داشته و یک احساس جامعیت برای فرد تدارک می بیند (احمدی، 1388)..........................

..................

.

 

.

.

.

........................

 

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه نگرش های مذهبی و خرده مقیاس های آن (ابعاد اعتقادی، عاطفی، پیامدی و مناسکی) با متغیر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پروژه توضیحی بر IC 8255A

پروژه توضیحی بر IC 8255A در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه توضیحی بر  IC 8255A

مقاله توضیحی بر IC 8255A   

دانلود مقاله قابل ویرایش توضیحی بر IC 8255A
دانلود مقاله قابل ویرایش IC 8255A
توضیحی بر IC 8255A
IC 8255A
مقاله توضیحی بر IC 8255A
پروژه مهدسی برق
فایل قابل ویرایش توضیحی بر IC 8255A
 Word توضیحی بر IC 8255A
فایل قابل ویرایش IC 8255A
پروژه IC 8255A
پروژه توضیحی بر IC 8255A
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

پروژه توضیحی بر IC 8255A در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

مقدمه


آشنایی با رابط قابل برنامه ریزی 8255A
روش برنامه ریزی 8255
عملیات حالت صفر
عملیات حروجی استروب شده (حالت 1 )
عملیات دو طرفه (جالت 2)
روش استفاده از 8255
توصیف سخت افزاری
پرت A
هسته پرت A
پرت B
پرت C
CONTROL REGISTER
PROCESS CONTROL
DAT BUS BUFFER & MULTIPLEXER
نمونه برنامه پرت C
نمونه برنامه پرت A
خلاصه
منابع

مفدمه

به علت مشکلاتی از قبیل سیاست سازندکان قطعات سخت افزار و تحریم اقتصادی ایران اکثر کشور ها از ارائه تکنولوژی به ایران خودداری می کنند .در کشور ما طراح سخت افزار و اصولا مرکزی برای تولید این قطعات وجود ندارد ، به دانشجویان نیز در این زمینه به جز مقداری تئوری اطلاعات دیگری آموخته نمی شود .

به همین دلیلی با مطالعه درس VLSI که اصول کلی طراحی سخت افزار را توضیخ می دهد بر آن شدیم تا شاید بتوانیم بوسیله نرم افزار های شبیه ساز سخت افزار (VHDL) قطعات سخت افزاری را شبیه سازی نماییم .جهت رسیدن به این مقصود از IC کوچکی که کارایی زیادی در میکرو کنترولر ها دارد شروع کردیم . بعد از حدود 3 ماه توانستیم از مدار خود جواب بگیریم و تازه متوجه کار مشقت بار یک طراح شدیم .

مستندات برنامه نویسی این پروژه در این مقاله تحقیقی فقط برای قسمتهای اصلی داده شده است چون ارائه کامل آن مقاله را بسیار پیچیده و گنگ می کرد .

لازم به ذکر است مطالب این مفاله صرفا برای دانشجویان سخت افزار و الکترونیک قابل درک است و برای کسانی که درس VLSI , ریز پردازنده را خواهند گدراتد مفید خواهد بود

دانلود پروژه توضیحی بر  IC 8255A


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت پیرامون UPS

پاورپوینت پیرامون UPS در 43 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت پیرامون UPS

دانلود پاورپوینت در مورد UPS
دانلود پاورپوینت UPS
دانلود پاورپوینت پیرامون یو پی اس
پاورپوینت ساختار UPS
آشنایی با عملکرد UPS
Uninterruptible Power Supply
دیاگرام ساده UPS
انواع UPS
انواع سیستم UPS
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7776 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

پاورپوینت پیرامون UPS در 43 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

قطع ناگهانی برق باعث اختلال در اکثر فعالیتهای تجاری شده و در برخی موارد امکان ادامه آن را کاملاً از بین می برد. شرکتهای بسیاری را می توان نام برد که در اثر پیامدهای حاصل از قطع برق ورشکست شده اند.

تنها قطع برق شهر اثرات مخرب به همراه ندارد، بسیاری از دستگاه های الکتریکی نسبت به نارسائی ها یی مانند افت لحظه ای ولتاژ، افت طولانی ولتاژ، ولتاژهای لحظه ای بالا، نویز و تغییرات فرکانس در منبع تغذیه? خود حساس هستند.

فهرست مطالب:


چرا به UPS نیاز داریم؟
انواع تجهیزاتی که با بارهای حساس مرتبطند
مشکلات موجود در برق شهر
UPS چیست؟
ساختار ups
بلوک دیاگرام ساده UPS
سیستمهای Off-line
Off Line System
Mains Failure
UPS Failure
سیستم Line Interactive
سیستم On-line
On Line System
سیستم های موازی
انواع سیستمهای موازی
سیستمهای Capacity
سیستمهای Redundancy
باتری ها
زمان استقلال یا (back up)
مشخصات UPS
ضریب توان (power factor) و محاسبه آن


 

دانلود پاورپوینت پیرامون UPS


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب)

پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب) در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق  بیمارستان امداد (شهید کامیاب)

مقاله بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب)

دانلود مقاله قابل ویرایش بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد
دانلود مقاله قابل ویرایش بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق 
بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب)
بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد
سیستم توزیع و حفاظت برق
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5861 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب) در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مقدمه:

برای هر مرکز پزشکی اعم از بیمارستان آزمایشگاه و... داشتن یک برنامه مدون ”اصول حفاظت وایمنی“ از اهم واجبات است و برای شناسایی خطرات ناشی از کار و ایمنی در باره هر یک از آنها باید تمام کوشش های لازم به عمل آید.

 

حفاظت چیست؟

کلمه حفاظت برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. از دید یک دانشمند انجام صحیح یک آزمایش و تجربه است . از دید یک مهندس سازنده ،حفاظت یکی از فاکتورهای اساسی برای گسترش و انجام یک تولید است بنابراین کلمه ی safety و این که یک محل چقدر حفاظت شده است مطلق نیست .

üچگونه می توانیم احتمال خطر را کاهش دهیم تا در حد قابل قبولی باشد؟

بسیاری از خطراتی که در بیمارستان ها ما را تهدید می کند شناخته شده است و احتمال خطر نیز مشخص است . روشی که ما را از مقابله با این خطرات آگاه می سازد اصول حفاظت و ایمنی را تشکیل می دهد .

ایمنی الکتریکی

تعریف : محافظت از شوک الکتریکی خطرناک،انفجار ،آتش سوزی یا خسارت به تجهیزات و ساختمان ها می باشد .

شوک الکتریکی از سیم کشی نادرست تجهیزات الکتریکی خراب یا سیستم های تغذیه ی نا مناسب به وجود می آید .انفجار ممکن است از جرقه های اتصال الکتریکی به وجود آید که نوعی از گازها نظیر گازهای بیهوشی را مشتعل می کند.

دانلود پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق  بیمارستان امداد (شهید کامیاب)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

تحقیق بررسی تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی

تحقیق بررسی تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود تحقیق بررسی تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی

پژوهش رشته کامپیوتر درباره تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی
 تجارت الکترونیک
فروشگاه اینترنتی
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

تحقیق بررسی تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات کامل محصولات یک شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن کارت پرداخت واسطه ویا کارت‌های اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از کسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق SMS و یا تلفن گویا ) به فروشنده ارجاع می دهد و فروشنده می بایست در مدت زمان توافق شده، کالا را برای مشتری ارسال نماید.

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

داشتن ویترینی قابل رویت در سرتاسر ایران و کشورهای منطقه
داشتن بازدید کنندگان بسیار (شرکتها، ادارات، موسسات، بنگاههای تجاری، متخصصان، دانشجویان و …(
وسعت نامحدود فروشگاههای اینترنتی

در فروشگاههای سنتی به علت کمبود جا، امکان نگهداری تمامی محصولات بر اساس تنوع، اندازه، ترکیبات و … وجود ندارد که این مسئله در فروشگاه اینترنتی کاملاٌ حل شده است یعنی به دلیل عدم محدودیت در فضا، فروشنده می تواند سبد محصولات تولیدی خود را به متنوع ترین شکل ممکن به همراه توضیحات کامل و بیان برتری های کیفی و فنی به زبان ساده و با درج قیمت ها و عکس های زیبا در معرض دید مشتریان قرار دهد.

نداشتن محدودیت زمانی

فعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما فروشگاههای اینترنتی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید کنندگان قرار دارد.

کاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر

در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل کارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی کاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید فروشنده می شود.

پرداخت اینترنتی

پرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط کارتهای پرداخت یا اعتباری، کسر از موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می پذیرد.

ه چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی کنید؟

فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین، قیمت محصول خود را کاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید.

فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی کالای به فروش رفته خود، کالاهای کوچک تر و ارزان قیمت تر و یا کالای مورد علاقه کودکان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه محصولات خود برای مشتری ارسال نماید.

فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل کالا به محل مورد نظر مشتری، رضایت بیشتر آنان را فراهم و کالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه، رقابتی تر می نماید.

همچنین فروشنده با استفاده از امکانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام آنلاین مشتریان برای پر کردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام داده و رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.
مزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران

عدم برخورد به ترافیکنبودن آلودگی هوا

عدم نیاز به رفتن به داخل طرح ترافیک

یافتن کالاها با قیمت پایینتر نسبت به فروشگاههای سنتی

قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات کالاها در کمترین زمان

امکان خرید در آرامش منزلامکان خرید در هر ساعت از شبانه روز

عدم مشکل حمل و نقل کالای خریداری شده

تحویل کالای خریداری شده درب منزل

بیمه بودن کالای خریداری شده

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان
حل مشکل حمل و نقل

در حال حاضر (VTE) در حال مذاکره با شرکت پست، پیک بادپا، پست 193 و چندین شرکت فعال حمل و نقل خصوصی، در خصوص واگذاری حمل کالا به آنان می باشد. به این ترتیب بزودی این امکان فراهم خواهد شد تا شرکت حمل طرف قرارداد با (VTE)، کالا را از محل فروشگاه سنتی و یا انبار گرفته و به مشتری تحویل نماید.

بیمه

بر اساس مذاکرات در حال انجام با چند شرکت بیمه، کلیه کالاهای به فروش رفته از طریق فروشگاه اینترنتی، مشمول بیمه خواهند بود تا هیچگونه خسارتی متوجه فروشنده و خریدار نگردد.
برای توضیحات بیشتر عنوان پایینی را کلیک کنید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت پیاده سازی مدارهای منطق فازی

پاورپوینت پیاده سازی مدارهای منطق فازی در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت پیاده سازی مدارهای منطق فازی

مقاله پیاده سازی مدارهای منطق فازی

دانلود مقاله قابل ویرایش پیاده سازی مدارهای منطق فازی
دانلود مقاله قابل ویرایش مدارهای منطق فازی
پیاده سازی مدارهای منطق فازی
مدارهای منطق فازی
پیاده سازی منطق فازی
مقاله پیاده سازی مدارهای منطق فازی

پاورپوینت قابل ویرایش پیاده سازی مدارهای منطق فازی
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 185 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

پاورپوینت پیاده سازی مدارهای منطق فازی در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

عناوین مورد بحث

Digital Implementation of Fuzzy Logic Circuits

Analog Implementation of Fuzzy Logic Circuits

Mixed Digital /Analog Implementation of Fuzzy Systems

CAD Automation for fuzzy Logic circuits design

Neural Networks Implementing Fuzzy systems

مقدمه

پیشرفت های اخیر در تئوری منطق فازی الگوریتم هایی را بر مبنای قانون در قلمرو گسترده ای از کاربردها فراهم کرده است . یافته های بسیاری در طی 10 سال گذشته طرح و معرفی شده است . کنترل فازی می تواند عملکرد خوبی را در مدت زمان کوتاهی در انواع کاربردهای جهانی معرفی و ثابت کند .

بیشتر سازندگان پردازنده محیط های نرم افزاری برای توسعه و شبیه سازی کاربردهای فازی روی میکرو کنترلرهای سازگار تهیه کرده اند .

از این کنترلرها می توان کنترلر نوع ممدانی را نام برد . او در قلمرو کاربردی تئوری فازی را برای سیستم های تکنیکی نیز گسترش داد . در حالیکه بیشتر دانشمندان کاربردهای این منطق را محدود به قلمروی غیر تکنیکی می دانستند . علاوه براین کنترلر می توان کنترلر نوع سوگنو را نام برد که بر اساس متدی بود که سوگنو و تاکاگی با هم ارائه دادند .

دانلود پاورپوینت پیاده سازی مدارهای منطق فازی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر

پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر در 129 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر

پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر
سیستم اینترنتی نظرسنجی
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 1027 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 129

پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر در 129 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

چکیده

 

در دنیای امروزی نظر سنجی درباره سطح کیفیت محصولات، سرویسها و خدمات ارائه شده فن آوری بسیار مفیدی می باشد که ازمزایای ذیل برخوردار می باشد:

  • نظرسنجی تصویر دقیقی ازواقعیتهای مربوط به محصول یا سرویس ارائه شده یه مشتری و تیم مدیریت می باشد

  • نظرسنجی ارتباط قوی بین مشتریان، تیم مدیریت و مسئولان مربوطه ایجاد میکند

  • نظرسنجی کمک به پیدا کردن مشکلات و ضعفهای موجود در محصول یا سرویس ارائه شده می کند

  • نظرسنجی رضایت یا نارضایتی مشتریان را در رابطه با محصولات یا سرویسهای ارائه شده را نشان می دهد

  • نظرسنجی موجب بهبود بخشیدن کیفیت محصول یا سرویسها و خدمات ارائه شده می باشد

نرم افزار ارائه شده در این پروژه یک سیستم نظرسنجی می باشد که بصورت سرویس اینترنتی به منظور ارتباط بیشتر با مشتریان طراحی و پیاده سازی شده است. دراین ارائه کتبی، ضمن شرح پیاده سازی با کاربرد این سیستم نیز آشنا می شویم.

شرح پروژه

رفع مشکلات فنی با استفاده از نظرسنجی از مشتریان از جمله سرویسهایی است که سازمانها میتوانند به مشتریان خود ارائه کنند. انجام دستی این کار معمولاً با مشکلاتی از قبیل تأخیر در انجام و کاغذ بازی های زیاد همراه است. در ای سیستم یک راه حل نرم افزاری برای خودکارسازی و ساختارمند کردن فرآیند نظرسنجی از مشتریان ایجاد شده است. این سیستم سرویس اینترنتی برای ارتباط مشتریان با سیستم مورد نظر راارائه می کند. به این صورت که هنگام خرید محصول توسط مشتری، یک کلمه کاربری و رمز عبور به او داده می شود. مشتری با مراجعه به سایت وب طراحی شده می تواند رضایت یا نارضایتی خود را از سیستم،یا محصول یا سرویس ارائه شده گزارش کند. جواب و IP address کامپیوتر مشتری به همراه نوع نظرسنجی وارد پایگاه داده می شود و تکنسینها با توجه به مهارتهایشان جوابهای مشتریاان را بررسی و در جهت رفع مشکل اقدام می کنند. تکنسینها با استفاده از این سیستم میتوانند هرگونه نظرسنجی را طراحی و در قابل دسترس مشتریان قرار دهند همچنین میتوانند نظرسنجی هایی که برای مدت طولانی مورد استفاده مشتریان قرار گرفته را غیرفعال یا به عبارتی از دید مشتریان پنهان کنند. از امکانات دیگر ای سیستم این می باشد که هر مشتری فقط یکباراجازه شرکت در نظر سنجی را دارد. در صورت تکرار نظرسنجی با توجه به اینکه IP Address استفاده شده توسط مشتری به همراه جواب او در پایگاه داده ذخیره شده سیستم پیغامی را به مشتری نشان داده و به اطلاع او می رساند که ایشان قبلا در این نظرسنجی شرکت نموده اند و اجازه دادن نظر جدید یا تغییر آنرا ندارند .

یکی دیگر از امکاناتی که برای تکنسینها وجود دارد، امکان تغییر و یا حذف نظرسنجیهایی است که قبلا طراحی گردیده است.

همانطور که در این گزارش بررسی شده است، یکی از عوامل اساسی موفقیت در فرآیند پشتیبانی و خدمات به مشتری نظر سنجی از مشتری می باشد. این فرایند نه تنها باعث آشنایی مشتری با محصول یا سرویس ارائه شده می شود بلکه باعث پیشرفت در سیستم و موجب بهبود بخشیدن کیفیت محصول یا سرویسها و خدمات ارائه شده و حتی خود محصول می شود .

استفاده کنندگان این سیستم به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

  • تکنسینها

  • مشتریان و بازدیدکنندگان سایت

تکنسینها و مشتریان بعد از تایید هویت می توانند از بخشهای مختلف سایت استفاده کنند. در ابتدا بخشهای مختف سایت که توسط تکنسینها استفاده می شود را توضیح داده و سپس بخشهای مربوط به مشتریان توضیح داده می شود.

بخشهای قابل دسترسی توسط تکنسین

  • ورود به سیستم

تکنسین سیستم برای ورود به سیستم و آگاهی از وضعیت نظرسنجیها باید وارد سیستم شود. تکنسین می توانند کلمه کاربری و رمزعبوری که به او تخصص یافته است را وارد کنند. اگر هویت او تایید نشود، با اعلام پیغام مناسب، از تکنسین خواسته می شود که مجددا اقدام به ورود به سیستم کند. درصورت تایید هویت، تکنسین به صفحه دیگری راهنمایی می شود که در آن می تواند لیستی از نظرسنجیها را به همراه وضعیت آنها را مشاهده کند. تصویر زیر صفحه ورود به سیستم را نشان می دهد.

  • ایجاد کاربر جدید

امکان ایجاد و یا تغییر رمزعبور برای کاربر جدید یا موجود در این سیستم پیش بینی شده است. تکنسین سیستم میتواند با کلیک کردن بر روی لینک “ایجاد کاربر جدید” کاربر جدیدی به سیستم اضافه و سپس اطلاعات ایشان را از طریق ایمیل ارسال نماید.

  • حذف کاربرها

تکنسین با کلیک کردن بر روی لینک “حذف کاربرها” در صورت نیاز میتواند کاربرانی که مجاز به استفاده از سیستم نمی باشند را از سیستم حذف کند.

 

 

  • ایجاد نظرسنجی جدید

دانلود پایان نامه بررسی سیستم اینترنتی نظرسنجی رشته نرم افزار کامپیوتر


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ