سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی
Theoretical basics and research background alexithymia or Alexei Unnoticed
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی
مبانی نظری ناگویی خلقی یا الکسی تایمی
پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش الکسی تایمی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

فقدان بیان هیجانی ویژگی شخصیتی است که با جسمانی سازی ارتباط دارد. اصطلاح الکسی تایمی یک ویژگی متداول در افرادی که جسمانی سازی ندارند را نیز توصیف می کند. در سال 1972 ثوسط سیفنوس[1] ساخته شده است. به عبارت دیگر معنای لغوی الکسی تایمی ((فقدان کلمه برای بیان هیجانات)) می باشد ( لاملی، گوستاوسون، پارتریج و لابووی-ویف،[2] 2005). افراد با الکسی تایمی در بیان هیجانات با کلمات مشکل دارند، توانایی در تخیل و بهره وری از رویا را ندارند و محتوای فکری آنها به وسیله جزئیات رویدادها محدود شده است. افراد الکسی تایمیک تخیلی محدود در زندگی، تصورات ضعیف، رویاهای محدود و ترجیح تمرکز افکار بر منبع بیرونی به جای پرداختن به تفسیر رویدادها دارند (لاملی و همکاران، 2005).

 

 


1.Sifneos

2. Lumley, Gustavson, Partridge, & Labouvie-Vief

 

هندریکس و همکاران بین حالت و صفت الکسی تایمی تفاوت قایل شده اند.حالت الکسی تایمی ممکن است در پاسخ به ادراک استرس و اضطراب عمومی ایجاد شود و ممکن است گذرا باشد. لاملی (2000) حالت الکسی تایمی را الکسی تایمی ثانویه می نامد- یک دفاع یا راهبرد برای مقابله با دردهای هیجانی، خاطرات آزاردهنده و برانگیختگی فیزیولوژیکی. الکسی تایمی ثانویه وابسته به حالت تلقی می شود، یعنی به طور موقت در بیمارانی که اختلال جسمانی جدی دارند، اتفاق افتد. الکسی تایمی راهبردی برای مقابله با درماندگی بخصوص در افرادی است که تجربه رویدادهای آسیب زا داشته اند. اکثر تحقیقات الکسی تایمی را به عنوان یک ویژگی شخصیتی عمومی و پایدار که تمایل افراد را برای اسناد حساسیت های جسمانی به بیماری های جسمانی به جای نقص های بین فردی و هیجانی در نظر می گیرند(پتروا، 2008).الکسی تایمی اولیه به عنوان صفت دائمی شخصیتی می تواند عاملی پرخطر در رشد شکایت های روان-تنی، روانپزشکی و پزشکی و همچنین وابستگی به مواد ، اختلالات شبه جسمانی، اختلالات خوردن و غیره باشد (پرسلی، باگبی، تایلور، دی کارنرو لئاندرو[2]و همکاران، 2003).

پژوهشگران از چهارجنبه زیستی/ فیزیولوژیک، شناختی، شخصیتی و اجتماعی سعی در تبیین ارتباط مولفه الکسی تایمی با شکایات جسمانی دارند.

مارتین جورجنسن، زاخاری، اسکایت و کیویک[3](2007) در پژوهشی گسترده، با بررسی 8785 دوقلوی دانمارکی دریافتند عوامل ژنتیکی تاثیر قابل توجهی بر تمامی ابعاد الکسی تایمی نشان می دهد. توصیف های نوروفیزیولوژیک این دسته از تحقیقات ، بر این فرض استوار است که در تبادل ساختار مغز اولیه(رمبانسفال) و کورتکس جدید(مغز لغات)بیماران روان-تنی- که بسیاری از آنها الکسی تایمیک هستند- اختلال وجود دارد. بدین طریق احساسات هیجانی که در هیپوکامپ شکل می گیرد به جای انتقال به بخش تعقل،جهت ارزیابی، بلافاصله از طریق مراکز اعصاب خودکار بیان می گردند. به عبارت دیگر احساسات به جای بیان و تخلیه از طریق استفاده سمبولیک از لغات و رفتار مناسب، ممکن است به نوعی زبان عضوی تبدیل شود (افشاری، 1387).

از نظر شناختی، چندین مکانیسم را می توان برای چگونگی تاثیر الکسی تایمی بر رفتار بیمارگونه فرض نمود. افراد الکسی تایمیک ممکن است بیش از اندازه به فعالیت ها و اعمال بدنی یشان توجه داشته باشند. بدین ترتیب که آنها به احساسات بی خطر و معمولی زیاد توجه می کنند. از سوی دیگر برانگیختگی نامتمایزی که همراه الکسی تایمی است ممکن است باعث تولید احساسات جسمی گردد. در هر دو مورد، ممکن است که این افراد روی این احساسات تمرکز کرده یا آنها را افزایش دهند. بدین ترتیب احساس افزایش یافته از طریق چرخه فیدبک اتونومی تشدید شده و به عنوان علائمی از بیماری جسمانی تجربه شود. به طور خلاصه، شواهد به دست آمده نشان می دهد که الکسی تایمی با دو عامل ارتباط دارد:الف) واکنش نوروتیک و وضعیت های عاطفی منفی که احتمال شکایات منفی را افزایش می دهد. ب) توجه یا ادراک مغشوش و نادرست از اعمال جسمی که در ناهماهنگی بین برانگیختگی فیزیولوژیک و گزارشات ذهنی، خود را نشان می دهد (لوملی و نورمن[4]، 1996، به نقل از افشاری، 1387).

مشاهدات بالینی در توصیف شخصیتی افراد الکسی تایمیک، نشان می دهد این افراد از لحاظ شخصیتی وابسته، از نظر عاطفی سرد و از نظر جسمی خسته به نظر می رسند. ریک و وانهوله (2007) در توصیف مولفه الکسی تایمی به کمک صفات شخصیتی، عنوان می کنند بخش اعظم واریانس نمرات الکسی تایمی توسط سه بعد شخصیت ( روان رنجورخویی بالا، برونگرایی و فراخ ذهنی پایین) قابل تبیین است.

از نظر اجتماعی و کارکرد های بین فردی، افراد الکسی تایمی، تمایل به تایید اجتماعی و اجتناب از تعارضات دارند و چنانچه عملکرد افراد، مختل یا از حمایت ناقصی برخوردار باشند، این نقص ها می تواند رفتار بیمارگونه را به صورتی غیر مستقیم و از طریق مسیرهای فیزیولوژیک، مثل فقدانی برای تنظیم هیجانات بین فردی، یا مسیرهای رفتاری مانند سوء مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب یا کمبود رفتارهای مراقبت از خود- که گاهی از نداشتن شریک زندگی نیز اثر می پذیرد- تحت تاثیر قرار دهند. به احتمال زیاد روابط اجتماعی آشفته با ایجاد شکایت یا از بین بردن رفتار مراقبت از خود به طور مستقیم رفتار بیمارگونه را تحت تاثیرقرار می دهد (وانهوله، دسمت و مگانک[5]، 2007).

 

 


1.Freyberger

2.Porcelli, Bagby, Taylor, Carne, & Leandro

[3]. Martini Jorgensen, Zachariace, Skyththe & Kyvik

[4].Lumely & Norman

1. Vanheule, Desment & Meganck

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی یا الکسی تایمی ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی
Theoretical basics and history of sexual selfesteem
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی
مبانی نظری عزت نفس جنسی
پژوهش عزت نفس جنسی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

یکی دیگر از جنبه‌های عزت نفس در طیف مسائل جنسی قرار می‌گیرد و بر رفتارهای جنسی تاثیر گذار است که به آن عزت نفس جنسی می‌گویند. عزت نفس جنسی عبارت است از واکنش‌های عاطفی انسان‌ها نیست به ارزیابی‌های ذهنی در مورد افکار، احساسات و رفتارهای جنسی خود (زینا و اسچوارز[1]، 1996). زینا و اسچوارز با بسط الگوی عزت نفس هارتر (1984) به عزت نفس جنسی از بعد اهمیت یادگیری اولیه، درون سازی خانواده، همسالان و جامعه اشاره کردند که هر شخص به عنوان ملاک ارزیابی افکار، احساسات و رفتارهای جنسی خود در تحول هنجارهایش حیاتی می‌داند. زیرا واکنش عاطفی فرد به خود ارزیابی‌هایش پایه عزت نفس جنسی و پنج مولفه آن را تشکیل می‌دهد. پنج مولفه عزت نفس جنسی شامل «مهارت و تجربه[2]» یعنی توانایی لذت بردن از شریک جنسی؛ «جذابیت[3]» یعنی زیبایی ادراک شده فرد از خود؛ «کنترل» یعنی توانایی مدیریت افکار، احساسات در رابطه جنسی؛ «قضاوت اخلاقی[4]» یعنی توانایی مدیریت، افکار، احساسات و رفتارهای جنسی فرد و استانداردهای اخلاقی خویش «انطباق پذیری[5]» یعنی سازگاری تجارب رفتار جنسی با اهداف شخصی دیگران است.

بنابراین رفتار جنسی قسمتی از شخصیت یک فرد را تشکیل می‌دهد و مجموعه‌ای از باورها نگرش‌ها و عملکردهایی است که شخص در ارتباط با جنس مخالف و امور مرتبط با آن دارد (کاوه، 1387).

نتیجه‌ی پژوهش لیزاک، مارشال و هلنا[6] (2006)، در مورد پنج مولفه عزت نفس جنسی (مهارت و تجربه، کنترل، قضاوت اخلاقی و انطباق پذیری) به عنوان متغیر وابسته و سوء استفاده جنسی، جسمی و عاطفی به عنوان متغیر مستقل نشان داد. رابطه بین مولفه‌های کنترل و قضاوت اخلاقی با سوء استفاده جنسی منفی است. سوء استفاده جسمی با پنج موفه عزت نفس جنسی رابطه‌ای نداشت. ولی همبستگی منفی چشمگیری بین بد رفتاری روان شناختی و پنج مولفه عزت نفس جنسی مشاهده شد. به ویژه احساس عدم جذابیت با عدم مدیریت افکار و احساسات ارتباط منفی بالایی داشت.

 

 


[1] . Zeanah & Schwarz

[2] . Skill And Experience

[3] . Attractiveness

[4] . Moral Judgment

[5] . Adaptive Ness

[6] . Lisak, Marsha & Helena

نظریه روانشناسی درباره‌ی عزت نفس

نظریه فروید

فروید معتقد است، رفتار روان یا شخصیت انسان همیشه محصول ارتباط متقابل تعاملی و تعارضی نهاد، خود فراخود می‌باشد. فراخود نمودار اندیشه‌‌های دیرین و کمال مطلوب اجتماع است، فراخود به سوی کمال می‌گراید و نه به سوی لذت و خوشی، به تشخیص درست از نادرست و مطابقت با موازین و اصول اخلاقی که در اجتماع مورد قبول هستند توجهش معطوف است، بنابراین هرگاه فرد متوجه عمل خیر شود و به آن عمل کند احساس غرور، رضایتمندی و لذت معنوی به او دست می‌دهد و چنانچه به سوی بدی گراید و به آن عمل کند احساس حقارت و خفت به او دست داده و خود را مستوجب ملامت و سرزنش می‌نماید.

فروید همچنین اعتقاد داشت که ارضاء یا محرومیت بیش از حد در هر یک از مراحل رشد روانی جنسی و یا به عبارت دیگر تثبیت در هر یک از این مراحل در عزت نفس تاثیر دارد.

مثلاً محرومیت بیش از حد در مرحله دهانی رشد روانی جنسی سبب می‌شود که فرد در آینده عزت نفس پائین داشته باشد چنین فردی به دیگران وابسته بوده و به توانایی خود اطمینان ندارد، از طرف دیگر ارضای دهانی بیش از حد باعث ایجاد عزت نفس کاذب و غیر واقعی افراد می‌شود چنین افرادی دچار عقیده خود بزرگ بینی می‌باشد یعنی یک نظر عالی نسبت به خود داشته و خود را بیش از حد بزرگ جلوه می‌دهد. بنابراین در نظریه فروید انسان متعارف کسی است که مراحل رشد، روانی، جنسی را با موفقیت گذرانده و هیچ یک از مراحل بیش از حد تثبیت نشده باشند (بیابانگرد، 1380).

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده
Theoretical basics and research background perceived social support
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده
مبانی نظری حمایت اجتماعی ادارک شده
پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعریف

حمایت اجتماعی ادراک شده بر وضعیت جسمی، روانی، رضایت از زندگی و جنبه های مختلف کیفیت زندگی افراد اثرات زیادی دارد (تجلانی، صبحی و قنبری پناه، 1389) و به عنوان یک عامل تعدیل کننده مؤثر در مقابله و سازگاری با شرایط استرس زای زندگی شناخته شده است (فریدلندر لورا، ریدگراهام، شوپاک و کریبی، 2008). در مطالعات موجود در این زمینه، حمایت اجتماعی به دو صورت حمایت اجتماعی دریافت شده[1]و ادراک شده[2] مورد مطالعه قرار می گیرد. در حمایت اجتماعی دریافت شده، میزان حمایت های کسب شده توسط فرد مورد تأکید است و در حمایت اجتماعی ادراک شده، ارزیابی های فرد از در دسترس بودن حمایت ها درمواقع ضروری و مورد نیاز بررسی می شود(گلاکت، 2010). مفهوم حمایت اجتماعی ادراک شده به حمایت از دیدگاه ارزیابی شناختی فرد از روابطش اشاره دارد. نظریه پردازان این حوزه بر این باورندکه تمام روابطی که فرد با دیگران دارد حمایت اجتماعی محسوب نمی شود؛ مگر اینکه فرد آن ها را به عنوان یک منبع در دسترس و مناسب برای رفع نیازهایش ارزیابی کند(کلارا، کاکس، انس، مورای و ترگرودیک، 2003). مقیاس­های حمایت اجتماعی ادراک شده نیز بر ارزیابی شناختی فرد از محیطش و سطح اطمینان فرد به اینکه در صورت لزوم کمک و حمایت دردسترس خواهد بود متمرکز هستند (بروور، امسلی، کید، لاچنر و سیدات، 2009).

حمایت اجتماعی

هر فردی در آغاز زندگی­اش به صورت وابسته ترین موجود نمایان می­شود و تقریباً تمام جنبه­های زندگی او به حمایت دیگران وابسته است و تا زمانی که زنده است با وجوه مختلف حمایت سر و کار دارد. انسان موجودی است که به صورت اجتماعی زندگی می­کند و در طول حیات خویش نیازمند همنوعان خود می­باشد. این نیازمندی از جنبه­های مختلف و به صورت­های متفاوتی قابل تصور است. هستی انسان تا حدود زیادی در گرو ارتباطات و تعاملات اجتماعی است و در غیاب این روابط اجتماعی موجودیت او به احتمال زیاد محکوم به فنا است. صرف نظر از اینکه گرایش به زندگی اجتماعی را ذاتی بدانیم یا اکتسابی، آنچه مهم است انکارناپذیر بودن نیرومندی این گرایشات در حیات آدمی است. درباره­ی تعریف حمایت اجتماعی نقطه نظرات متفاوتی مورد توجه می­باشد. این اصطلاح گاهی به وجود روابط اجتماعی یا کمیت روابط اطلاق می­گردد و زمانی نیز نوع به خصوصی از روابط اجتماعی اجتماعی، همچون رابطه­ی زناشویی، دوستی و عضویت سازمانی مورد نظر بوده است. همچنین ساخت روابط اجتماعی و محتوای کارکردی روابط نیز از جمله مواردی هستند که در اندازه گیری حمایت اجتماعی به کار می­روند (مک کاینلی[3] و رایت[4]، 2014).

حمایت اجتماعی یکی از مهم­ترین شکل­های روابط اجتماعی است و برخورداری از آن و ادراک و تصور آن، همچنین نیاز به آن با توجه به سن، جنس، شخصیت و حتی فرهنگ می­تواند متفاوت باشد. از طرف دیگر در هر مرحله از زندگی نیز ممکن است جنبه­هایی از حمایت، اهمیت پیدا کنند و نسبت به جنبه­های دیگر آن اثرات بیشتری داشته باشند. در دوران نوزادی و کودکی، حمایت خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در مقایسه با سایر منابع حمایتی، نقش مهم­تری در حفظ امنیت جسمانی و روانی بازی می­کند (ابوالقاسمی، تقی پور و نریمانی، 1391). همراه با تحولات رشدی نیاز به حمایت اجتماعی نیز تحول پیدا می­کند و به تدریج شکل­های پیچیده تری به خود می­گیرد ولی در هیچ برهه­ای از زندگی این نیاز، اهمیت خود را از دست نمی­دهد. اثر حمایت اجتماعی، بیشتر در موقعیت­هایی نمایان می­شود که آدمی در مقابل حوادث استرس زا قرار می­گیرد (مظلومی، سعیدی، واحدیان، جلال پور و کیانی، 1392).

 


[1]. Revised

[2]. Perceived

[3] - McKinley

[4] - Wright

 

انواع حمایت اجتماعی

محققان حمایت اجتماعی را به دو نوع کارکردی و ساختاری تقسیم نموده اند.

مفهوم حمایت اجتماعی ساختاری: معمولاً به جنبه­های عینی حمایت اشاره دارد و به عنوان وجود ارتباطات اساسی و اولیه تعریف می­گردد (پورمحمدرضای تجریشی و میرزمانی بافقی، 1386).

وضعیت زناشویی، عضویت در سازمان­های رسمی، نقش­ها و دلبستگی­ها و سایر ویژگی­های شبکه­ی ارتباطی مانند تعداد افراد و همخوانی پیوندها از نشانه­های حمایت اجتماعی ساختاری هستند (عبدالله زاده رافی، حسن زاده اول، احمدی، طاهری و حسینی، 1391).

حمایت اجتماعی کارکردی: جنبه­ی کیفی ارتباطات اجتماعی است که تا حدود زیادی مربوط به پاسخ­های به استرس است. حمایت اجتماعی کارکرد، شامل کارکردهایی نظیر حمایت اطلاعاتی، ابزاری و محترم شمردن فرد، صمیمیت در ارتباطات اجتماعی و میزان دسترسی و زمان دریافت حمایت اجتماعی اجتماعی می­گردد (عطادخت، نریمانی، احدی، ابوالقاسمی، زاهد و ایران پرور، 1392).

در مقایسه دو نوع حمایت اجتماعی، حمایت اجتماعی ساختاری دارای اثرات اساسی است و حمایت اجتماعی کارکردی بیشتر توأم با تعاملات بوده و دارای اثرات محافظتی است. هاس (1981، به نقل از پراکاگول[1]، گرانت[2] و کلتنر[3]، 2007) نظرات محققان قبلی را هماهنگ کرده و به چهار نوع حمایت اجتماعی دست یافت:

1)­ حمایت هیجانی (اعمال احترام آمیز)

2)­ حمایت ارزیابی کننده (پسخوراند راجع رفتار و دیدگاه فرد)

3)­ حمایت اطلاعاتی (نصیحت و جمع آوری اطلاعات مؤثر در حل مسأله)

4)­ حمایت ابزاری (یاری و مساعدت آشکار)

البته هر چهار نوع حمایت، ارتباط متقابل و نزدیکی با هم دارند. به عنوان مثال، در بحران­ها فرد نیازمند به همدردی و مساعدت­های مالی و هیجانی است در حالی که فرد دیگر در مرحله تصمیم گیری صرفاً نیاز به اطلاعات صحیح و مساعدت ابزاری دارد (عسگری و شرف­الدین، 1389).

 


[1] - Prachakul

[2] - Grant

[3] - Keltner

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادارک شده ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی
Positive Affect and Negative Affect Theoretical basics and research background
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی
مبانی نظری عاطفه مثبت و عاطفه منفی
پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی
مبانی نظری عاطفه منفی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تفاوت فرهنگ و عاطفه منفی

در پژوهش ورتز، چیو، دینر و اوشی[1](2009) مردمان آسیای شرقی و امریکایی- آسیایی ها بهزیستی روانی کمتری نسبت به اروپایی ها و امریکا-اروپایی ها داشتند. در میان امریکا- اروپایی ها تغییر در رضایت زناشویی معلول وقایع مثبت روزانه خودشان است. در زندگی ژاپنی ها تغییر در رضایت از زندگی معلول دیگران است. خبر یک تعطیلی به طور معنادار پیش بینی کننده فراخوانی عاطفه مثبت است، اما برای امریکایی- اروپایی ها عاطفه منفی فرا خوانده نمی شود، در حالیکه برای امریکایی- آسیایی ها عاطفه مثبت و منفی فرا خوانده می شود. هنگام قضاوت درباره تعطیلات روابط دوستانه، عاطفه مثبت و عاطفه منفی خاصی را برای امریکایی-اروپایی ها، امریکا-آسیایی ها و ژاپنی ها دیده می شود (ودتذ و همکاران، 2009).

 


[1] .Wirtz, Chiu, Diener , & Oshi

عاطفه منفی شبیه به روان رنجورخویی در ابعاد شخصیتی 5 گانه است (چان، 2001). عواطف منفی به تفاوت های فردی در جهت تمایل به تجربه هیجان منفی و خود پنداره منفی بر می گردد. چندین مطالعه نشان داده اند که عاطفه منفی بررابطه میان استرس و دریافت شناختی استرس تاثیر می گذارد. مطالعات اخیر یافته های ناهمگونی میان عاطفه منفی و استرس ها بدست آورده اند. بعضی محققان نیز نتایج خنثی بدست آورده اند ( چان، 2001). مطالعات متعددی صورت گرفته است که عاطفه منفی و مثبت صفات مستقلی هستند.

عاطفه مثبت گرایش به تجربه احساسات خوشایند شدید بر می گردد و در قطب بالای آن شور و هیجان و خوشحالی وجود دارد و در قطب پایین آن این احساسات غایب هستند و وجود ندارند. اما الزاما عواطف منفی وجود ندارد. عاطفه منفی گرایش به تجربه احساسات ناخوشایند شدید می باشد و در قطب بالای آن احساساتی نظیر خشم، اضطراب و... وجود دارد و در قطب پایین آن این احساسات وجود ندارد ولی الزاما عواطف مثبت وجود ندارد ( کروپانزو، ویس، هال و رب، 2003). عاطفه مثبت حالتی از انرژی فعال، تمرکز زیاد و اشتغال به کار لذت بخش می باشد. عاطفه مثبت در برگیرنده طیف گسترده ای از حالت های خلقی مثبت از جمله شادی، احساس توانمندی، شور و شوق، علاقه و اعتماد به نفس است. بر خلاف عاطفه منفی که دارای یک بعد عمومی از نا امیدی درونی و عدم اشتغال به کار لذت بخش است و به دنبال آن حالتهای خلقی اجتنابی از قبیل خشم ، غم، نفرت، حقارت، احساس گناه

 

پژوهش های انجام شده پیرامون جسمانی سازی و عاطفه منفی

نتایج پژوهش الکلیت و کریستسانسن (2009) نشان می دهد که اگرچه عاطفه منفی ارتباط منحصر به فردی با جسمانی سازی ندارد اما می توان آن را به عنوان یک پیش بینی کننده عمومی نشانه شناسی در این اختلال در نظر گرفت.

بیلی و هنری (2007)در پژوهش خود بیان می کنند که بین ناگویی خلقی و جسمانی سازی ارتباط وجود دارد ولی این ارتباط ممکن است به صورت مستقیم نباشد. بخصوص اینکه ناگویی خلقی ممکن است به عنوان یک عامل آسیب پذیری برای افراد مستعد باشد تا عاطفه منفی زیادی را تجربه کنند.

در پژوهشی دیگر لیلینفلد و هس (2001)به بررسی ویژگی های شخصیتی ضد اجتماعی و جسمانی سازی با در نظر گرفتن عاطفه منفی به عنوان متغیر میانجی پرداختند. نتایج پژوهش آنان نشان می دهد که جسمانی سازی با جامعه ستیزی ثانویه رابطه مثبت و معنادار دارد اما این رابطه در زنان قوی تر از مردان است. اما جسمانی سازی با شخصیت ضد اجتماعی اولیه رابطه ای ندارد. همچنین نتایج نشان داد که ارتباط بین جامعه ستیزی ثانویه با جسمانی سازی به وسیله عاطفه منفی تعدیل می شود

ریتولد، بست و پرینز[1] (2005) به بررسی علائم اضطراب خاص و علائم جسمی در بزرگسالان با بیماری‌های مزمن پرداختند. آنها به این نتیجه دست یافتند که افراد دارای بیماری های مزمن هیچ تفاوت معناداری در اضطراب صفت، افسردگی، عاطفه منفی، پنج اختلال اضطرابی ، اضطراب مرتبط با جسم و علائم جسمانی گوناگون نسبت به گروه مقایسه ای سالم ندارند.

 


[1]. Rietveld , Beest , & Prins

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه مثبت و عاطفه منفی ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی
Theoretical basics and history of individual adaptation and social adjustment
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی
پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی
مبانی نظری سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی
مبانی نظری سازگاری
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

جامعه پذیری و سازگاری اجتماعی

روابط میان فردی ،هدف گذاری های جمعی و کار گروهی در دوره جوانی و در سایه نهاد های اجتماعی مستقل و فعال شاید از جمله مهمترین روش‌های ایجاد سازگاری اجتماعی و درک مسائل اجتماعی –فرهنگی در جامعه باشد. نابهنجاری و ناسازگاری اجتماعی نشانه هایی از اجتماعی نبودن افراد است زیرا هر انسان متعادل باید خود را با شرایط طبیعی ،معقول،منطقی و انسانی محیط پیرامون خویش ،سازگار نماید .یعنی رفتارش برای دیگران قابل قبول باشد.

در نظریه نقش اجتماعی[1] که ریشه فکری آن به افرادی چون چارلز کولی و جورج مید باز گردیده ،در ابتدای قرن بیستم بر یادگیری و اکتساب نقش های اجتماعی و انتقال معیارها، گرایشات،ارزش ها و امیال تاکید می نماید.این یادگیری در موسسات جامعه پذیری اجتماعی به ویژه خانواده شکل می گیرد و این به خاطر آن است که بیشترین نقش را بر سازگاری فرد با محیط خارجی داراست (آنتونی، 1993، ترجمه قاضیان، 1385).

سینا و لینک(1993) از سازگاری تعریفی دیگر دارد و معتقد است که سازگاری عبارت است از ثبات عاطفی و جسارت در روابط اجتماعی و نیز علاقه به تحصیل و مدرسه ،در فرد می باشد که به صورت سازگاری اجتماعی و سازگاری آموزشی و سازگاری عاطفی دیده می شود(به نقل از فنونی زاده،1380).

از جنبه های زیست شناختی ، سازگاری عبارت است از : مجموعه همبستگی های درونی و بیرونی به عبارت دیگر روابط موجود زنده با محیط که موجب می شود موجود زنده به صورتی خاص در یک فضای مشخص زندگی نموده و به پایداری نوعی که به آن تعلق دارد کمک کند.

مک دونالد می گوید: وقتی می گوییم فردی سازگار است که پاسخ هایی را که او را به تعامل با محیط قادر می کند آموخته باشد و به طریق قابل قبول اعضای جامعه خود رفتار کند تا نیاز هایی که در او هستند ارضاء شوند.یک فرد در یک موقعیت اجتماعی خاص می تواند خود را به طرق زیادی

 


[1] . theory social

 

خصوصیات سازگاری

الف) سازگار شدن با خود و محیط پیرامون خود برای هر موجود زنده یک ضرورت حیاتی است.

ب) ارضاء نیازها به طریقی قابل قبول ،خود در طریق سازگاری گام نهادن است و سازگاری گاه آگاهانه است و زمانی نا خود آگاهانه.

ج) انسان در کره ای زندگی می کند که سرشار از مشکلات و موانع می باشد.از این رو این موانع، تولید ناکامی و تعارض در او نموده و او را از پیشرفت باز می دارند.غلبه بر این مشکلات ، تولید سازش یا سازگاری می کند.

د) معیاری برای سازگاری آرمانی وجود نداردو چون هر انسانی موجودی منحصر به فرد است، روش سازگاری او نیز منحصر به فرد و مخصوص خودش می باشد.

ه) معیاری برای نمره دادن و اندازه گیری سازگاری وجود ندارد،اما از روی علائم روانشناختی (سلامت یا بیماری)و عملکرد اجتماعی فرد می توان میزان توفیق او را حدس زد (اسلامی نسب، 1373).

اگر چه انسان سالم و کامل(در میان افراد بشر و نه ائمه اطهار و رسولان خدا)تعریف نشده،ولی داشتن خصوصیات زیر می تواند راهگشای باشد :

1) از ایمنی برخوردار است،در حال زندگی می کند و دورنمایی از آینده برای خود فراهم می کند.

2) می داند که چیست ،کیست و توانایی های خود را میشناسد و دارای درک واقعبینانه ای از خود و پیرامونش می باشد.

3) خود را محترم شمرده و مسئولیت پذیر است و می تواند با دیگران ارتباط سالم برقرار کند.

4)در آرزوی آرامش دائمی نیست بلکه در زندگی مبارزه،هیجان و تجربه های تازه و جدید را می‌آموزد (اسلامی نسب،1373).

دیدگاه های نظری درباره سازگاری اجتماعی

1- نظریه یادگیری

در دیدگاه رفتاری،آسیب شناسی رفتاری یک بیماری نیست،بلکه پاسخی است که بر اساس همان اصول رفتاری یاد گرفته شده است که همه الگوهای پاسخ بر اساس آن یاد گرفته می شوند.

(یادگیری،نگهداری و تغییر رفتار نابهنجار ،درست مانند یادگیری رفتار عادی است و رفتار عادی را

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری فردی و سازگاری اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی
Theoretical basics and history of somatization
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی
مبانی نظری جسمانی سازی
پیشینه پژوهش جسمانی سازی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

جسمانی سازی یک موضوع جذاب برای محققان و متخصصان دررشته روانشناسی و روانپزشکی می باشد. جسمانی سازی نتیجه بد ترجمه شدن یک واژه آلمانی است که برای نخستین بار توسط ویلهلم استکل[1] در سال 1920 به کار رفته است. اصطلاح به صورت زبان بدن[2] که مفهومی مبهم است ترجمه شده است. برای ساده کردن زبان استکل، مترجمان جسمانی سازی- کلمه ای که در همه جای اجتماعات مدرن غربی حاضر است- ایجاد کردند (مای، 2004). اصطلاح جسمانی سازی در زبان پزشکی بخصوص روانپزشکی به دلیل معنی ضمنی طبیعی آن و همچنین به دلیل قدرت سیستم طبقه بندی ایجاد شده توسط انجمن روانپزشکی آمریکا(SMD) باقی ماند. استکل جسمانی سازی را به صورت یک بیماری بدنی که تجلی یک روان رنجورخویی عمیق است تعریف کرده است. او جسمانی سازی را همانند مفهوم فروید از(( تبدیل[3])) مورد توجه قرار داد. در کارهای پژوهشی درباره جسمانی سازی تلاش زیادی شده است تا بین جسمانی سازی، اختلال تبدیل و بیماری های جسمانی تمایز ایجاد شود. جداسازی جسمانی سازی از پدیده های مشابه به دلیل این حقیقت که مرزهای این....................

..............................

 


[1] Wilhelm Esteckel

[2] Organ Speech

[3] Conversion

 

در ویراست چهارم طبقه بندی اختلالات روانی (DSM-IV–TR) اختلالاتی که مشابه اختلال جسمانی سازی است در طبقه اختلالات شبه جسمانی قرار دارند و عبارت اند از: اختلال جسمانی سازی، اختلال شبه جسمانی نامتمایز، اختلال تبدیل، اختلال درد و اختلال جسمانی شکلی که به گونه دیگر مشخص نشده است. این بخش خاص راهنمای تشخیصی با بیمار های روان تنی که به وسیله درماندگی روانی تسریع می شود ارتباط ندارد. در حالی که برخی نویسندگان جسمانی سازی را به عنوان راهی برای افراد دارای مشکلات روان - اجتماعی و هیجانی در نظر می گیرند تا این درماندگی ها را به صورت نشانگان فیزیکی بیان کنند، برخی دیگر جسمانی سازی را نه یک موجودیت بالینی مجزا و نه نتیجه یک فرایند منفرد آسیب شناختی در نظر می گیرند. سه تمایز نظری و تجربی بین سه پدیده جسمانی شکل در مراقبت -اولیه قایل شده اند: 1) جسمانی شکل خوبیمارانگارانه که به تفسیر اشتباه احساسات بدنی طبیعی یا با اختلال اندک به عنوان یک بیماری جدی همراه با اضطراب سلامتی اشاره دارد؛ 2)جسمانی سازی نمایشی که به بیمارنی اشاره دارد که علایم فیزیکی یک بخش از اختلال خلقی یا اضطرابی آنها است؛ 3)جسمانی سازی عملکردی به نشانگان آسیب فیزیکی غیرقابل توجیه با شرایط پزشکی، سوءمصرف مواد یا بیماری های روانپزشکی اشاره دارد.

چیزی که سه شکل جسمانی کردن را یکی می کند، حضور علایمی است که اگرچه به یک شرایط عمومی پزشکی اشاره دارد، بعد از ارزیابی های مناسب پزشکی به وسیله هیچ یک از شرایط پزشکی یا سوء مصرف موار قابل توضیح نیست (DSM-IV-TR ،2000 به نقل از پتروا، 2006).

 


[1] Kirmayer&Robins

 

بیان جسمانی درماندگی

کیرمایر و همکاران (2004) معتقدند که در اکثر فرهنگ ها نسبت داد بیماری به علتهای جسمانی نسبت به زمانی که بیماری به عوامل روانی نسبت داده شود مقبولیت بیشتری دارد. درحالی که بیماری های جسمانی به صورت امری خارج از کنترل فرد در نظر گرفته می شوند، درماندگی های روانی به صورت امری قابل کنترل از سوی فرد تجربه کننده قلمداد می شوند. بنابراین، بیماری جسمانی دلسوزی بیشتر را بر می انگیزند، درحالیکه درماندگی های روانی ممکن است بدنامی را به دنبال داشته باشد. یک فرد با بیماری جسمانی به احتمال کمتری در قبال بیماری اش مسئول قلمداد می شود؛ در حالیکه فردی با درماندگی روانی به احتمال بیشتری در قبال مشکلش مسئول انگاشته می شود. اینگونه ادراکات فشاری را بر فرد تحمیل می کند . بر این اساس افراد برای آرام شدن و نیز اجتناب از بدنامی علایم جسمانی را گزارش می کنند و از جوامع پزشکی درخواست کمک می کنند. کارمندان شبکه پزشکی در یافتن علت این علایم و در درمان این افراد شکست می خورند.

مایی(2004) معتقد است که مطالبه کمک پزشکی برای علایم مبهم از لحاظ پزشکی که شکلی از بیماری رفتاری است، درخلال تجربه اموخته می شوند. در فرایند رشد، بسیاری از افراد زمانی که درماندگی های جسمانی به صورت کلامی بیان می شوند توسط والدین تقویت می شوند. انها به والدین و جامعه پزشکی توجه می کنند یا ممکن است انطباقات معینی به دست اورند. این تقویت ها ی درخواست کمک برای درماندگی روانی در با درخواست کمک برای درماندگی روانی مقایسه می شوند.

 

پیشینه پژوهش

لیلینفلد و هس[1](2001)به بررسی ویژگی های شخصیتی ضد اجتماعی و جسمانی سازی با در نظر گرفتن عاطفه منفی به عنوان متغیر میانجی پرداختند. نتایج پژوهش آنان نشان می دهد که جسمانی سازی با جامعه ستیزی ثانویه رابطه مثبت و معنادار دارد اما این رابطه در زنان قوی تر از مردان است. اما جسمانی سازی با شخصیت ضد اجتماعی اولیه رابطه ای ندارد. همچنین نتایج نشان داد که ارتباط بین جامعه ستیزی ثانویه با جسمانی سازی به وسیله عاطفه منفی تعدیل می شود

گارسیو-کامپایو و همکاران (2007) به بررسی اختلالات شخصیت در بیماران جسمانی کننده پرداختند. نتایج پژوهش های آنان نشان داد که اختلالات شخصیت با جسمانی سازی همبستگی دارد. در این میان به ترتیب پارانویید، هیستریونیک و اجتنابی بیشترین میزان را در بیماران جسمانی ساز در مقایسه با گروه کنترل داشتند.


فیچر-کرن [2]و همکاران (2011) به مطالعه رابطه‌ی بین طبقه بندی های روان پزشکی و سازمان شخصیتی در گروهی از بیماران مبتلا به درد مزمن پرداختند. نتیجه نشان داد که شیوع اختلالات محور I و محور II با سازمان شخصیت این بیماران مرتبط است و 63% از بیماران مبتلا به درد مزمن ملاک های تشخیصی محور دو (اختلالات شخصیت) را دارار بودند.

 


[1] .McWilliams

[2] .Ficher-Kern

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش جسمانی سازی ( فصل دوم پایان نامه )


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس

پایان نامه بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس در 158 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس

یونیکس و لینوکس 
لینوکس
 مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 197 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 158

پایان نامه بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس در 158 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

سیستم عامل بدون شک مهمترین نرم افزار در کامپیوتر است . پس از روشن کردن کامپیوتر اولین نرم افزاری که مشاهده می گردد سیستم عامل بوده و آخرین نرم افزاری که قبل از خاموش کردن کامپیوتر مشاهده خواهد شد، نیز سیستم عامل است . سیستم عامل نرم افزاری است که امکان اجرای تمامی برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد. سیستم عامل با سازماندهی ، مدیریت و کنترل منابع سخت افزاری امکان استفاده بهینه و هدفمند آنها را فراهم می آورد. سیتم عامل فلسفه بودن سخت افزار را بدرستی تفسیر و در این راستا امکانات متعدد و ضروری جهت حیات سایر برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد.

تمام کامپیوترها از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. مثلا” اجاق های مایکرویو که در آشپزخانه استفاده شده دارای نوع خاصی از کامپیوتر بوده که از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. در این نوع سیستم ها بدلیل انجام عملیات محدود و ساده، نیازی به وجود سیستم عامل نخواهد بود. اطلاعات ورودی و خروجی با استفاده از دستگاههائی نظیر صفحه کلید و نمایشگرهای LCD ، در اختیار سیستم گذاشته می گردند. ماهیت عملیات انجام شده در یک اجاق گاز مایکروویو بسیار محدود و مختصر است، بنابراین همواره یک برنامه در تمام حالات و اوقات اجراء خواهد شد.

برای سیستم های کامپیوتری که دارای عملکردی بمراتب پیچیده تر از اجاق گاز مایکروویو می باشند، بخدمت گرفتن یک سیستم عامل باعث افزایش کارآئی سیستم و تسهیل در امر پیاده سازی برنامه های کامپیوتری می گردد. تمام کامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل می باشند. ویندوز یکی از متداولترین سیستم های عامل است . یونیکس یکی دیگر از سیستم های عامل مهم در این زمینه است . صدها نوع سیستم عامل تاکنون با توجه به اهداف متفاوت طراحی و عرضه شده است. سیستم های عامل مختص کامپیوترهای بزرگ، سیستم های روبوتیک، سیستم های کنترلی بلادرنگ ، نمونه هائی در این زمینه می باشند.

سیستم عامل با ساده ترین تحلیل و بررسی دو عملیات اساسی را در کامپیوتر انجام می دهد :

– مدیریت منابع نرم افزاری و سخت افزاری یک سِستم کامپیوتری را برعهده دارد. پردازنده ، حافظه، فضای ذخیره سازی نمونه هائی از منابع اشاره شده می باشند .

– روشی پایدار و یکسان برای دستیابی و استفاده از سخت افزار را بدو ن نیاز از جزئیات عملکرد هر یک از سخت افزارهای موجود را برای برنامه های کامپیوتری فراهم می نماید

اولین وظیفه یک سیستم عامل، مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری است . برنامه های متفاوت برای دستیابی به منابع سخت افزاری نظیر: پردازنده ، حافظه، دستگاههای ورودی و خروجی، حافطه های جانبی، در رقابتی سخت شرکت خواهند کرد. سیستم های عامل بعنوان یک مدیر عادل و مطمئن زمینه استفاده بهینه از منابع موجود را برای هر یک از برنامه های کامپیوتری فراهم می نمایند.

وظیفه دوم یک سیستم عامل ارائه یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری است . در این حالت زمینه استفاده بیش از یک نوع کامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های کامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چراکه سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های کامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه کرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است .برنامه نویسان کامپیوتر نیز با استفاده از نقش سیستم عامل بعنوان یک میانجی براحتی برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی کرده و در رابطه با اجرای برنامه های نوشته شده بر روی سایر کامپیوترهای مشابه نگرانی نخواهند داشت . ( حتی اگر میزان حافظه موجود در دو کامپیوتر مشابه نباشد ) . در صورتیکه سخت افزار یک کامپیوتر بهبود و ارتقاء یابد، سیستم عامل این تضمین را ایجاد خواهد کرد که برنامه ها، در ادامه بدون بروز اشکال قادر به ادامه حیات وسرویس دهی خود باشند. مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری برعهده سیتم عامل خواهد بود نه برنامه های کامپیوتری، بنابراین در زمان ارتقای سخت افزار یک کامپیوتر مسئولیت سیتستم عامل در این راستا اولویت خواهد داشت . ویندوز 98 یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است . سیستم عامل فوق بر روی سخت افزارهای متعدد تولید شده توسط تولیدکنندگان متفاوت اجراء می گردد. ویندوز 98 قادر به مدیریت و استفاده از هزاران نوع چاپگر دیسک و سایر تجهیزات جانبی است .

سیستم های عامل را از بعد نوع کامپیوترهائی که قادر به کنترل آنها بوده و نوع برنامه های کاربردی که قادر به حمایت از آنها می باشند به چهار گروه عمده تقسیم می نمایند.

– سیستم عامل بلادرنگ (RTOS). از این نوع سیستم های عامل برای کنترل ماشین آلات صنعتی ، تجهیزات علمی و سیستم های صنعتی استفاده می گردد. یک سیستم عامل بلادرنگ دارای امکانات محدود در رابطه با بخش رابط کاربر و برنامه های کاربردی مختص کاربران می باشند. یکی از بخش های مهم این نوع سیستم های عامل ، مدیریت منابع موجود کامپیوتری بگونه ای است که یک عملیات خاص در زمانی که می بایست ، اجراء خواهند شد.

– تک کاربره – تک کاره . همانگونه که از عنوان این نوع سیستم های عامل مشخص است، آنها بگونه ای طراحی شده اند که قادر به مدیریت کامپیوتر بصورتی باشند که یک کاربر در هر لحظه قادر به انجام یک کار باشد. سیستم عامل Palm OS برای کامپیوترهای PDA نمونه ای مناسب از یک سیستم عامل مدرن تک کاربره و تک کاره است .

– تک کاربره – چندکاره . اکثر سیستم های عامل استفاده شده در کامپیوترهای شخصی از این نوع می باشند. ویندوز 98 و MacOS نمونه هائی در این زمینه بوده که امکان اجرای چندین برنامه بطور همزمان را برای یک کاربر فراهم می نمایند. مثلا” یک کاربر ویندوز 98 قادر به تایپ یک نامه با استفاده از یک واژه پرداز بوده و در همان زمان اقدام به دریافت یک فایل از اینترنت نموده و در همان وضعیت محتویات نامه الکترونیکی خود را برای چاپ بر روی چاپگر ارسال کرده باشد.

– چندکاربره . یک سیستم عامل چند کاربره ، امکان استفاده همزمان چندین کاربر از منابع موجود کامپیوتر را فراهم می آورند. منابع مورد نیاز هر یک از کاربران می بایست توسط سیستم عامل بدرستی مدیریت تا در صورت بروز اشکال در منابع تخصیص یافته به یک کاربر، بر روند استفاده سایر کاربران از منابع مورد نظر اختلالی ایجاد نگردد. یونیکس، VMS و سیستم های عامل کامپیوترهای بزرگ نظیر MVS نمونه هائی از سیستم های عامل چندکاربره می باشند.

در اینجا لازم است که به تفاوت های موجود سیستم های عامل ” چند کاربر ” و ” تک کاربر” در رابطه با امکانات شبکه ای اشاره گردد. ویندوز 2000 و ناول قادر به حمایت از صدها و هزاران کاربر شبکه می باشند این نوع سیستم های عامل بعنوان سیستم عامل چند کاربره واقعی در نظر گرفته نمی شوند.

در ادامه با توجه به شناخت مناسب بوجود آمده در دررابطه با انواع سیستم های عامل به عملیات و وظایف سیستم عامل اشاره می گردد.

برای توضیحات بیشتر عنوان پایینی را کلیک کنید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه تحلیل ساختار و طراحی سایت 118

پایان نامه تحلیل ساختار و طراحی سایت 118 در 132 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه تحلیل ساختار و طراحی سایت 118

طراحی سایت 118
پایان نامه طراحی سایت 118
پایان نامه رشته کامپیوتر با موضوع طراحی سایت 118
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 211 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132

پایان نامه تحلیل ساختار و طراحی سایت 118 در 132 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

بیشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحی وب می پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبلیغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اینترنت برای شما ایجاد تجارت ونیز قابلیتی برای ارتباط نزدیک ارائه می دهد .

کاربران میتوانند اطلاعات و محصولاتی را که در خور نیازشان میباشد را پیدا کنند.
اینترنت معمولی ترین رسانه واسطه ای است که کاربر را آماده میسازد که تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی را میخواهد و باید برای رسیدن به آن به کجا مراجعه کند. این امر باعث میشود که بر خلاف رسانه های انتشاری، اینترنت یک رسانه تبادلی ( دو طرفه ) تلقی شود. اکثراً رسانه ها تاثیر گذار هستند و هدف آنها ایجاد علاقه کافی است تا اینکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند.

ماهیت خواندن یک مجله و یا دیدن برنامه های تلویزیون ذاتی و بالفطره نیست و معمولاً کار انفرادی است. در اصل عمل خواندن مطبوعات یا تماشای برنامه های تلویزیونی بالفطره عملی تبادلی نیست و در حقیقت بین عمل خواندن یا تماشای تلویزیون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بینندگان ، گرفتن اطلاعات از طریق خواندن یک کتاب یا مجله یا تماشای برنامه تلویزیون است. ( بصورت یک طرفه) بنابراین ایجاد اطلاعات جهت رسانه های گروهی به راهکارهای متفاوت تری نسبت به ایجاد اطلاعات مربوط به اینترنت نیاز دارد.
مشاهدات بی عیب اینترنت مانند ثبت رویداد بر روی مرورگر وب ،دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت دیگر انجام یک داد و ستد و تبادل می باشد.

بعلاوه با این طبیعت، اینترنت نمیتواند بصورت خطی عمل کند. اگر کاربر تصمیم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا باید به سایت راهنمایی و هدایت شود، و سپس برای تجارت در سایت بماند و گردش کند و در پایان دوباره به سایت بازگرددو نیز باید در نظر داشت که کاربر میتواند برای انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سایت دیگری مراجعه نماید.

ابزار ها و تکنولوژی

سالها مذاکرات زیادی درباره اینکه چه ابزارهای خاصی در فرایند گسترش وب استفاده میشود، وجود داشت. به هر جهت امروزه خیلی از ابزارهای ویرایشگر وب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. این مذاکرات بیشتر پیرامون آن بود که طراحان وب از کدام ابزارها استفاده کنند نه اینکه صرفاً بخواهند از ابزاری خاص استفاده کنند. بطور ایده آل ترکیب کدهای دستی و WYSIWYG بهترین گزینه از نقطه نظر توسعه امروزی است. انجام این عمل ساده زمان زیادی برای توسعه یک سایت HTML با کد نویسی را میگیرد. احتیاجات به روز رسانی اطلاعات مستلزم آن است که بین صفحه وب و یک سایت محلی اتحاد و پیوستگی ایجاد شود. امروزه WYSIWYG از استاندارد خارج شده است. و از Dream Wearer , Front Page استفاده میشود. در آینده میتوانید تشکیلات خود را به آخرین درجه پیشرفت برسانیدو همواره با زمان جلو روید.
این ابزارهای قدرتمند که در صنعت نیز قابل رقابت هستند در دوره CIW ارائه خواهند شد. این ابزارها با هم هماهنگی خاصی دارند.

رسانه های واسط

طراحان وب باید در مورد دیگر تفاوتهاو مشکلاتی که در طراحی وب در مقایسه با رسانه های دیگر بخصوص چاپ پیش می آید آگاه شوند. در ابتدای زمان طراحی وب ،بسیاری از سایتها بصورت HTML ساده و بصورت بروشورولی با خاصیت وب توزیع میشدند و این شیوه باعث شد که کمپانیها خیلی سریع اطلاعات خود را بر روی وب ارسال کنند . بعلاوه وب به عنوان قلمرو جدید بود که نه سندیتی برای آن وجود داشت و نه اطلاعات معتبری برای تائید اعتبار آن بود. بیشتر کمپانی ها خیلی زود آموختند که ارسال بروشور بر روی وب موثر تر از استفاده از رسانه های دیگر نیست. به طور کلی در یک جمله می توان گفت صفت چاپ خاصیت خطی داردیعنی از یک خط به خط دیگر و از یک صفحه به صفحه دیگر. …..ولی وب یک رسانه خطی نیست و به همین سبب خواص متفاوت تری دارد و هنگامی که در داد وستد از آن به عنوان یک قالب خطی استفاده شود خواص متفاوتی از خود بروز میدهد. بیشترین ویژگی متفاوت وب در برقراری ارتباط دو طرفه با کاربران میباشد. صنعت چاپ نمیتواند مشاهدات کاربران را بصورت فرم تخصصی در آورد. ودر یک جمله دیگرمیتوان گفت رسانه وب میتواند امکانات ارتباط دو طرفه را به بهترین صورت انجام دهد و برای کاربر فرم شخصی ایجاد کند. و این پدیده یک ارتباط مستقیم بین تجار و کاربران(خریداران) را برقرار می کند .در طی این دوره شما از ابزارهای زیادی در توسعه صفحات وب بهره خواهید گرفت اما توجه داشته باشید که هدف از این دوره کامل کردن مهارت شما در تمامی این زمینه ها بصورت حرفه ای نیست بلکه هدف از این دوره آگاهی شما از امکاناتی است که هر کدام از این ابزارها به شما میدهند و این شما هستید که در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خواهید بود که کدام ابزار فواید بیشتری برای نظام مند شدن مقاصدتان دارد.

کاربران وب و نکاتی در طراحی سایت

کیفیت مندرجات سایت شما و نمایش آن از عوامل موفقیتهای اصلی سایت هستند . یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شما در ساخت و تولید و نمایش مندرجات روی وب دارید دخالت دادن استانداردها ، تمرین ها و تعهدات رسانه های دیگر مثل چاپ میباشد . وب رسانه متفاوت تری از بقیه رسانه های موجود است و بنابراین استانداردهای متفاوت تری برای توسعه آن نسبت به بقیه رسانه هامثل چاپ و ویدئو و سایر رسانه های سنتی وجود دارد . این فصل به شما خلاصه ای از بیشتر ملزوماتی که شما نیاز دارید برای توسعه کار آن آنها را در نظر بگیرید ارائه میدهد .

حدس می زنید که چه مقدار از متن صفحه وب شما به طور واقعی توسط کاربر خوانده می شود ؟ تمام آن ؟ بیشتر آن ؟ حقیقت آن است که کابران اغلب هیچ مقداری از آن را نمی خوانند . به دنبال این جمله باید گفت که در حدود 80% از مردم فقط در مندرجات سایت پویش می کنند و به دنبال نکات و عبارات کلیدی می گردند . به طور متوسط 25 % کاربرای در خواندن روی مانیتور نسبت به خواندن از روی چاپ آهسته تر عمل می کنند . بنابراین ،این واقعیت چگونه بر ساختار صفحه شما اثر می گذارد ؟ به عنوان یک طرح شما باید صفحه ای ایجاد کنید که کاربران بتوانند سریع آن را کاوش کرده و اطلاعات مطالبه کرده را پیدا کنند .
بخاطر آورید که یکی از تناقضات در طراحی وب این است که تصور کنید که وب فرم دیگری از رسانه چاپ است . هنگامی که طرح یک صفحه با مندرجات مشابه به یک مجله و یا بروشور ایجاد می کنید کاربران به طور مسلم به سایت دیگری خواهد رفت چراکه شما در نظر نگرفتید که ماهیت مطالب بر روی وب باید با دیگر رسانه ها به خصوص چاپ متفاوت باشد.هنگامی که کاربران به سایت شما می رسند اولین حسی که درآنها ایجاد می شود از اهمیت زیادی برخوردار است.مثلا ممکن است سایت وب شما که به قصد تجارت ایجاد شده است فقط یک پنجره داشته باشد ولی به هر حال اگر به نظر مشتری غیر جذاب باشد شما مشتری خود را به رقیب خود واگذار کردید. بنابراین اگر بدانید که بازدید کنندگان فقط سایت شما را مرور می کنند متوجه خواهید شد که چرا نباید کاربران را مجبور به خواندن مطالبی کنید که برای آنها جالب نیست . کاربران را راضی نگه دارید و آنچه را که می خواهند به آنها عطا کنید، حتما آنها به سایت شما باز خواهند گشت .(قابل ذکر است قواعد بازار یابی در سایتهای تجاری متفاوت تر از دنیای واقعی می باشد)

کاربران نمی خواهند که صفحات در هم و نا مربوط را ببینند و از طرفی محتویات و مندرجات سایت نیز ضروری است پس با این وجود ساختار و انتشار آن هر دو با هم از اهمیت برخوردار هستند .
معمولا کاربران سایت شما را برای اطلاعات ویژه ای که در مورد جستجو و یا خرید و … می خواهند بازدید می کنند .

هر چقدر این عمل برای آنها آسانتر باشد، کارشان را راحت و سریعتر انجام میدهند. کاربران وب فقط علاقه مند به آنچه که می خواهند بیابند هستند . کسانی که در کارهای تجارت خرده و جزئی هستند اعتقاد بر این دارند که مشتری ها خود خواه هستند ، ولی آنها می دانند که پرداخت صورتحساب است که درهای تجارت را باز نگه می دارد و اگر شما این نکته را درک کنید صفحه ای بوجود خواهید آورد که ساختار آن اهداف تجاری کاربران را تامین کند .

سایتی نظیر سایت www.cnn.com را در نظر بگیرید . به محض ورود به سایت سریعا می توانید مرور کلی از کل سایت داشته باشید و یا به عبارت دیگر شما می توانید کل سایت را با نگاه از یک عبارت به عبارت بعدی مرور کنید و آنچه را که بخواهید خیلی سریع بدست آورید . بنابراین تمایل به دیدن مجدد سایت رادارید .سایت فوق از نمونه سایتهای موفق در جهان می باشد.

واقعیت در طراحی

یک طراح وب باید برای فن آوری جدید و اینکه چگونه از ابزارهادر طراحی استفاده کند آماده باشد و معمولا طراحان جدیدترین سخت افزارها و نرم افزارها را به کار می گیرند . به هر جهت این انگیزه ایجاد می شود که شما باید صفحات دو طرفه دینامیکی ایجاد کنید که نرم افزارهای جدید و قدیم را حمایت کنند . اکثریت استفاده کنندگان وب به جستجوی طراحی عالی وپیشرفته نیستند ولی استثنائاتی همیشه در این قواعد وجود دارند . به هر جهت یک راهنمای خوب در هنگام طراحی وجود دارد که به قرار زیر است :

1- بیشتر کاربران از مانیتورهای 17 Inch یا کمتر استفاده می کنند .

2- بیشتر کاربران با تنظیم تفکیک پذیری 480*640 کار می کنند .

3- بیشتر کاربران دارای مودم های با سرعت 56k هستند .

4- اغلب کاربران مرورگرهای ورژن 4 به پایین دارند .

5- تعداد کمی از مردم زمان زیادی را برای بارگذاری فایلها صرف می کنند.

همواره در طراحی وب نکات کلی بالا را در نظر داشته باشید

 

ساختار متناسب برای صفحه

طرح اصلی روزنامه مورد علاقه خود را در نظر بگیرید . در صفحه روی جلد خبر اصلی وجود دارد و بعلاوه متون حاشیه ای هم در آن قرار دارد که خبر های دیگر روزنامه در آن لیست شده است . این قضیه به چه نحوی در خواندن شما تاثیر می گذارد ؟این طرح کلی شما را وادار به خواندن یک خبر در روی صفحه اول نمی کند.اگر خلاصه یک خبر که درستی آن را دنبال میکنید ببینیددر آن شماره صفحه ای وجود دارد که از طریق آن میتوانید وترد کل داستان شوید. یعنی با یک اتصال شما را به کل میرساند.
این ساختار اغلب با ساختار یک هرم مقایسه می شود که در نمودار شکل زیر ترسیم شده است . در این مدل در ابتدا خلاصه داستان برای شما ارائه می شود سپس اتصال برای ماخذ و جزئیات آن برای کسانی که علاقه مند هستند قرار داده می شود .

 

دانلود پایان نامه تحلیل ساختار و طراحی سایت 118


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پایان نامه بررسی ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو

پایان نامه بررسی ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو در 201 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو

سیسکو
ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو
مدیریت شبکه های اطلاعاتی
تجهیزات سخت افزاری سیسکو
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 1449 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 201

پایان نامه بررسی ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو در 201 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

LAN

اگر کامپیوترهایی را که در فواصل جغرافیایی کوچک مثل یک طبقه یا یک ساختمان قرار دارند به هم وصل کنیم، به این نوع شبکه‌ها، LAN گفته می‌شود. در شبکه‌های LAN انواع مختلف دستگاه‌ها، مثلRouter , Switch , Hub , Firewall , Pc , File Server , Voice Gateways , … را می‌توان مشاهده نمود. انواع Mediaهای مختلف برای وصل کردن دستگاه‌ها به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثل Ethernet, Fast Ethernet (FE), Gigabit Ethernet (GE), Token Ring, FDDI که امروزه کاربرد Ethernet و FE در شبکه‌های موجود زیاد شده است.

WAN

اگر تعداد زیادی LAN که در فواصل جغرافیایی زیاد نسبت به هم قرار دارند را به هم وصل کنیم، این نوع از شبکه را به نام WAN می نامیم. چهار نوع مختلف WAN وجود دارد:

  1. Circuit-Switched
  2. Packet-Switched
  3. Cell-Switched
  4. Dedicated Connections

شبکه‌های نوع Circuit-Switched

این نوع از اتصالات WAN، یک ارتباط موقتی را بین دو قسمت ایجاد می‌کند که این ارتباط از طریق خطوط تلفن انجام می‌پذیرد. مثل اتصالات Dial-up و همچنین ISDN. از این نوع می‌توان هم به عنوان اتصالات اصلی و هم به عنوان اتصالات پشتیبان استفاده نمود.

شبکه‌های نوع Cell-Switched

این نوع از شبکه‌ها از یک ارتباط همیشگی استفاده می‌کنند. یعنی دسترسی به شبکه و یا اینترنت بی‌وقفه بوده و همچنین پهنای باند مورد نیاز را برای ما گارانتی می‌کند. امتیاز استفاده از این نوع در آن است که یک دستگاه به صورت همزمان می‌تواند به چندین دستگاه از روی یک Interface وصل شود. همچنین بسته‌های ارسالی توسط این نوع ارتباط دارای اندازه‌های ثابت بوده و بنابراین QoS (Quality of Service) یا کیفیت اتصال بهتری را ارائه می‌دهد. نقطه منفی استفاده از ارتباطات نوع Cell-Switched این است که از لوازم گران‌قیمت‌تری استفاده کرده و همچنین ایجاد و عیب‌یابی آن نیز مشکلتر از بقیه می‌باشد. از همین رو است که بهترین راه انتقال صوت و تصویر، استفاده از همین نوع است. تکنولوژی‌های ATM و SMDS مثال‌هایی برای Cell-Switched می‌باشند.

Packet-Switched

برخلاف نوع قبلی که از بسته‌هایی با طول ثابت برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کرد، ارتباطات نوع Packet-Switched می‌تواند بسته‌هایی با طول مختلف را عبور دهد. تکنولوژی‌هایی مانند Frame Relay, X.25, DSL مثالهایی بارز از این نوع ارتباطات می‌باشند.

دو نوع جدید از ارتباطات Packet-Switched که در آمریکا به کار برده می شود، DSL و Cable می باشد. DSL نسبت به بقیه تکنولوژیهای WAN، از قیمت کمتری برخوردار بوده و از پهنای باندی تا حداکثر 2 Mbps استفاده می‌کند. همچنین DSL به مقدار فاصله ارتباط مستقیمی دارد. به این صورت که هر چقدر فاصله ما از منبع ارائه دهنده اشتراک DSL بیشتر باشد، سرعت و کیفیت دسترسی کمتر خواهد بود. Cable از کابلهای Coaxial که در ارتباطات تلویزیونی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌نماید. اما ارتباطات Cable به صورت دسترسی اشتراکی است؛ به این صورت که هر چقدر کاربران بیشتری از آن استفاده کنند، سرعت دسترسی پائین خواهد آمد. هر دوی این تکنولوژیها بعد از ایجاد، به صورت همیشگی در حالت فعال قرار خواهند داشت و نیازی به شماره‌گیری با ISP وجود ندارد.

MAN

همانطوریکه WAN بین LANهای مختلف ارتباط برقرار می‌کند، MAN نیز همین کار را در محیط‌های جغرافیایی کوچک انجام می‌دهد. مثلاً در داخل یک شهر. به عبارت دیگر MAN یک ارتباط دوگانه بین LAN و WAN است. ولی برخلاف WAN که از سرعتهای کمتر تا متوسط بهره می‌برد، MAN از سرعتهای بالایی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. مثل خطوط T1 (1.544 Mbps) و Optical Services. دستگاه‌هایی که در MAN مورد استفاده قرار میگیرند، عبارتند از High-end, Routers, ATM Switches, Optical Switches.

Intranet, Extranet, Internet

بعد از مباحثی که در مورد انواع شبکه مطرح شد، اطلاحالات دیگری هم وجود دارند که باید در مورد آنها اطلاعاتی داشته باشیم.

Intranet: به شبکه‌های داخلی یک شرکت گفته می‌شود که منابع مورد نیاز برای کاربران در داخل همین شبکه قرار داشته و کاربران نیاز ندارند که برای یافتن منابع مورد نیاز خود به محیط عمومی اینترنت دسترسی داشته باشند. یک Intranet می‌تواند شامل LANs, Private WANs, MAN, VPN, SAN باشد.

Extranet: در واقع شبکه‌های Intranet گسترده را Extranet می‌گویند. این شبکه شامل افراد شناخته شده در خارج از شبکه Intranet می‌باشد که نیاز به دسترسی به منابع داخلی دارند. مثلاً کاربران و یا شرکای تجاری شرکت که به وسیله ارتباطات نوع VPN و یا Dial-up اقدام به استفاده از منابع شبکه داخلی می نمایند.

Internet: برخلاف Extranet که برخی از منابع شبکه در محلهای شناخته شده بیرون از Intranet قرار دارد، در اینترنت، منابع در محلهای ناشناخته و پراکنده متعدد ممکن است وجود داشته باشد. در واقع همه افراد ناشناخته موجود در اینترنت قادر به دسترسی به همه منابع می‌باشند.

دانلود پایان نامه بررسی ایجاد و مدیریت شبکه های اطلاعاتی مبتنی بر تجهیزات سخت افزاری سیسکو


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پروژه بررسی شبکه های خصوصی مجازی

پروژه بررسی شبکه های خصوصی مجازی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه بررسی شبکه های خصوصی مجازی

پژوهش  رشته کامپیوتر با موضوع شبکه های خصوصی مجازی
vpn 
خصوصی مجازی
شبکه های خصوصی
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل docx
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

پروژه بررسی شبکه های خصوصی مجازی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

 

در طی ده سال گذشته دنیا دستخوش تحولات فراوانی در عرصه ارتباطات بوده است . اغلب سازمانها و موسسات ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسیار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال و در صدد ارائه راهکارهای مربوطه بودند ، امروزه بیش از گذشته نیازمند تفکر در محدوده جهانی برای ارائه خدمات و کالای تولیده شده را دارند. به عبارت دیگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم بر فعالیت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند. امروزه با سازمانهای زیادی برخورد می نمائیم که در سطح یک کشور دارای دفاتر فعال و حتی در سطح دنیا دارای دفاتر متفاوتی می باشند . تمام سازمانهای فوق قبل از هر چیز بدنبال یک اصل بسیار مهم می باشند : یک روش سریع ، ایمن و قابل اعتماد بمنظور برقراری ارتباط با دفاتر و نمایندگی در اقصی نقاط یک کشور و یا در سطح دنیا اکثر سازمانها و موسسات بمنظور ایجاد یک شبکه WAN از خطوط اختصاصی (Leased Line) استفاده می نمایند.خطوط فوق دارای انواع متفاوتی می باشند. ISDN ( با سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه )، ( OC3 Optical Carrier-3) ( با سرعت 155 مگابیت در ثانیه ) دامنه وسیع خطوط اختصاصی را نشان می دهد. یک شبکه WAN دارای مزایای عمده ای نسبت به یک شبکه عمومی نظیر اینترنت از بعد امنیت وکارآئی است . پشتیانی و نگهداری یک شبکه WAN در عمل و زمانیکه از خطوط اختصاصی استفاده می گردد ، مستلزم صرف هزینه بالائی است
همزمان با عمومیت یافتن اینترنت ، اغلب سازمانها و موسسات ضرورت توسعه شبکه اختصاصی خود را بدرستی احساس کردند. در ابتدا شبکه های اینترانت مطرح گردیدند.این نوع شبکه بصورت کاملا” اختصاصی بوده و کارمندان یک سازمان با استفاده از رمز عبور تعریف شده ، قادر به ورود به شبکه و استفاده از منابع موجود می باشند. اخیرا” ، تعداد زیادی از موسسات و سازمانها با توجه به مطرح شدن خواسته های جدید ( کارمندان از راه دور ، ادارات از راه دور )، اقدام به ایجاد شبکه های اختصاصی مجازی VPN)Virtual Private Network) نموده اند.
یک VPN ، شبکه ای اختصاصی بوده که از یک شبکه عمومی ( عموما” اینترنت ) ، برای ارتباط با سایت های از راه دور و ارتباط کاربران بایکدیگر، استفاده می نماید. این نوع شبکه ها در عوض استفاده از خطوط واقعی نظیر : خطوط Leased ، از یک ارتباط مجازی بکمک اینترنت برای شبکه اختصاصی بمنظور ارتباط به سایت ها استفاده می کند.

 

عناصر تشکیل دهنده یک VPN

دو نوع عمده شبکه های VPN وجود دارد :

دستیابی از راه دور (Remote-Access) . به این نوع از شبکه ها VPDN)Virtual private dial-up network)، نیز گفته می شود.در شبکه های فوق از مدل ارتباطی User-To-Lan ( ارتباط کاربر به یک شبکه محلی ) استفاده می گردد. سازمانهائی که از مدل فوق استفاده می نمایند ، بدنبال ایجاد تسهیلات لازم برای ارتباط پرسنل ( عموما” کاربران از راه دور و در هر مکانی می توانند حضور داشته باشند ) به شبکه سازمان می باشند. سازمانهائی که تمایل به برپاسازی یک شبکه بزرگ ” دستیابی از راه دور ” می باشند ، می بایست از امکانات یک مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت جهانی ESP)Enterprise service provider) استفاده نمایند. سرویس دهنده ESP ، بمنظور نصب و پیکربندی VPN ، یک NAS)Network access server) را پیکربندی و نرم افزاری را در اختیار کاربران از راه دور بمنظور ارتباط با سایت قرار خواهد داد. کاربران در ادامه با برقراری ارتباط قادر به دستیابی به NAS و استفاده از نرم افزار مربوطه بمنظور دستیابی به شبکه سازمان خود خواهند بود.

o سایت به سایت (Site-to-Site) . در مدل فوق یک سازمان با توجه به سیاست های موجود ، قادر به اتصال چندین سایت ثابت از طریق یک شبکه عمومی نظیر اینترنت است . شبکه های VPN که از روش فوق استفاده می نمایند ، دارای گونه های خاصی در این زمینه می باشند:

o مبتنی بر اینترانت . در صورتیکه سازمانی دارای یک و یا بیش از یک محل ( راه دور) بوده و تمایل به الحاق آنها در یک شبکه اختصاصی باشد ، می توان یک اینترانت VPN را بمنظور برقرای ارتباط هر یک از شبکه های محلی با یکدیگر ایجاد نمود.

o مبتنی بر اکسترانت . در مواردیکه سازمانی در تعامل اطلاعاتی بسیار نزدیک با سازمان دیگر باشد ، می توان یک اکسترانت VPN را بمنظور ارتباط شبکه های محلی هر یک از سازمانها ایجاد کرد. در چنین حالتی سازمانهای متعدد قادر به فعالیت در یک محیط اشتراکی خواهند بود.

استفاده از VPN برای یک سازمان دارای مزایای متعددی نظیر : گسترش محدوه جغرافیائی ارتباطی ، بهبود وضعیت امنیت ، کاهش هزینه های عملیاتی در مقایسه با روش های سنتی WAN ، کاهش زمان ارسال و حمل اطلاعات برای کاربران از راه دور ، بهبود بهره وری ، توپولوژی آسان ،… است . در یکه شبکه VPN به عوامل متفاوتی نظیر : امنیت ، اعتمادپذیری ، مدیریت شبکه و سیاست ها نیاز خواهد بود.
شبکه های LAN جزایر اطلاعاتی
فرض نمائید در جزیره ای در اقیانوسی بزرگ ، زندگی می کنید. هزاران جزیره در اطراف جزیره شما وجود دارد. برخی از جزایر نزدیک و برخی دیگر دارای مسافت طولانی با جزیره شما می باشند. متداولترین روش بمنظور مسافرت به جزیره دیگر ، استفاده از یک کشتی مسافربری است . مسافرت با کشتی مسافربری ، بمنزله عدم وجود امنیت است . در این راستا هر کاری را که شما انجام دهید ، توسط سایر مسافرین قابل مشاهده خواهد بود. فرض کنید هر یک از جزایر مورد نظر به مشابه یک شبکه محلی (LAN) و اقیانوس مانند اینترنت باشند. مسافرت با یک کشتی مسافربری مشابه برقراری ارتباط با یک سرویس دهنده وب و یا سایر دستگاههای موجود در اینترنت است . شما دارای هیچگونه کنترلی بر روی کابل ها و روترهای موجود در اینترنت نمی باشید. ( مشابه عدم کنترل شما بعنوان مسافر کشتی مسافربری بر روی سایر مسافرین حاضر در کشتی ) .در صورتیکه تمایل به ارتباط بین دو شبکه اختصاصی از طریق منابع عمومی وجود داشته باشد ، اولین مسئله ای که با چالش های جدی برخورد خواهد کرد ، امنیت خواهد بود.

فرض کنید ، جزیره شما قصد ایجاد یک پل ارتباطی با جزیره مورد نظر را داشته باشد .مسیر ایجاد شده یک روش ایمن ، ساده و مستقیم برای مسافرت ساکنین جزیره شما به جزیره دیگر را فراهم می آورد. همانطور که حدس زده اید ، ایجاد و نگهداری یک پل ارتباطی بین دو جزیره مستلزم صرف هزینه های بالائی خواهد بود.( حتی اگر جزایر در مجاورت یکدیگر باشند ) . با توجه به ضرورت و حساسیت مربوط به داشتن یک مسیر ایمن و مطمئن ، تصمیم به ایجاد پل ارتباطی بین دو جزیره گرفته شده است . در صورتیکه جزیره شما قصد ایجاد یک پل ارتباطی با جزیره دیگر را داشته باشد که در مسافت بسیار طولانی نسبت به جزیره شما واقع است ، هزینه های مربوط بمراتب بیشتر خواهد بود. وضعیت فوق ، نظیر استفاده از یک اختصاصی Leased است . ماهیت پل های ارتباطی ( خطوط اختصاصی ) از اقیانوس ( اینترنت ) متفاوت بوده و کماکن قادر به ارتباط جزایر( شبکه های LAN) خواهند بود. سازمانها و موسسات متعددی از رویکرد فوق ( استفاده از خطوط اختصاصی) استفاده می نمایند. مهمترین عامل در این زمینه وجود امنیت و اطمینان برای برقراری ارتباط هر یک سازمانهای مورد نظر با یکدیگر است . در صورتیکه مسافت ادارات و یا شعب یک سازمان از یکدیگر بسیار دور باشد ، هزینه مربوط به برقرای ارتباط نیز افزایش خواهد یافت .

 

دانلود پروژه بررسی شبکه های خصوصی مجازی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ