سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی تاب آوری تحصیلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

دانلود پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه توسط ساموئلز در سال 2004 ساخته شد و در دو مطالعه مناسب بودن آن تایید شد. سپس با گسترش مطالعه در سال 2009 با همکاری وو به چاپ رسید. نسخه نهایی این پرسشنامه 40 سوال است که از شرکت کنندگان خواسته می­ شود تا میزان تاب آوری تحصیلی خود را بر روی یک مقیاس پنج درجه ای لیکرت از کاملاً مخالفم (1) تا کاملاً موافقم (5) درجه بندی کنند. پرسشنامه تاب آوری تحصیلی بعد از هنجاریابی در ایران توسط سلطانی نژاد و همکاران (1392) از 40 سوال به 29 سوال کاهش یافت.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            29

تعداد مولفه :                              3 مولفه (مهارتهای ارتباطی، جهت گیری آینده و مسئله محور و مثبت نگری)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            3

 

دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران

پایان نامه بررسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران در 250 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران

پایان نامه کارشناسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران  انتقال الکترونیکی بررسی  انتقال الکترونیکی انتقال الکترونیکی وجوه  بانکداری الکترونیکی در ایران
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 175 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 250

پایان نامه بررسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران در 250 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

پیشگفتار

 
بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی تاثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. مزایای فراوان اقتصادی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و بازرگانی شامل صرفه‌جویی هزینه مبادلاتی، افزایش بهره‌وری بنگاه و صنعت، تغییر فرایندهای مدیریت و تولید بنگاه‌های اقتصادی، کاهش هزینه جستجو، دسترسی بیشتر و آسانتر و ارزانتر به اطلاعات، کاهش محدودیت های ورود به بازار، شمار بیشتر عرضه کنندگان، افزایش رقابت، کاهش سود انحصاری ، کاهش هزینه تمام شده و قیمت کالا و تسهیل تجاری موجب توجه روزافزون به این پدیدة نوین شده است.

سازمان‌های بین المللی به رهبری سازمان ملل و سازمان های وابسته به آن همانند UNCTAD و UN/CEFACT طی چند سال گذشته، با ارایه استانداردها و راهبردهای پیشنهادی به کشورهای عضو، اقدامات عملی برای توسعه تجارت الکترونیکی و زیرمجموعه‌های آن یعنی بانکداری الکترونیکی، حمل و نقل الکترونیکی بیمه الکترونیکی و … در جهان به عمل آورده‌اند. دولت‌ها نیز اقدامات گسترده‌ای برای توسعه تجارت الکترونیکی انجام داده‌اند. برخی دولت‌ها در کشورهای پیشرفته با بسترسازی حقوقی، قانونی، اقتصادی، فنی، مخابراتی و ارتباطی و با سیاستگزاری و هدایت کلان به توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی همت گمارده‌اند. در این کشورها بخش خصوصی پویا و کارآمد محوریت را به عهده گرفته و از آخرین تحولات فنی در فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.
از سوی دیگر در برخی کشورهای در حال توسعه پیشرو همانند کشورهای آسیای جنوب‌شرقی، دولت ها علاوه بر سیاستگزاری و هدایت کلان، حمایت گسترده‌ای از توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی به عمل آورده‌اند. پیوند با اقتصاد جهانی، اصلاحات اقتصادی مناسب، توسعه منابع انسانی، بسترسازی اقتصادی،‌ حقوقی، فنی، مخابراتی و ارتباطی و بخش خصوصی نسبتاً کارآمد شرایط مناسبی را برای توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی در این کشورها بوجود آورده است.
بدین‌ترتیب فعالان اقتصادی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه پیشرو با بکارگیری آخرین یافته‌های فناوری به ویژه فناوری ارتباطات و اطلاعات بطور فزاینده مبادلات تجارت الکترونیکی خود را گسترش می‌دهند. در این راستا برخی بنگاههای اقتصادی از جمله بانک‌ها با مهندسی مجدد فعالیت‌های مدیریتی و تولیدی و خدماتی خود و بکارگیری کسب و کار الکترونیکی توانسته‌اند سهم بازار خود را در بازارهای جهانی ابتدا حفظ و سپس ارتقاء دهند. بدیهی است برای بنگاههایی که در این رقابت عقب بمانند، کاهش سهم بازار اولین پیامد آن خواهد بود.
مصرف‌کنندگان نیز در کشورهای مختلف تمایل چشمگیری برای انجام مبادلات به صورت الکترونیکی از خود نشان داده‌اند. کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت و مزایای اقتصادی و اجتماعی تجارت و بانکداری الکترونیکی از دلایل اصلی توجه مردم به اینگونه مبادلات است.
در ایران نیز طی چند سال گذشته دولتمردان با درک مزایا و اثرات تجارت الکترونیکی به طراحی و ایجاد تجارت الکترونیکی همت گمارده‌اند. بی‌گمان یکی از وظایف اصلی در توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی کشور، آگاه سازی عمومی است که در این راستا،‌ معاونت برنامه‌ریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی برنامه‌هایی برای طراحی و پشتیبانی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی به مورد اجرا گذاشته شده است.
مجموعه حاضر حاصل پژوهشی است که در زمینه نقل و انتقال الکترونیکی وجوه، به سفارش معاونت برنامه‌ریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی و توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران انجام شده است. بدین روی لازم است ضمن تشکر از مدیر محترم مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران از پژوهشگران محترم نیز تشکر و تقدیر شود.
نکته قابل ذکر اینکه، هر چند ممکن است متن حاضر دارای نواقصی بوده و در برخی مواقع مطالب ارائه شده با نظرات معاونت مطابقت نداشته باشد، ولی از آنجا که می‌تواند برای مطالعه دست‌اندرکاران فناوری اطلاعات و ارتباطات و علاقمندان به این موضوع مفید باشد، تصمیم به انتشار آن گرفته شده است.
فرصت را مغتنم شمرده با امید به آنکه این مجموعه برای دست‌اندرکاران و علاقمندان تجارت و بانکداری الکترونیکی مفید واقع شود، از کلیه عزیزان علاقمند دعوت می‌شود تا نظرات و دیدگاههای خود را درباره توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی ایران و به ویژه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و پژوهشی برای این معاونت ارسال کنند.

دانلود پایان نامه بررسی انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی مشکلات اقتصادی - اجتماعی زنان شهری

پایان نامه بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان شهری در 108 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه  بررسی مشکلات اقتصادی - اجتماعی زنان شهری

پایان نامه  بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان شهری  اختلاف فرهنگی در رابطه با شخصیت زنان  اشتغال زنان  بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان  جایگاه واقعی زن در خانواده  دانلود تحقیق بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان  دانلود مقاله بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان  دانلود پایان نامه بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان  دانلود پروژه بررسی مشکلات
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108

پایان نامه  بررسی مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان شهری در 108 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده

زنان می توانند تاثیر شگرفی در ساختار و نظام فکری و فرهنگی حاکم بر یک جامعه داشته باشند. حال این سوال اساسی مطرح می‌شود که زنان برای به دوش کشیدن وظیفه ای به این مهمی چه آموزشهای لازمی را می بینند که بتوانند آنها را در فراز و نشیب های زندگی، تربیت انسانهای آزاد اندیش و مستقل یاری دهند و یا حداقل به عنوان یک انسان آنان را دارای یک هویت اجتماعی و شخصیت مستقل سازند.
توسعه هر جامعه در گرو توانمندی و مشارکت اعضای آن جامعه است و به این منظور باید فرصت های لازم را فراهم نمود تا آحاد افراد جامعه اعم از زن و مرد بتوانند در سطوح مختلف محلی، منطقه ای و ملی با فرآیند توسعه مرتبط گردند. تردیدی نیست که در این میان نقش زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه، محور خانواده و مربی نسل آینده نقشی حساس و کارساز می‌باشد. لیکن این نقش همیشه و بنا به دلایل گوناگون مورد غفلت واقع شده است و هرگاه که دولتها سعی در توسعه منابع انسانی کشور از این طریق داشته اند، به دلیل مشکلات اقتصادی گریبانگیر از توجه جدی به این مقوله باز مانده اند.
توسعه اساسی ترین مقوله مورد بحث جهان امروز است که در نتیجه رشد روز افزون دانش های بشری در حال دگرگونی است. انسان هوشمند هزاره سوم بر بام انتخاب راه صعود قرار گرفته است. لذا محیط پیرامون ما خواسته یا ناخواسته با تغییرات شگرفی در تمدن و فرهنگ به سوی توسعه و یکپارچه شدن گام بر می دارد. لیکن دستیابی به اهداف توسعه پایدار، همه جانبه و موزون، نیازمند تلاشی مجدانه است که در آن زنان و مردان جهت پیشبرد اهداف جامعه کوششی آگاهانه و بهره ای متعادل دارند، زیرا زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه ای هستند، بلکه اهرم موثری در پیشبرد اهداف آن محسوب می گردند و تجهیز این منبع مهم علاوه بر تسهیل دسترسی به اهداف توسعه، منجر به توزیع عادلانه تر درآمد نیز خواهد گشت. از این رو نگاه جوامع مترقی در سنوات اخیر از نگرشی حمایتی به نفع جامعه تغییر کرده است و این خود موجب تغییر رویکرد به مسائل زنان شده است. بدین گونه که باید علاوه بر توانمند سازی زنان، زمینه های لازم جهت استفاده از توانمندیهای ایشان فراهم گردد تا در سایه دو عمل فوق بتوان تمایل کارکردی زن و مرد در اجتماع را به حالت پایدار رساند.
با نگاهی اجمالی به وضع موجود زنان در جامعه و عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و معضلات موجود می‌توان میزان تلاشهای لازم جهت دستیابی به توسعه پایدار را مشخص نمود.
برای مردان پذیرش زنان به عنوان یک معیار دشوار است، ویژگی های بسیاری در زنان وجود دارد که مردان به آنها حسادت می‌کنند از جمله توانایی زنان در بیان احساسات خود- خلاق بودنشان- داشتن شم خاص زنانه که مختص خانمهاست.
شخصیت و احترام حقیقی زن هیچگاه از طریق خودنمایی و عرضه داشتن جمال و زیبایی و اطوار دلربایی به دست نخواهد آمد بلکه این احترام وقتی تحصیل خواهد شد که جنس لطیف به صورت دختران شایسته و همسران خوب و مادران نمونه در آیند، آن وقت می توانند احترام مردان را به خود جلب و شخصیت خود را حفظ کنند این وضعی که در جامعه غربی معمول است و به اصطلاح احترام زن رعایت می‌شود احترام حقیقی نیست زیرا بر اساس شهوت پرستی و لاابالی گری پایه گذاری شده است و بیشتر از آنکه واجد نقش مهم مادران و نگهبانان نسل باشد جواز آزادی بی بند و باری و نامحدودی است که به این صورت درآمده و در واقع زن به صورت بازیچه ای برای مردان درآمده است.
بانویی که در برابر شوهرش استقلال همه جانبه داشته باشد نقش رئیس خانواده را تضعیف و تخریب می‌کند، بالنتیجه در خانواده‌هایی که مادران حکومت می‌کنند، احترام فرزندان نسبت به پدران از بین می‌رود.
اسلام شوهر را مکلف می سازد که از همسر و فرزندانش سرپرستی کند و توصیه و تاکید می‌نماید که زن در حدود معینی مطیع شوهرش باشد و فرزندان، پدر و مادر، هر دو را احترام کنند در نتیجه خانه مرکز حیات خانوادگی و پاکدامنی می‌شود، و زنان از آمیزش با مردان اجنبی باز داشته می‌شوند و جنس لطیف در صورت انحراف و ابتلای به بی عفتی به مجازات سختی محکوم می‌شود.
همه این عواملی که در محیط اسلامی حکومت می‌کند دلیل آن است که اسلام به جای حفظ حدود و شئون خانواده و ارزش آن عنایت خاصی داشته است.
اسلام با یک حرکت مدبرانه و ماهرانه نظرات مغرضانه ای که مذهبهای جهان روی شخصیت زن وارد آوردند محو کرد اسلام اعلام نمود که زن و مرد هر دو دارای یک روح هستند و از یک گوهر به وجود آمده اند در این صورت اگر زن شرور فاسد باشد پس مرد هم مانند اوست و با همان نظر باید به او نگریست و اگر در وجود مرد یک نقطه مثبت و درخشان وجود داشته باشد زن هم امتیاز را دارد.
جمعیت مورد مطالعه در این تحقیق شامل 60 نفر از خانواده هایی که خود یا بستگان آنها دارای زنان تحصیل‌کرده و شاغل بوده پرسشنامه «خود ساخته» محقق را با گزینه های مختلف جواب داده اند و در تهران انتخاب و انجام شده.
انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری و به صورت اتفاقی بوده است.
واژه های کلیدی: خانواده، زنان، وضعیت مسکن، مشکلات اجتماعی،

 فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
اهمیت موضوع
چارچوب نظری پژوهش
اهداف پژوهش
هدف کلی پژوهش
هدفهای ویژه
سوال پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری متغیرها
فصل دوم : پیشینیه پژوهش
مقدمه ای بر فصل دوم
زن در ادبیات ایران
جایگاه واقعی زن در خانواده
دستیابی به حقوق اجتماعی زنان
زمینه های فعالیت اقتصادی بانوان فراهم نشده است
اشتغال زنان از پشت عینک روشنفکری
یکی از شاخصه های توسعه یافتگی باشد؟
تلاش هایی فراتر از برنامه
آمارها چه می گویند
9 درصد حاشیه ها سواد ندارند
در ردیف کشورهای در حال توسعه
نخبه گرایی زنانه
اعتبارات ناچیز
زنان 10 سال پس از پکن
پیام هایی برای اجلاس بازبینی و ارزیابی پکن: فقر
حقوق
سیاست
خشونت
بهداشت باروری
بیماری ایدز و ویروس آن
مناقشه مسلحانه
قاچاق زنان
آموزش
فرهنگ و شخصیت زنان
اختلاف فرهنگی در رابطه با شخصیت زنان
اختلافات سطح فرهنگی
دیدگاه روانشناسان در رابطه با شخصیت زنان
زنانی که فقط کار می‌کنند
بازیگران نقش آفرین
زنان و کارگاه: چشم انداز تاریخی
نابرابریها در کار
مشاغل کم ارزش
مسائل موفقیت
ویژگی های زنان موفق
دستمزد کم و دام فقر زنان
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع‌آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم : توصیف و تحلیل داده ها
فصل پنجم نتایج پژوهش
نتیجه داده های آماری
بحث و بررسی
محدودیت های تحقیق
پیشنهادها
منابع مورد استفاده

فهرست منابع

آلن گلیبرت، ژوزف گاگلر، (1375)، شهرها، فقر و توسعه، شهرنشینی در جهان سوم، مترجم پرویز کریمی ناصری، ناشر اداره کل روابط بین‌المللی شهرداری تهران.
احسانی، فروغ و دیگران، نقش زن در توسعه، مرکز مطالعات برنامه‌ریزی و اقتصادی کشاورزی
جامعه شناسی، آنتونی گیدنز، مترجم: منوچهر صبوری، چاپ پنجم، 1378، تهران، ناشر: نشر نی
روزنامه همبستگی، سال دوم، شماره 371، شنبه 13 بهمن 1380، 19 ذیقعده 1422، 2 فوریه 2002
روزنامه همشهری شنبه 7 آذر 1383- 14 شوال 1425- 27 نوامبر 2004- سال دوازدهم شماره 3567?
ساروخانی، باقر، مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده، تهران چاپ اول، 1370، ص 167?
سالنامه های آماری، مرکز آمار ایران.
سفیری، خدیجه، جامعه شناسی اشتغال زنان، تبیان.
سیاسی، علی اکبر، 1372، نظریه های شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ ششم.
شادی طلب، ژاله، اشتغال زنان و نقش تعاونی ها، علوم اجتماعی.
شفیع آبادی عبدا… (1371)، فنون تربیت کودک، انتشارات چهر.
شهسوار زاده، محمد مقایسه ویژگیهای شخصیتی زنان خانه دار و زنان کارمند در سطح شهر اصفهان 1374?
شهلا محیی (برومند)، همشهری، یکشنبه 11 دی 1379، 5 شوال 1421، 31 دسامبر 2000، سال نهم، شماره 2304
عمید، حسن 1369، فرهنگ فارسی عمید، انتشارات امیرکبیر، چاپ سوم، تهران.
مقاله از مریم انوری، همشهری، یکشنبه 9 دی 1380، 15 شوال 1422، 30 دسامبر 2001، سال دهم، شماره 2606?
کیهان نیا، اصغر، (1380) زن امروز، مرد دیروز تحلیلی بر اختلافات زناشویی، نشر مادر، تهران.
محسنی، منوچهر، مقدمات جامعه شناسی، انتشارات دیبا، چاپ دهم.
نقش زنان در توسعه، دفتر امور زنان ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد.
هاشمی، دکتر سید محمد، حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشر دانشگاه شهید بهشتی، چاپ اول، سال 1374?
همشهری، دوشنبه 26 فروردین 1381، 2 صفر 1423، 15 آوریل 2002 سال دهم، شماره 2694?
همشهری دی‌ماه 1377 سال هفتم شماره 1733 مقاله ای از دکتر مجید کارشناس، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان.
همشهری سه شنبه 29 شهریور 1379، 20 جمادی‌الثانی 1421، 19 سپتامبر 2000، سال هشتم، شماره 2222?
همشهری یکشنبه 14 بهمن 1380- 20 ذیقعده 1422- 3 فوریه 2002- سال دهم شماره 2640?
A.T.Mallier & M.J.Rosser, Women and the Economy: A Comparative Study of Britain and USA (Londen: Macmillan, 1987), p.167.

مقدمه

زن نیمی از پیکره اجتماع است و به تعبیر رابیندرانات تاگور- متفکر بزرگ هندی- بهترین دوست مرد، همچنانکه حیات انسان ها بسته به وجود زن است، تکامل او نیز ارتباط مستقیمی با نحوه نگرش و منش او در معاشرت با زن دارد. چنانکه انسان را موجود ناقص دانسته اند که برای رسیدن به کمال می بایست «جفت» مطلوب خود را بیابد و در کنار او به آرامش و تکامل برسد. گذشته از این انگاره فردی، زن همواره در ابعاد کلان‌تر نیز در جوامع بشری حضور داشته و دارد که این واقعیت بزرگ هیچگاه از چشم اندیشمندان و خردمندان به دور نبوده و هیچ متفکر واقع بین و حق شناسی نمی تواند این حقیقت مسلم را مورد انکار قرار دهد که اگر نقش زنان در پیشرفت و تعالی جامعه‌ای از مردان آن جامعه بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

باید به زن بهایی داد که درخور آن است البته نه در سخن بلکه در عمل اگر به زن به عنوان یک انسان کاملاً برابر با مرد، همانگونه که خلق شده نگاه شود و نه به عنوان یک ابزار یا تنها برای ارضای غرایز مرد و یا بیگاری کشیدن از او و در همه حال تحقیر کردن او، هرگز این همه فساد اخلاقی وجود نخواهد داشت. در غرب نیز با آن همه پیشرفت علم و تکنولوژی که تنها زاده هوش و استعداد انسان هاست و نه عقلانیت و شعور همه جانبه آنها، اگر زن را از صورت کالا خارج کنند مطمئناً فساد و تباهی رو به کاهش خواهد گذارد و در محیط خانواده هنگامی که جوان از کودکی متوجه احترام پدر و مادر (و البته بالعکس) گشت و نیز متوجه شد که پدر به مزایای اخلاقی و روحی مادر و دیگر بانوان توجه کامل دارد و به آنها به عنوان انسانی کامل و با شخصیتی ارزشمند می نگرد آیا در سنین نوجوانی و جوانی می‌تواند به زن تنها به عنوان رفع نیازهای غریزی نگاه کند و دائماً حریص تر شود و دنیا از همین زوایا بنگرد؟ و آیا داشتن خانواده‌ای آگاه که هر کس در آن جایگاه واقعی خود را داراست و نیز برخوردار شدن از تربیتی صحیح در محیطی پر از ایمان و عاطفه، ایمان توام با آگاهی و نه کورکورانه، نمی تواند احساسات سرکش جوانی را تحت کنترل درآورده و متعادل سازد؟

در طول قرن های متمادی، در عرصه های گوناگون ، زنانی ظهور کرده اند که با ایفای نقش خود به عالی‌ترین شکل ممکن و با اثبات توانایی ها و شایستگی های خویش، تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده ای در بهبود اوضاع جامعه خویش داشته اند.

برخی از این زن ها از چنان لیاقت و خصایصی بهره‌مند بوده اند که شعاع فعالیت ها و تاثیرات آنها از دایره اجتماع و محدوده جغرافیایی کشورشان نیز فراتر رفته و عالمگیر شده است.

با چنین مصداق که دارای شعاع حیرت انگیز و پویایی هستند ضمن آنکه حکایت از توانمندی های بالقوه زنان دارد، نگرش های جاهلانه ای که تساوی زن و مرد را زیر سوال می‌برد کمرنگ و بی رمق جلوه می‌دهد و به اصل مشارکت جهت پیشبرد و توسعه اجتماعی، قوام بیشتری می بخشد.

تجربه «اصلاح ساختار فرهنگی» و تجدید نظر در باورها و نگرش ها ثابت کرده است هر اندازه جامعه ای شرایط مساعد و همسانی را برای رشد و سپردن مسئولیت ها (فارغ از چارچوب های تنگ نظرانه و متحجرانه) فراهم آورده، به همان میزان توسعه و ترقی جامعه نیز روند شتابان تری یافته است.

در جهان معاصر، یافته های علمی و تجربه های علمی به طور روشن و واضحی برتری جنس خاصی را مردود اعلام کرده است و نقش اولیه و دگرگون کننده را به عواملی فرا جنسیتی داده است.

بی تردید اجحاف در حق زنان و نادیده انگاشتن حقوق فردی و اجتماعی آنان یکی از علل عقب ماندگی از قافله تمدن بشری است و با توجه به سرعت سرسام آور عصر امروز، هر میزان که جامعه ای بر استمرار این نگرش باطل اصرار و سماجت ورزد، این عقب ماندگی تشدید خواهد شد. لذا برای ترقی و حرکت به سمت آینده چاره ای جز تعجیل در رفع موانع و شکستن حصارهای نابخردانه وجود ندارد. (کیهان نیا، اصغر،1380، زن امروز، مرد دیروز)

همه افراد ملت از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

 

دانلود پایان نامه  بررسی مشکلات اقتصادی - اجتماعی زنان شهری


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش دبستانی دارای مادر شاغل و خانه دار

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی دارای مادر شاغل و خانه‌دار در 145 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش دبستانی دارای مادر شاغل و خانه دار

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی دارای مادر شاغل و خانه‌دار اهمیت مادر در روابط متقابل مادر و کودک  بررسی ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی دارای مادر شاغل و خانه‌دار  ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی  بررسی ناسازگاری کودکان دانلود مقاله بررسی ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی دارای مادر شاغل و خانه‌دار  طبقه‌بندی کودکان و نوجوانان ناسازگار
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش‌دبستانی دارای مادر شاغل و خانه‌دار در 145 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


چکیده
مقدمه
فصل اول ـ موضوع تحقیق
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه‌های تحقیق
متغیر تحقیق
-    تعریف نظری متغیر
-    تعریف عملیاتی متغیر
فصل دوم ـ چارچوب نظری تحقیق
-    سازگاری
-    اهمیت مادر در روابط متقابل مادر و کودک
-    ناسازگاری
-    عوامل موثر در پیدایش ناسازگاری
-    طبقه‌بندی کودکان و نوجوانان ناسازگار
-    ناسازگاری از دیدگاه مکاتب
-    ناسازگاری در اثر نوروزها
-    اختلالات خواب
-    اختلالات گوارشی
ناسازگاری در اثر سایکوپاتهای زودرس
ناسازگاریهای کودکان و نوجوانان در اثر سایکوزها
-    تفاوتهای مربوط به جنسیت در اختلالات رفتاری
-    اختلالات رفتاری کودکان بر حسب سن آنها
پیشینه تحقیق
فصل سوم ـ روش تحقیق
جامعه پژوهشی
نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار پژوهش
روش اجرا
روش تحلیل داده‌ها
فصل چهارم ـ نتایج تحقیق
فصل پنجم ـ بحث و نتیجه‌گیری
کودکان دارای مادران شاغل و خانه‌دار
ناسازگاری در کودکان دختر و پسر
محدودیت‌ها
پیشنهادات
منابع
پیوستها

منــــابــــع


 1-  ابراهیمی ، عصمت ـ بررسی تأثیر اشتغال مادر بر سازگاری اجتماعی دخترا در شهر تهران ـ پایان نامه کارشناسی ارشد ـ دانشگاه علوم تربیتی ـ سال 1372?

2-  اتکینسون و دیگران ـ زمینه روان‌شناسی جلد اول . براهنی محمد تقی و دیگران (مترجم) تهران ـ انتشارات رشد ـ چاپ سوم 1368?

3-  احمدی ، عبدالجواد ـ بررسی عوامل مؤثر بر سازگاری پسران دوره ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس 1369?

4-    ادیبی ، عبدالعبود ـ نظریه‌های جامع‌شناسی تهران انتشارات جامعه 1358?

5-  اسلامبولچی مقدم ، علی ـ بررسی علل ناسازگاری نزد دانش‌آموزان دوره ابتدایی ـ پایان نامه کارشناسی ارشد ـ دانشگاه تهران سال 1370?

6-    الینگورث ، رونالد ـ کودک و مدرسه ـ نوابی ‌نژاد ، شکوه (مترجم) ـ تهران انتشارات رشد 1368?

7-    بالبی ، جان ـ روان‌شناسی کودک ـ مشفقیان ، حسین (مترجم) تهران ـ انتشارات عارف 1359?

8-    پارسا، محمد ـ روان‌شناسی رشد کودک و نوجوان ـ انتشارات بعثت ـ چاپ سوم ـ 1371?

9-    تاواراس پاس ، ماریلیا ـ تاثیر بودن مادر روی فرزندان ، پایان نامه کارشناسی ارشد تهران 1353?

10-دبس ، موریس ـ مراحل تربیت ـ کاردان ، علیمحمد (مترجم) تهران ـ 1353?

11- راجرز ، دروتی ـ روانشناسی کودک ـ جلد دوم ـ سروری ، محمد حسین (مترجم).

12- روحانی ، عباسعلی ـ کودک از آغاز تا کودکستان ـ چاپ هنربخش ـ 1343?

13-شعاری‌نژاد ، علی‌اکبر ـ روان‌شناسی رشد ـ تهران ـ انتشارات رشد ـ 1364?

14- شیخاوندی ـ آسیب‌شناسی .

15-شیولسون ، ریچارد ـ استدلال آماری در علوم رفتاری ـ جلد دوم ـ کیامنش ، علیرضا (مترجم) تهران ـ انتشارات جهاد دانشگاهی ـ 1370?

16- عظیمی سیروس ـ روانش‌شناسی کودک ـ تهران ـ انتشارات دهخدا ـ چاپ دوم ـ 1363?

17- عنایت ، حلیمه ـ تاثیر اشتغال گروهی از مادران بر مراقبت از کودکان در شهر شیراز ـ مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز ، دوره هفتم ـ شماره اول و دوم ـ پاییز 1370 و بهار 1371?

18- قاسمی ، احمد ـ نقش حساس خانواده در تربیت کودک ـ مجله مکتب جام ـ شماره 56 ـ 1357?

19- کرین ، ویلیام ـ سی‌پیشگامان روان‌شناسی رشد ـ فدائی ، فربد (مترجم) تهران ـ مؤسسه اطلاعات ـ چاپ اول 1367?

20- ماسن ، پاول هنری ـ رشد روانی کودک ـ وهاب‌زاده ـ حسین (مترجم ) تهران ـ انتشارات زوار ـ چاپ دوم 1367?

21- مان ، نرمان ـ اصول روان‌شناسی ـ ساعتچی ، محمود (مترجم) تهران ـ انتشارات امیرکبیر ـ چاپ هشتم 1364?

22- موئل ـ بیداری وجدان درکودک ناسازگار ـ سجاع رضوی محمدرضا (مترجم) ، انتشارات آستان قدس رضوی 1367?

23- میرزا جانی ، حسین ـ بررسی اختلافات رفتاری در فرزندان مادران خانه‌دار نسبت به مادران شاغل ـ پایان‌نامه کارشناسی ارشد ـ تهران ـ دانشگاه علوم پزشکی ایران 1368?

24- میشل ، آندره ـ جامعه شناسی خانواده و ازدواج ـ تهران دانشکده علوم اجتماعی و تعاون.

25- میلانی‌فر ، بهروز ـ روان‌شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی ـ تهران ـ انتشارات مدرسه عالی پارس ـ 1372?

26- نادری ، عزت‌اله و سیف نراقی ، مریم ـ روشهای تحقیق در علوم انسانی و چگونگی ارزشیابی آنها ـ تهران ـ انتشارات بدر ـ چاپ سوم ـ 1370?

27- نادری ، عزت‌اله و دیگران ـ راهنمای علمی فراهم‌سازی طرح تحقیق ـ تهران ـ انتشارات بدر ـ چاپ اول 1369?

28- ولی ‌پور ، ایرج ـ روان‌شناسی سازگاری ـ تهران 1360?

29- ویگوتسکی ، ل.س. ـ رشد فرآیندهای عالی ذهن ـ منجم ، رویا (مترجم) ـ مرکز فرهنگی هنری اقبال لاهوری 1369?

سازگاری

انسان وقتی از نظر رشد اجتماعی رشد یافته محسوب می‌شود که در زمینه مهارتهای اجتماعی به رشد و شکوفایی رسیده باشد یعنی به سطحی از مهارت در روابط اجتماعی دست یافته باشد که بتواند با مردم راحت زندگی کند و سازگاری داشته باشد، شاید بتوان گفت که مهمترین جنبه رشد وجود هر شخص، رشد اجتماعی اوست. معیار اندازه‌گیری رشد اجتماعی هر کس میزان سازگاری [1] او با دیگران است یعنی با دوستان ، معلمان ، افراد خانواده ، بستگان ، همسایگان و حتی افرادیکه برای نخستین بار با آنها برخورد می‌کند. رشد اجتماعی نه تنها در میزان موفقیت کنونی و سازگاری با اطرافیانی که هم با انسان سرو کار دارند، بلکه در موقعیاتهای شغلی و پیشرفتهای آینده نیز مؤثر است.

رشد اجتماعی هم مانند رشد جسمی و ذهنی یک کمیت پیوسته است و بتدریج به کمال می‌رسد. یک نوجوان در هر سال به میزان قابل توجهی از هر نظر رشد می‌کند. اما این به آن معنا نیست که همه جنبه‌های رشد او دقیقاً هماهنگ پیش روند. بسیارند افرادی که رشد جسمی آنها چشمگیر است اما رشد ذهنیشان کند است. یا بالعکس ، یا کسانی که از نظر جسمی و ذهنی سرآمد هستند اما هرگز به بلوغ اجتماعی نمی‌رسند.

رفتار اجتماعی مناسب و درست بطور طبیعی حاصل نمی‌شود بلکه مثل هر مهارت دیگری باید آموخته شود و مرتباً تکرار و تمرین  گردد و بوسیله افراد با تجربه تصحیح شود. موفقیت در این زمینه بیشتر ازهمه به کوشش و خواست انسان بستگی دارد. عواملی که بطور قطع در آن تأثیر دارند عبارتند از : پدر و مادر و خانواده و دوستان او و ….

سازگاری اجتماعی به عنوان مهمترین نشانه سلامت روان از مباحث مهمی است که توجه جامعه‌شناسان ، روان‌شناسان و روان‌کاوان و بویژه مربیان را در دهه‌های اخیر جلب کرده است. پیش از آنکه روان‌شناسی و روان‌کاوری ، دنیای ناشناخته درون انسان به کاوش بپردازند و پیش از آنکه بهداشت روانی و نقش آن در حفظ سلامت ارتباطهای اجتماعی شناخته شود، اغلب ناسازگاریها و رفتارهای غیراجتماعی و ضداجتماعی به علتهای نامعلوم نسبت داده می‌شد و به جای هر نوع درمان و کمکی به فرد، صرفاً از راه مجازاتهای غیرعادلانه ظلمی مضاعف بر او روا می‌داشتند. تردیدی نیست که انواع بزهکاریها و جرایم اجتماعی ریشه در نابسامانیهای روانی دارد که آن نیز اگر علل بیولوژیک نداشته باشد معلول محیط ناسالم اجتماعی است.

مطالعه نهاد خانواده و بررسی تغییر و تحولات آن از جمله مسائلی است که طی قرون و اعصار مورد توجه محققان و عالمان بوده و در دهه‌های اخیر نیز از دید دو مکتب کارکرد گرای‌ساختی و کنش متقابل گرای نمادی برکنار نبوده است.

مکتب گارکردگرای ساختی [2] معتقد است که اجزاء متشکل یک نظام اجتماعی مرتبط با هم و وابسته به یکدیگرند و عملکرد هر یک از اجزاء دوام و بقای جامعه را موجب می‌شود. در این دیدگاه خانواده سازمانی است اجتماعی و متشکل از افرادی که در رابطه با یکدیگرند. این سازمان کارکردهایی دارد که به بقای نظام اجتماعی کمک می‌کند ( ادیبی ، 1358).

بارسنز که یکی از طرفداران این مکتب است اعتقاد دارد که جوامع انسانی به سمت و سویی حرکت می‌کنند که در آن خانواده دارای 2 کارکرد اساسی است. که یکی اجتماعی کردن کودکان بدانسان که بتوانند به عضویت جامعه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اند، درآیند. و دیگری تثبیت شخصیت افرادی که بتوانند به صورت افراد بزرگسال در جامعه ایفای نقش کنند( میشل ، 1354).

نظریه کنش متقابل گرای‌نمادی [3] نیز خانواده را با توجه به نقش و اهمیت آن در جریان اجتماعی‌ شدن مورد مطالعه قرار داده است. اگر اجتماعی شدن را با جریانی که طی آن انسان با الگوهای فرهنگی جامعه یا گروه خود می‌آموزد و آنها را بعنوان جزئی از نظام رفتاری خویش قرار می‌دهد تقویت کنیم، در این صورت فرد برای آنکه بتواند با افراد دیگر جامعه رابطه ارگانیک برقرار کند، لازم است تا نقشهای اجتماعی گوناگون را فراگیرد، این فراگیری از طریق کنش متقابل با دیگران صورت می‌گیرد.

در اجتماعی شدن کودک چند عامل مؤثرند که اولین و مهمترین آن خانواده می‌باشد.

صاحبنظران بر این باورند که از بین اعضای خانواده در تربیت و ایجاد ساختار شخصیت طفل، مادر از نقش حساس و ظریفتری برخوردار است، علت این امر شاید این باشد که از همان ابتدای تولد طفل بیشترین کنش و واکنشهای عاطفی خود را با مادر برقرار می‌کند. در واقع هسته اصلی احساس امنیت و اعتماد و عدم امنیت و بی‌اعتمادی در کودک از رابطه اولیه وی و مادرش سرچشمه می‌گیرد. در صورتی که این رابطه ناسالم و نادرست باشد احساس ناامنی و عدم اعتماد بر زندگی او سایه می‌افکند. بی‌توجهی طولانی، بدرفتاری و محرومیت از محبت در ابتدای زندگی منجر به ناسازگاریهای موقت و گاهاً طولانی در کودک می‌شود. (ماسن ، مترجم یاسائی و همکاران ، 1367) سازگاری مسئله‌ای است که مخصوص انسان نمی‌باشد. هر موجود زنده‌ای به فراخور حال خود و به اقتضای طبیعت و مرحله تکاملی که بدان دست یافته است ، ناچار است به طریقی که متضمن حفظ حیات و بقای اوست ، خود را با محیط پیرامونش ساگار کند. به دلیل اینکه در فرایند سازگاری وجوه اشتراک زیادی بین انسان و حیوان وجود دارد، بخش عمده‌ای از دانش‌ها درباره فرایند سازگاری در انسان به تحقیقاتی که درباره حیوانات به عمل آمده است ، مبتنی می‌باشد.

هر چه از نردبان تکامل بالاتر می‌رویم قابلیت انعطاف و یادگیری در موجودات زنده بارزتر می‌شود. حیوانات پست عمدتاً به اتکال غرایز و مکانیزمهای رفتاری ذاتی با محیط خود سازگاری پیدا می‌کنند. ولی در انسان انعطاف‌پذیری، قدرت تفکر و یادگیری ، واکنش‌های غریزی او را کاملاً تحت‌الشعاع قرار داده است. انسان باید به استثنای وانشهای بازتابی اولیه همه چیز را بیاموزد. بویژه اعمال و رفتاری که وی را در سازگاری با محیط اجتماعی به کار خواهد آمد ( والی‌پور ، 1367) انسان در بسیاری از شئون زندگی اجتماعی خود با سایر افراد جامعه در رابطه و فعل و انفعال مداوم قرار دارد. او باید برای ادامه حیات و تأمین حوائج خود به زندگی گروهی تن دردهد و با دیگران برای رسیدن به هدفهای مشترک تشریک مساعی کند. در چنین شرایط و در رابطه با سایر افراد جامعه است که هر کس ناگزیر باید به نوعی سازگاری رضایت‌بخش دست یابد و به همین دلیل است که مشکلات و موانع سازگاری آدمی از حیات اجتماعی او مایه می‌گیرد. بدینسان مفهوم سازگاری از نظر آدمی یعنی سازگری اجتماعی ، حتی برای ارضاء نیازهای زیستی، انسان خود را با وضع اجتماعی و شرایطی که ساخته ، دست انسان است روبه‌رو می‌بیند. مقررات، توقعات ، معتقدات ، ارزشها ، رقابتها ، همکاریها ، کارشکنی‌ها ، موانع و عوامل و واقعیاتی از این نوع که او را در راه تأمین خواسته‌هایش هیچگاه تنها نخواهد گذاشت.

گرچه بدرستی بین سازگاری و ناسازگاری حد و مرز مشخص و معینی نمی‌توان یافت و حالات بینابین این دو حالت بسیار زیاد است . فرایند سازگاری و ناسازگاری را باید خط پیوسته طولانی و مدرج تجسم نمود که هر نقطه‌ آن در جدایی از سازگاری را بیان می‌کندو در این خط مفروض از ناسازگاری مطلق شروع نمود. و درجات میانه‌ای از آن و سپس در پایان خط به سازگاری کامل با محیط می‌رسیم که مقصود و غایت زندگی همه افراد بشر است. با توسعه شهرنشینی و ازدیاد جمعیت و پیچیدگی شرایط زندگی، مسئله ناسازگاری ابعاد وسیع‌تری به خود گرفته است ( والی ‌پور ، 1363) .

مان [4] ( ساعتچی ، 1364) سازگاری را تطبیق یا وفق دادن شخص نسبت به محیط می‌گوید آن دسته از پاسخهای موجود زنده که باعث سازگاری مؤثر و هماهنگ او با موقعیتی که با آن قرار گرفته است ، می‌شود . ( ساعتچی ، 1356)

 شعاری نژاد ،( 1364) می‌گوید : سازگاری عبارت است از :

1-    عمل برقراری یک رابطه روان‌شناختی رضایت‌بخش میان خود و محیط،

2-    عمل پذیرش رفتار و کردار مناسب و موافق محیط و تغییرات محیطی ،

3-    سازگاری موجود زنده با تحریکات درونی و بیرونی .

راجرز سازگاری را اینگونه تعریف می‌کند : منظور از سازگاری انطباق متوالی با تغییرات و ایجاد ارتباط بین خود و محیط با نحوی است که حداکثر خویشتن سازی را همراه با رفاه اجتماعی ضمن رعایت حقوق خارجی امکان‌پذیر می‌سازد. به این ترتیب سازگاری به معنی همرنگ شدن با جماعت نیست، سازگاری به معنی شناخت این حقیقت است که هر فرد باید هدفهای خود را با توجه به چارچوبهای اجتماعی و فرهنگی تعقیب نماید (سروری ، 1357).

روان‌شناسان بطور سنتی سازگاری فرد را در برابر محیط مورد توجه قرار داده‌اند و ویژگیهایی از شخصیت را بهنجار کرده‌اند که به فرد کمک می‌کند که خود ار با جهان پیرامون خویش سازگار نماید. روان‌شناسان بسیاری معتقدند که اگر اصلاح سازگاری در معنی همنوایی با اعمال و اندیشه‌های دیگران تلقی شود ، در اینصورت چنان باری از تلویحات منفی را خواهد دشات که دیگران نمی‌توانند توصیفی از شخصیت سالم به دست دهند. آنان بیشتر به ویژگیهای مثبتی مانند فردیت ، آفرینندگی و شکوفایی استعدادهای بالقوه تأکید دارند.

در تعریف شخصیت بهنجار نیز اتفاق نظر وجود دارد اما اکثر روان‌شناسان ویژگیهای زیر را نمودار بهزیستی عاطفی می‌دانند:

کارآمدی و ادراک ، خودشناسی ، توانایی در کنترل اختیاری رفتار، عزت نفس ، پذیرش ، توانایی در برقراری روابط محبت‌آمیز و باروری ( اتکینسون و دیگران ، مترجم براهنی و همکاران ، جلد اول ، 1368).

سازگاری اهرمی نسبی است . انسانها به درجات مختلف در سازگاری دست می‌یابند. اگر می‌توانستیم بر پایه ضوابط معتبر علمی درجه سازگاری افراد جامعه را اندازه‌گیری و سپس در یک منحنی توزیع پیاده کنیم به احتمال قوی منحنی طبیعی بدست می‌آوریم. به این ترتیب که در یک طرف منحنی اقلیت کوچکی خیلی ناسازگار و در طرف دیگر منحنی اقلیت خیلی سازگار وجود خواهد داشت و در میان آن دو گروه اکثریت کم و بیش سازگار، بنابراین می‌توان گفت که حد و مرز مشخصی به طور مطلق ناسازگاری را از سازگاری جدا نمی‌کند (والی‌پور ، 1363).

لااقل دو مفهوم را می‌توان با عبارت ناسازگاری مرتبط ساخت. یک معنا اساساً یک مفهوم اجتماعی است. فردی سازگار نیست که نتواند بطور مناسبی در محیط معلومی تعامل کند. در معنای دیگر یک فرد را هنگامی ناسازگار تعریف می‌کنند که نتواند ارضای احتیاج کند حتی اگر رفتار او برای جامعه‌اش مناسب باشد ( مکدانلد[5] ، مترجم سروری ، 1355).

دانلود پایان نامه بررسی ناسازگاری کودکان پیش دبستانی دارای مادر شاغل و خانه دار


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار

پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار در 145 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار

پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار اضطراب میزان اضطراب در میان زنان  میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار تحقیق بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار  دانلود تحقیق بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار  زنان خانه دار  زنان شاغل و خانه دار  مقا
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

  پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار در 145 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


چکیده  
فصل اول : مقدمه
پیشگفتار  
مقدمه  
بیان مساله 
پرسش پژوهش  
فرضیه پژوهش  
اهداف پژوهش  
اهمیت و ضرورت پژوهش 
متغیر ها  
متغیر مستقل 
متغییر وابسته  
متغیر تعدیل کننده  
متغیر کنترل کننده  
تعاریف واژه ها  
الف: مفهومی  
ب: عملیاتی 
فصل دوم: پیشینه پژوهش
اضطراب  
Anxienty  
اجزای اضطراب 
الف) جنبه فیزیولوژیکی  
ب) جنبه شناختی  
خصیصه های اضطراب 
واکنش های اضطراب 
اضطراب عمیق به چه شکل صورت می گیرد 
هنگامی که اضطراب افزایش می یابد 
تظاهرات بدنی اضطراب 
تظاهرات روانی اضطراب 
الف) اضطراب امواج آزاد 
ب) بی تابی  
ج) تنش  
د) هراس  
عکس العمل به اضطراب  
انواع اضطراب  
1- اضطراب عینی 
2- اضطراب روان نژندی 
3- اضطراب اخلاقی 
راههای کاهش اضطراب 
1- دارو 
2- ریلکسیشن  
3- رفتار درمانی  
مکانیسمهای دفاعی اضطراب  
سرکوبی 
فرافکنی  
درون فکنی 
همانند سازی  
انکار 
جا به جایی  
خیالبافی 
والایش  
دلیل تراشی 
فخر فروشی 
بازگشت  
عکس العمل سازی 
واکنش وارونه  
انزوا 
نظریه ها و اضطراب 
نظریه روان تحلیل گری روانکاوی 
نظریه رفتاری  
نظریه اصالت وجود  
نظریه زیست شناختی 
نظریه سرشتی  
نظریه فردی 
نظریه انسان گرایانه  
اضطراب (تحقیقات جدید ، 1384) 
هنجاریابی آزمون اضطراب اشپیل برگر در شهر مشهد 
کار  
معیارهای شرایط کار  
معیارهای فیزیولوژیک  
معیارهای روانی 
معیارهای تولید  
مکتبهای فکری در روان شناسی کار 
الگوی دیوان سالاری 
عناصر اصلی این الگو 
الگوی تایلوریسم (تفکر علمی) 
الگوی اداری 
الگوی معاصر روان شناسی کار 
عوامل اضطراب زا و کار 
اضطراب در دوران اشتغال (تحقیقات جدید 1384) 
عوامل اضطراب زا  
1- منابع تنش زای عمومی در زندگی روزمره افراد 
2- منابع تنشی زای عمده مرتبط با مشاغل افراد 
آثار و عوارض اضطراب در دوران اشتغال 
عوارض و آثار فردی/ جسمانی 
عوارض و آثار رفتاری 
آثار رفتاری در محیط کار 
روان شناسی زنان 
فرضیه روانکاوی 
دیدگاه هلن دویچ (1982-1884)  
اعتماد به نفس زنان 
زنان و کار 
زنان و کار (خانه) 
زنان خانه دار 
(ارزش کار خانگی زنان) (تحقیقات جدید) 
بررسی میزان آگاهی زنان خانه دار ساکن تهران از علل بیخوابی و مسائل بهداشتی، روانی مربوط به آن 
روان 
زنان و کار (خارج از خانه)  
پنهان کاری 
حاکمیت – محکومیت  
نابرابری موقتی  
نابرابری دائمی  
پیامدهای استرس 
محیط فیزیکی خطرناک  
بازارهای کار و ساختارهای صنعتی در زندگی شغلی بانوان 
نخست  
دوم 
سوم 
نگاه جنسیتی نسبت به زنان در قانون کار غیر کارشناسی است  
یک در صد افزایش در جمعیت زنان بیکار برابر 19 در صد کاهش
نرخ مشارکت  
افزایش شهری شدن از نرخ مشارکت زنان می کاهد 
آیا گریه کردن یک خصیصه زنانه است؟ (تحقیقات جدید)  
توصیه مهم  
بررسی شدت برخی عوامل استرس زای شغلی در پرستاران 
نتابج  
شیوه های مقابله با اضطراب در دوران اشتغال 
شیوه و راهکارهای فردی 
دستور العمل (یک) 
مرکز اطلاعات و آمار زنان 
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
جامعه آماری 
نمونه ی پژوهش 
روش نمونه گیری 
ابزار پژوهش 
تست اضطراب کتل 
روش اجرای تست  
روش نمره گزاری  
روش های تحلیل آماری 
فصل چهارم: ارائه داده های پژوهش
الف) توصیف داده ها  
نتیجه گیری 
فصل پنجم: بررسی و تحلیل نتایج
بحث و نتیجه گیری و بررسی در مورد داده ها  
پیشنهادها 
فهرست منابع 
ضمائم
پرسشنامه 

فهرست منابع

1- روز نهان – سلیگمن (1382). ترجمه یحیی سید محمدی، آسیب روانی 1و 2 تهران نشر ارسباران.

2- الیور، رابرت.1383? مترجمین: فریبا حسنی، ژاله افشار، مهناز استکی. روان شناسی مراقبت از سلامتی تهران، انتشارات: شید اسب .

3- کارلسون ، نیل آر.1381? ترجمه: دکتر، مهرداد پژوهان.1382 مبانی روان شناسی فیزیولوژیک. تهران، انتشارات: غزل.

4- اتیکسون، ریچارد1380? ترجمه محمد تقی، براهنی و همکاران. زمینه روان شناسی هیلگارد. تهران: رشد.

5- الن شولتز، سیدنی، شولتز دوان پی.1382 ترجمه: علی اکبر سیف و همکاران. تاریخ روان شناسی نوین. تهران، انتشارات: دوران.

6- دکتر کریمی، یوسف. 1382? روان شناسی شخصیت تهران، نشر: ویرایش.

7- دکتر پریور، علی. 1375? نابسامانیهای روانی. تهران، نشر: کومش.

8- چارتهم ، رابرت. 1379? روان شناسی اضطراب.

9- کاپلان، هارولد . سادوک ، بنیانمین.1371 مترجم: نصرت ا… پور افکاری خلاصه روان پزشکی جلد دوم تبریز. موسسه تحقیقاتی وانتشاراتی ذوقی.

10- دکتر فرجاد ، محمد حسین. 1377? مشکلات و اختلالهای روانی تهران نشر بدر.

11- دکتر پاشاشریفی، حسن. 1376? نظریه و کاربرد آزمونهای هوش و شخصیت تهران. نشر: سخن.

12- آلن .ا. راس. 1378 ترجمه سیاوش، جمال فر. روان شناسی شخصیت تهران. نشر: روان.

13- دکتر میلانی فر، بهروز. 1378? روان شناسی کودکان و نوجوانان تهران. نشر: قوس.

14- مانفورا، سیدنی.1369 ترجمه: طلعت، شهریاری. روان پرستاری تهران مرکز نشر: دانشگاهی.

15- باربارا دال بوم . هال.1377 ترجمه: زهره قایینی. روان شناسی زن تهران. نشر: چاپ گستر.

16- دکتر نوری ، مهدی. 1375. رشد و تکامل شخصیت رفتار بهنجار و نابهنجار. کرج انتشارات: دانشگاه آزاد کرج.

17- دکتر پاشاشریفی، حسن. شریفی، نسترن. 1380? روشهای تحقیق در علوم رفتاری تهران، نشر: سخن.

18- منینگ، مریلین، هداک،پاترشیا.1376 ترجمه: دکتر سهراب، خلیلی شورینی. زنان، مدریت و رهبری. تهران. کتاب ماد وابسته به نشر: مرکز.

19- هاید ژانت. ترجمه: بهزاد رحمتی. روان شناسی زنان ترجمه، نشر: لادن.

20- فرانکل لوئیس.1377 ترجمه: شکوه السادات، خونساری نژاد. روان شناسی زن. تهران. نشر: شکوه دانش.

21- دکتر گنجی، حمزه. 1381? روان شناسی کار. نشر: ارسباران.

22- ساعتچی محمود 1379? روان شناسی کار. تهران. نشر: ویرایش.

23- زندی پور، طیبه. 1383? برنامه ریزی تحصیلی و شغلی تهران. وابسته به آموزش و پرورش.

24- طهماسبی، سهیلا. 1384? مجله حقوق زن. سال ششم. اسفند و فروردین.

25- گرامی زادگان، اشرف. 1384? ملجه حقوق زن.

26- پوریامین ، سونیا. 1384? مجله سروش بانوان تهران نشر: سروش.

27- دکتر پور شریفی، حمید. 1384? نشریه: پیام مشاور. تهران صاحب امتیاز مرکز مشاوره دانشگاه تهران شماره 39- سال چهارم.

28- دکتر رضایی راد، مجید . استرکی، اکبر، ناظمی، پروین. 1384? فشار روانی در دوران اشتغال.

30- عبادتی، اسرافیل. 1384? روزنامه کار و کارگر یکشنبه: 30 بهمن، 84 سال شانزدهم، شماره 4358?

31- آقا محمدی . علی. 1384? روزنامه هموطن سه شنبه: 20 دی، سال 84 سال دوم، شماره 467?

 

اضطراب

اضطراب نتیجه وجود یک «سیستم سازه» در فرد است که سبب شکست وی می گردد زیرا برخی تجربیات در خارج از حیطه سازه های موجود فرد قرار گرفته و دیگر نمی تواند درباره اتفاقات آینده پیش بینی نماید.

اضطراب، ترس از یک عامل ناشناخته و نامعلوم که موجب پریشانی فکر و گاه بروز علایم احساس خطر از جمله طپش قلب و رنگ پریدگی نیز می شود. بنابراین در فرایند اضطراب، بر خلاف (ترس طبیعی و واقعی) یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب زننده وجود ندارد بلکه فقط به طور خودکار ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود. حالت اضطراب غالبا در هنگام شب تشدید می شود و فرد را از خوابیدن باز می دارد و شاید بدین علت که در شب به علت تاریکی، خود به خود ذهن انسان حساس تر و حواس او تیزتر می شوند و لذا مغز آمادگی بیشتر برای تولید فرایند «احساس خطر» پیدا می کند. (میلانی فر- بهروز 1378)

 

Anxienty

کلمه Anxienty احتمالا از کلمه لاتین Anxientas که به معنای ناآرامی می باشد، گرفته شده است و به حساسیتهای جسمانی وروانی که در پاسخ به تهدید حقیقی یا خیالی به وسیله ارگانیزم ابراز و ایجاد می شود، اشاره می کند. همچنین اضطراب ممکن است در پاسخ به آنچه که موجب تهدید، اعتماد به نفس می شود و یا از پیدایش موقعیتی که شخص در آن وضعیت از انجام کاری که خارج از محدوده توانایی اوست احساس فشار می کند، به وجود می آید. (فرجاد، محمد حسین 1377)

هنگامی که فشار روحی شدت یابد و یا احساس های متعدد شخص را تحت فشار قرار دهد فرد به واکنشهای دفاعی متوسل می شود.

اضطراب با نشانه هائی چون، تحریک پذیری، بی خوابی، بی اشتهائی یا پرخوری، تنفس سریع، افزایش ضربان قلب، اختلالهای گوارشی، ناتوانیهای جنسی و در موارد شدید با انقباض ماهیچه ای و گاهی حمله های آنژین مشخص می شود.

اضطراب های روانی اگر دوام و شدت داشته باشند به حالت اضطرابی و افسردگی منجر شده و تغییرات مشخص در اعمال و رفتار و اندیشه فرد ایجاد می کند. اضطراب به صورت نگرانی دایم و تشویش احساس می شود و بر حسب شدت اضطراب نشانه هائی مانند نگرانی شدید، بی قراری، تحریک پذیری، ترس و خشم، عصبانیت، اختلال در خواب، بیاد آوردن خاطرات دردناک و احساس گرفتگی گلو، لرزش، دردهای ماهیچه ای، تاکی کاردی و افزایش خون جلب توجه می کند.

در واقع حالت اضطرابی با احساس تنش، نگرانی و اضطراب مبرم مشخص می شود که بیماری دلیلی برای آن نمی یابد. فرد مضطرب همیشه برای همه چیز، حتی سلامتی خود، نگران است اما  غالبا نمی داند که چرا در یک حالت نگرانی دائم به سر می برد. نشانه دیگری که ممکن است جلب توجه کند این است که بیمار می ترسد ولی نمی داند این ترس از چه و به چه علت است (دکتر نوری 1368)

دانلود پایان نامه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی)

پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی) در 161 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی)

پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی)  پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان  عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی رفتارهای وندالیستی جوانان   بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی)  تحقیق بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وند
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 8252 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 161

پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی) در 161 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


 پیشگفتار :

فصل اول : کلیات…

مقدمه :

تاریخچه در جهان..

نروژ :

ایالت متحده آمریکا :

انگلستان :

تاریخچه در ایران..

وندالیسم بین نسلی…

وندالیسم به مثابه آشوبی اجتماعی…

نظریه های حاکم بر انحراف وندالیسم :

نظریه پاتریس ژانورن :

نظریه پروفسور گابریل مورز :

نظریه هاوبر :

نظریه مارشال ب کلینارد و رابرت ف- هییر :

تعریف بزهکاری :

1- ملاک اجتماعی :

2- ملاک آماری :

3- ملاک روانی :

انواع بزهکاری :

نظریه کژخویی فطری :

نظریه پرخاشگری :

انواع پرخاشگری…

1- پرخاشگری فردی :

2- پرخاشگری جمعی :

3- اختلال منش :

نظریه یادگیری اجتماعی :

نظریه فروید درباره علل پرخاشگری :

فرضیه ناکامی- پرخاشگری :

پرخاشگری جا به جا شده :

نظریه فرهنگی :

عوامل محیطی و پرخاشگری :

نظریه بیولوژیکی تعاملی :

خلاصه مبحث پرخاشگری :

نظریه خرده فرهنگ یا فرهنگ فرعی (کوهن) :

نظریه معاشرتهای مختلف (سانزلاند) :

نظریه بی هنجاری (آنومی) :

نظریه برچسب یا انگ :

نظریه کنترل اجتماعی :

تاثیر خانواده بر بزهکاری نوجوانان:

وضعیت اقتصادی :

دوستان و تاثیر آن بر بزهکاری :

مدرسه و تاثیر آن بر بزهکاری نوجوانان :

نوجوانی و مشخصات آن:

رشد جسمانی…

رشد شناختی…

رشد روانی – اجتماعی…

مشکلات نوجوانان و جوانان..

1-بحران خودشناسی :

2- مشکل اجتماعی شدن..

3-بیماریهای روانی نوجوانان:

ضرورت و اهمیت پژوهش:

اهداف پژوهش :

فصل دوم : طرح مساله.

سوالات تحقیق :

فرضیات تحقیق..

فصل سوم : طرح تحقیق..

روش تحقیق :

جامعه آماری :

روش نمونه گیری :

روش جمع آوری اطلاعات…

روش آماری…

متغیرهای مورد مطالعه.

تعریف عملیاتی :

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل واژه ها

جدول شماره 1-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب جنس….

جدول شماره 2-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب سن..

جدول شماره 3-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا پدر و مادرشان به تحصیلات اهمیت می دهند؟.

جدول شماره 4-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا تا به حال در بیرون از منزل به دعوا و درگیری پرداخته اید؟.

جدول شماره 5-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب وضعیت اقتصادی خانواده به چه صورت است؟ 

جدول شماره 6-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه مجموع افراد خانواده شما چقدر است؟ 

جدول شماره 7-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه تا چه میزان شما را در محیط خانواده تحت فشار قرار می دهد؟.

جدول شماره 8-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب دوستان و همسالان  

جدول شماره 9-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب منطقه زندگی افراد خانواده 

جدول شماره 10-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب خشونت…

جدول شماره 11-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا به عنوان اعتراض دست به عمل وندالیسم زده اید؟.

جدول شماره 12-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه چه مقدار از اوقات فراغت خود را صرف دیدن رسانه های تصویری  می کنید؟.

جدول شماره 13-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب نمونه آماری بر حسب شغل  

جدول شماره 14-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب نوع مسکن افراد 

جدول شماره 15-4 : توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا افراد از امکانات تفریحی و ورزشی استفاده می کند؟.

نمودار جنس….

نمودار سن..

نمودار تحصیلات…

نمودار اعتراض….

نمودار درآمد..

نمودار تنبیه.

نمودار رسانه ها

 نمودار دوستان وهمسالان..

نمودار خشونت…

نمودار شغل..

نمودار مسکن..

نمودار امکانات تفریحی و ورزشی…

نمودار منطقه.

نمودار دعوا

نمودار منطقه.

جدول 1-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین تعداد افراد خانواده و خرابکاری رابطه وجود دارد؟.

جدول 2-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین وضعیت اقتصادی و فرار دختران رابطه وجود دارد؟.

جدول 4-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا تنبیه و آزار علل وندالیسم است  

جدول 5-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین دعوا گیری و وندالیسم رابطه وجود دارد؟.

جدول 6-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین اعتراض و وندالیسم رابطه وجود دارد؟ 

جدول 7-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین کمبود امکانات تفریحی و ورزشی و وندالیسم رابطه وجود دارد؟.

جدول 8-5 توصیف جمعیت نمونه آماری بر حسب اینکه آیا بین رسانه های جمعی و وندالیسم رابطه وجود دارد؟.

فصل پنجم : نتیجه گیری…

نتیجه گیریهای کلی محقق :

نتایج به طور خلاصه.

پیشنهادها :

فصل ششم :

محدودیت ها و مشکلات تحقیق..

محدودیت های پژوهش :

پیوست ها

فهرست منابع و ماخذ..

 

فهرست منابع و ماخذ

1-            احمدی، احمد روانشناسی نوجوانان و جوانان (تشخیص رفتاری تحصیلی شغلی، بزهکار واعتیاد)، اصفهان، نشر مشعل، 1368?

2-            بیرو، آلن، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه باقر ساروخانی، تهران انتشارات کیهان، 1367?

3-            پژوهشهائی درباره نسل نوجوان، انجمن اولیاء و مربیان ش 5 (بی تا)

4-            توسلی، غلام عباس، مقاله کاربرد تئوریهای جامعه شناسی در حل مشکلات اجتماعی، 1375?

5-            جعفر کرمانی، ابراهیم، نوجوانی، بحثی درباره مسائل روانی و اجتماعی نوجوانان،‌شرکت سهامی چهر، 1349?

6-            دانش، تاج الزمان، مجرم کیست؟ جرم چیست، تهران موسسه کیهان، 1369?

7-            رمضانی، ناصر، بررسی عوامل پیدایش رفتارهای وندالیستی در میان پسران حاشیه خطوط راه آهن، پایان نامه کارشناسی ارشد سال تحصیلی 75-1374?

8-            ریتزر، جورج، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، محسن ثلاثی جلد اول انتشارات علمی، 1374?

9-            شکرریزی ، زهرا، وندالیسم بررسی موردی بر پیدایش رفتارهای وندالیستی در دبیرستانهای شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد سال تحصیلی 77-1376

10-       غفوری غروی، حسن، انگیزه شناسی جنائی، تهران، دانشگاه ملی ایران، 1359?

11-       فرجاد، محمدحسین، مشکلات و اختلالات رفتاری و روانی در خانواده، تهران: دفتر تحقیقات و نشر بدر، 1374?

12-       فرقانی رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان ونوجوانان، (بی جا) نشر و معاونت آموزش و پرورش.

13-       فلاچی، اروریانا، زندگی، جنگ و دیگر هیچ، ترجمه لیلی گلستان، تهران نشر امیر کبیر، 1355?

14-       کاپلان، هارولد، سادوک، بنیامین، خلاصه روان پزشکی ترجمه نصرت الله پور افکاری (تبریز) انتشارات ذوقی، 1369?

15-       کوئن، بورس، مبانی جامعه شناسی ، ترجمه غلام عباس توسلی، رضا فاضل، نشر سمت، 1372?

16-       کیوی، ریموند و کامپنهود، روش تحقیق در علوم اجتماعی (نظری و عملی) ترجمه عبدالحسین نیک گوهر تهران، فرهنگ معاصر، 1370?

17-       گیدنز، آنتونی، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری، نشر نی، 1373?

18-       مرتضوی، محمدرضا، تخریب اموال عمومی، بیماری یا …( روزنامه ایران، یکشنبه 16 شهریور سال 1376).

19-       مرتون ، رابرت کی، مشکلات اجتماعی و نظریه جامعه شناختی، نوین تولائی انتشارات امیرکبیر، 1376?

20-       نلسون، ریتاویکس و ایزرائیل، آلن سی، اختلالهای رفتاری در کودکان، ترجمه محمدتقی منشی طوسی، انتشارات آستان قدس رضوی، 1369?

21-       نیک گهر ، عبدالحسین، مبانی جامعه شناسی ، تهران، نشر رایزن، 1369?

22-       ورسلی ، پترو، جامعه شناسی مدرن حسن پویان انتشارات چاپخش، 1373?

 

نظریه پرخاشگری :

پرخاشگری یعنی عملی که به آسیب رسانی عمده به دیگران منتهی شود.البته ممکن است این نوع آسیب رسانی به حالتهای گوناگون انجام گردیده و حتی آزارهای روانی نظیر «تحقیر ، توهین و فحاشی را نیز به همراه داشته باشد.اما در هر حال ، مفهوم آسیب به تعارض رفتارها بر می گردد.از این رو خشونت تنها یکی از انواع پرخاشگری محسوب می شود.بدین لحاظ ، خشونت را کار عمومی که هدف آن ایجاد آسیبهای جسمانی به دیگران باشد تلقی می کنیم.(فرجاد ، 1374،صفحه 156).

انواع پرخاشگری

1- پرخاشگری فردی :

«کودک یا جوان ، نسبت به افراد بالغ یا همسن خود ،  پرخاشگری نشان می دهد ولی این حملات به صورت فردی انجام می شود و شخص سعی در پنهان کردن اعمال خشونت آمیز خود ندارد».(کاپلان ، سادوک ، 1369 ، صفحه 131) نوجوان پرخاشگر ، به صورت فردی گستاخ ، بی تربیت و بیش از حد به خود مطمئن و بی رحم نسبت به اطرافیان و همسالان در بین گروه شناخته می شود.نسبت به اولیا مدرسه و افراد خانواده اش گستاخ است و مرتب و بدون دلیل دروغ می گوید و به تنهایی دست به فرار از منزل یا مدرسه می زند.با دیگران دوست نشده و یا یک دوستی است.سعی در انزوا طلبی دارد، رفتار خود را از دیگران پنهان نمی کند و اگر مورد بازخواست در مورد حرکات و اعمال خود قرار بگیرد گناه خود را به گردن دیگران می اندازد ، مرتب دیگران را مورد تمسخر قرار می دهد و از آنها ایراد می گیرد و از افراد خاصی هم تقلید نمی کند.در کارهای جمعی همکاری ندارد و هنگامی که با فرد کوچکتر از خود روبرو می شود قلدری می کند» (فرقانی رئیسی ، بی تا ، صفحه 90).

دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر در پیدایش رفتارهای وندالیستی جوانان و نوجوانان (تخریب آگاهانه اموال عمومی)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی

پایان نامه مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی

پایان نامه  مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی شیوه های مقابله با استرس مادران  شیوه های مقابله با استرس  مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس  استرس استرس والدین کودکان عقب مانده  تحقیق مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و ما
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه  مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


مقدمه و بیان مساله:

اهمیت تحقیق :

اهداف تحقیق:

سؤالات تحقیق:

فرضیه های تحقیق:

تعاریف واژه ها:

استرس:

مقابله:

عقب ماندگی ذهنی:

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین..

استرس:

مقابله:

تعاریف عقب ماندگی :

تعریف عقب ماندگی ذهنی از نظر جامعه شناسی:

تعریف رفتاری:

طبقه بندی سیستم AAMD:

مشکلات والدین کودکان عقب مانده ذهنی :

استرس والدین کودکان عقب مانده :

شدت عقب ماندگی کودک:

سن کودک:

جنسیت کودک:

رفتارهای خاص کودک:

سازگاری و شیوه های مقابله والدین کودکان عقب مانده ذهنی :

فصل سوم: روش تحقیق..

روش تحقیق :

جامعه آماری:

نمونه و روش نمونه گیری :

ابزارهای اندازه گیری :

پرسشنامه منابع و استرس:

روش نمره گذاری:

روش جمع آوری اطلاعات:

روش آماری:

فصل چهارم: نتایج تحقیق..

نتایج تحقیق:

سوالات:

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری..

بحث و نتیجه گیری:

محدودیتهای تحقیق :

پیشنهادها:

پیشنهادهای کاربردی :

فهرست منابع:

 

فهرست منابع:

-    ابراهیمی، امرالله،(1371)، مطالعه جنبه های روانشناختی سازگاری پس از ضایعه مغزی.

-  اسداللهی، قربانعلی و عباسعلی زاده، علی(1372)، راهنما برای خانواده های بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی. اصفهان، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.

-    البرزی، شهلا و بشاش، لعیا (1372). بررسی نگرشی والدین کودکان عقب مانده ذهنی نسبت به امر پیشگیری، آموزش و تسهیلات و امکانات موجود در جامعه، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه تهران.

-  البرزی ، شهلا و بشاش، لعیا (1375) . تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر خانواده. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه تهران.

-  ذوالفقاری، فضیله؛ محمدخانی، پروانه و عباس پور، شهبار (1376). بررسی راههای مقابله کارآمدی شخصی تصوری و نگرش به رویدادهای زندگی در دو گروه نوروتیک و بهنجار ایرانی. فصلنامه اندیشه و رفتار، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی.

-  رابینسون، نانسی ام و رابینسون، هالبرت بی. (1975) . کودک عقب مانده ذهنی؛ ترجمه ماهر، فرهاد (1370)، مشهد، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی.

-  رضائی گاوسوری، لیبیا (1374). بررسی مشکلات خانواده ها در نگهداری از بیماران اسکیزوفرون.

-  ریحانی، رضا (1374). بررسی استرس و شیوه های مقابله والدین کودکان عقب مانده ذهنی، فصلنامه اندیشه و رفتار، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی.

-  ساراسون، ایروین جی و ساراسون ، باربارا آر. (1987). روانشناسی مرضی. جلد دوم، ترجمه نجاریان، بهمن و اصغری مقدم، محمدعلی (1372). تهران، انتشارات رشد.

-  ملک پور، مختار (1375). بهداشت خانواده کودک عقب مانده ذهنی، اصفهان، موسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان.

-  نصر اصفهانی، مهدی و باقری، عباس (1376). بررسی فشارهای روانی محیط کار صنعتی. فصلنامه اندیشه و رفتار، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی.

-  هالاهان، دانیل پی، و کافمن، جیمز ام. (1978). کودکان استثنائی ، مقدمه ای بر آموزشهای ویژه، ترجمه جوادیان، مجتبی (1371). مشهد، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی.

 

استرس:

استرس، اصطلاحی است که در طب و زیست شناسی بصورت گوناگون بکارگرفته شده است. و به معنی تنش روانشناختی ناشی از این رویدادها و موقعیتها، به مفهوم دقیق تر هر چیزی که در تمامیت زیست شناختی ارگانیسم اختلال بوجود آورد و شرایطی ایجاد کند که ارگانیسم طبیعتاً از آن پرهیز کند، استرس شمرده می شود. استرس، ممکن است بصورت محرکهای فیزیکی، عفونتها و واکنشهای آلرژیک و نظایر آن باشد و یا بصورت تغییر کلی در جو اجتماعی-روانی، فرق آنها این است که اولی یک عامل استرس زای فیزیولوژیکی است که از طریق هیپوتالاموس، غده فوق کلیوی و سلسله اعصاب سمپاتیک و با ترشح هورمونهای مختلف تاثیر می گذارد، و دومی، نه تنها با قدرت تهدیدی که اصولاً در عامل استرس زا نهفته است، بلکه با کیفیت درک شخص از آن عامل ارتباط دارد.

جاسمیت و کانتین استرس را چنین تعریف می کنند: استرس، عبارت است از بهم خوردن تعادل درونی بصورت تغییرات هیجانی، شناختی و فیزیولوژیکی است که در اثر عامل بیرونی (مانند رویدادهای زندگی، سرما، گرما و رطوبت) و یا تحریکات درونی (مانند ارضاء غرایز، امیال و تکانه ها) بوجود می آید و درجه تهدیدآمیز بودن آن در یک ارزیابی شناختی تعیین می گردد. (ذوالفقاری، 1376).

همچنین، استرس را می توان فشار در وضعیت یا شرایطی دانست که فرد را از حالت آرامش خارج ساخته و به واکنش در ابعاد گوناگون بدنی، روانی و رفتاری وادارد.

بطور کلی در بیان مفهوم استرس گروهی گرایش به تاکید بر تعیین یک پاسخ خاص یا الگوی پاسخی که موقعیتی را منعکس می سازد، دارند. برای مثال نشانگان انطباق عمومی که توسط سلیه در سال 1974 مطرح شد، نمونه ای است از مفهوم استرس مبتنی بر پاسخ از سوی دیگر، گروهی در تعریف استرس، تاکید بر محرک دارند. در مدل استرس مبتنی بر محرک، چنین گفته می شود که استرس از محیط فرد ناشی می شود و واکنش به منابع استرس خارجی، فشار نامیده می شود. معهذا، مدلهای تعاملی هم مطرح شده اند. در این مدلها هر دو جنبه محرک و پاسخ، استرس درنظر گرفته می شوند و اینکه استرس، طی یک رابطه خاص بین شخص و محیطش اتفاق می افتد. در این مدل به فرد بعنوان عنصری فعال در مقابل جریان استرس نگریسته می شود که خود نظم دهی شناختی- رفتاری و عاطفی و راهبردهای مقابله اش بر شیوه برخورد با منبع استرس تاثیر می گذارد. (ذوالفقاری، 1376).

دانلود پایان نامه مقایسه استرس و شیوه های مقابله با استرس مادران کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و مادران کودکان بهنجار سنین ابتدائی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان

پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان در 71 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان

پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان  استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان اوتیسم ساختن آزمون اوتیسم تحقیق استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان  دانلود مقاله استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان مقاله استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان  ملاک های تشخ
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان در 71 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


چکیده پژوهش….

فصل یکم :.

مقدمه.

بیان مسئله پژوهش….

اهمیت پژوهش

هدف از پژوهش حاضر :.

پرسشهای پژوهش :.

تعریف مفاهیم و اصطلاحات :.

فصل دوم.

تاریخچه اوتیسم :.

ویژگی های رفتاری اوتیسم..

کارکرد هوشی…

رفتار تشریفاتی و اصرار بر یکنواختی…

نابهنجاری ها در پاسخ به محیط فیزیکی…

رفتار خود تحریکی…

رفتار خود جرحی…

عاطفه نامناسب…

رفتار اجتماعی…

تکلم زبان..

اوتیسم..

ملاک های تشخیص اوتیسم (در خود ماندگی) بر اساس DSM…

ارزیابی و تشخیص اوتیسم..

تشخیص مقدماتی اوتیسم :.

ارزشیابی تشخیص جامع..

آزمون CHAT (چک لیست اوتیسم طفولیت).

پرسشنامه ASSQ…

آزمون CARS..

آزمون اوتیسم سیمون بارون- کوهن..

فصل سوم.

مقدمه.

جامعه آماری پژوهش….

نمونه و روش نمونه گیری..

اعتبار ابزار پژوهش….

ابزار پژوهش….

تحلیل عاملی…

روش های تحلیل عاملی…

فصل چهارم.

توصیف داده ها.

نتایج توصیفی داده ها.

اعتبار و روایی…

اعتبار آزمون اوتیسم..

ضریب آلفا.

روایی آزمون اوتیسم..

مشخصه های نمره های آزمون اوتیسم درگروه نمونه.

مقایسه نمرات دختران و پسران در گروه نمونه.

نرم آزمون (AQ).

فصل پنجم..

بحث و بررسی درباره یافته ها.

محدودیت های پژوهش….

پیشنهادها :.

 

 

 

تاریخچه اوتیسم :

هنری مودزلی نخستین روانپزشکی بود که توجه جدی به کودکان خردسالی که اختلالات شدید روانی همراه با دگرگونی ، تاخیر و انحراف در فرایندهای رشد نشان می دادند مبذول داشت.در آن زمان این اختلالات «سایکوز» تلقی شدند.پس از آن اولین بار اصطلاح «اوتیسم» توسط بلولر در سال 1911 برای توصیف افراد مبتلا به اسکیزوفرنی که تماسی با واقعیت نداشتند به کار برده شد.

در سال 1943 لئوکانر و هانس اسپرگر (1944-1991) به طور مستقل اختلالهایی مانند اختلال در روابط اجتماعی ، نابهنجاری های زبانی ، علایق محدود و تکراری در دوران کودکی را توصیف کردند.آن ها معتقد بودند که این کودکان در مورد عدم تماس با واقعیت (بدون تشخیص مانند اسکیزوفرنی) مشابه هستند.

کانر کودکان اوتستیک را این گونه توصیف نمود : نهایت تنهایی اوتستیک.(پور افکاری ، 1379).

به علاوه او اظهار داشت که این سندروم منجر به انحراف زبان می شود و با تاخیر در فراگیری ، پژواک گویی ، لالی موقعیتی ، معکوس سازی ضمیر و صحبت تحت اللفظی مشخص می گردد.همچنین این کودکان دارای میلی وسواسی برای حفظ یکنواختی محیط هستند و با رشد عادتها و تشریفات دقیق مشخص می شودن به خاطر حافظه طوطی وار مناسب و ظاهر فیزیکی بهنجاری که دارند ، کانر نتیجه گیری کرد که این کودکان قادر به کسب توانایی های شناختی طبیعی هستند.

در سال 1344 آسپرگر چهار گروه مشابه از این کودکان را توصیف کرد که اختلالات آنها چندان شدید نبود.او این کودکان را مبتلا به اختلال شخصیت تشخیص داد که «جامعه ستیزی اوتیستیک» نامیده شد.او معتقد بود این اختلال که از سال دوم زندگی آشکار میشود.با اختلال شدید در توانایی ایجاد ارتباط گرم و با روح و فعال با کل محیط مشخص می گردد.(توزنده جانی و همکاران ، 1383).

بتلهایم در سال 1967 اظهار نمود که در پاسخ به والدین طرد کننده ، کودکان مبتلا به اوتیسم از تعاملات اجتماعی خود بسنده کناره گیری می کنند.

تا اواسط دهه 1970 برنامه های درمانی این بود که به والدین کمک شود تا کمتر کودکانشان را طرد کنند ، اما این فرضیه به وسیله های پژوهشهای تجربی بعدی بین سالهای 1970 تا 1980 حمایت نشد.

در این پژوهشها والدین کودکان مبتلا به اوتیسم در پاسخ به پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا نمره ای در سطح بهنجار گرفتند.به علاوه این والدین همانند والدین کودکان طبیعی سطوح مشابه رضایتمندی زناشویی و به هم پیوستگی خانوادگی را گزارش کردند.

برنارد ریملند 1964 و اریک اسکوپلر 1971 از جلمه اولین کسانی بودند که در مقابل نظریه بتلهایم به مخالفت برخاستند.ریملند معتقد بود که اوتیسم از اختلالات عصب شناختی است.اسکوپلر نیز معتقد بود که وظیفه درمانگران این است که والدین را به عنوان جزئی از گروه درمان در نظر بگیرند و نه به عنوان مقصر.

بعدها آیزنبرگ و کانر در یک مقایسه نشانه های اصلی را محدود به دو ویژگی اولیه کردند : 1- تنهایی شدید و 2- اصرار وسواس گونه در حفظ یکنواختی.بنابراین نابهنجاری زبانی که قبلاً نشانه های اصلی نشانگاه در نظر گرفته می شدند حذف شدند.

بیش از شش دهه از شناساندن اوتیسم توسط کانر (1943) سپری شده است.اطلاعات زیادی درباره این نشانگان بدست آمده است.اوتیسم تقریباً در 5/4 مورد از 10000 تولد زنده رخ می دهد.در بین کودکان اوتیستیک ، پسرها به نسبت 3 یا 4 به 1 از دختران پیشی می گیرند.(نائینیان ، 1378).

اوتیسم با گوشه گیری شدید ، کمبودهای نافذ در زبان ، رفتار اجتماعی و توجه و بروز رفتارهای عجیب و غریب یا تکراری مشخص شده است.

معمولاً اوتیسم در بین سنین 2 و 5 سالگی تشخصی داده می شود.هرچند اکثر پژوهشگران توافق دارند که اوتیسم به وسیله عوامل عضوی ایجاد می شود و از زمان تولد وجود دارد ، در حال حاضر نظریه سبب شناسی غالبی وجود ندارد. (نائینیان ، 1378).

 

 

ویژگی های رفتاری اوتیسم

تشخیص اوتیسم بر پایه بروز رفتارهایی است که مشخصه نشانگان هستند.راتر[1] (1978) به تاکید بر زبان پرداخته و اوتیسم را در چهار معیار اصلی تعریف کرده است :

1- شروع قبل از 30 ماهگی.

2- رشد اجتماعی ناقص

3- رشد زبانی با تاخیر و انحراف

4- تاکید بر یکنواختی

آیزنبرگ و کانر (1956) نشانه های اصلی را به تنهایی مفرط و حفظ یکنواختی کاهش داده اند. (نائینیان و همکاران ، 1378).

کارکرد هوشی

اساساً تصور می شد کودکان اتیستیک به لحاظ حافظه طوطی وار ، فوق العاده زیرکانه و ماهرانه رفتار کردن ، بیان چهره ای جدی و فقدان نابهنجاری شدید دارای هوش معمولی باشند.اما اکثر کودکان اتیستیک (با حالت شدید اختلال) از لحاظ کارکردی عقب مانده ذهنی هستند.تنها 20 درصد این کودکان هوشبهر 70 یا بالاتر دارند.البته سنجش هوش این کودکان اغلب دشوار است ، چون با توجه به نقص زبان در آزمونهای تفکر انتزاعی و منطق نمادی یا متوالی عمل می کنند.از طرفی رفتارهایی ابراز می کنند (مثل خود تحریکی و خود جرحی) که فرایند سنجش را دچار اشکال می کند.

 

رفتار تشریفاتی و اصرار بر یکنواختی

این مقوله چهار رفتار شایع را در بر می گیرد :

1- ممکن است کودک از خود بازی ضعیف یا خشکی نشان دهد.

2- غالباً وابستگی شدید نسبت اشیاء در این کودکان دیده می شود.

ممکن است در مورد اشیا نا معمول مثلاً جارو برقی یا انواع اتومبیل و … وسواس فکری نشان دهند.

ممکن است به گونه ای تکراری راجع به شیئی صحبت کنند یا آن را به اصرار به هر جایی که می رود ببرد.

3- ممکن است ذهنشان شدیداً به مفاهیمی چون رنگها ، مسیر اتوبوسها ، اعداد و الگوهای هندسی مشغول باشد.

4- بیشتر کودکان اوتیستیک امور روزمره یکنواختی را در نظر دارند که باید دقیقاً دنبال شود.مثلاً کودک فقط در اتاق نشیمن در جلوی دستگاه تلویزیون می خوابند و بر هم زدن برنامه روزمره یکنواخت آنها موجب پریشان آنها می شود.

دانلود پایان نامه استاندارد ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پایان نامه بررسی تاسیسات برقی

پایان نامه بررسی تاسیسات برقی در 180 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی تاسیسات برقی

تاسیسات برقی تاسیسات برق مهندسی برق پایان نامه تاسیسات برقی تحقیق تاسیسات برقی مقاله تاسیسات برقی پروژه تاسیسات برقی مهندسی برق دانلود پایان نامه تاسیسات برقی
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 1703 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180
پایان نامه بررسی تاسیسات برقی در 180 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

لامپها

منابع نور در جهان پیرامون ما به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شوند، منابع نور طبیعی شامل خورشید، ماه و ستارگان است و منابع غیرطبیعی شامل منابعی که با سوخت فسیلی و منابعی که با سوخت الکتریکی کار می‌کنند، می‌شود. بحث ما روی همین منابع اخیر است.

1ـ لامپهای رشته‌دار یا التهابی (نور گرم)                        2ـ لامپهای تخلیه در گاز (نور سرد)

1ـ لامپهای التهابی: در این لامپها با عبور جریان برق از رشته فلزی درجه حرارت آن بالا می‌رود تا این رشته تشعشع کند. به دلیل نقطه ذوب بالا و تبخیر کم، رشته فلزی این لامپها از جنس تنگستن است. این رشته به صورت سیم مستقیم یا رشته مارپیچ یا رشته مارپیچ پیچیده و یا مارپیچ مضاعف ساخته می‌شود.

امتیاز اصلی این لامپها عدم نیاز به راه‌انداز (بالاست)، قیمت کم، طیف نوری عالی و کوچکی اندازه است.

پریز برق، نیرو رسانی و کلیدها و فیوزها

نیرورسانی (کابل کشی ـ سیم‌کشی)

به منظور برق‌رسانی به نقاط مختلف از سیم‌ها و کابل‌ها استفاده می‌شود که در ساختمان آنها فلزات هادی برای حمل جریان برق و عایق‌های مناسب برای جلوگیری از نشت جریان به کار گرفته شده است. یک هادی با روکش عایق، سیم عایق‌دار نام دارد و اگر چند هادی عایق‌بندی شده در داخل یک غلاف مشترک قرار گیرند کابل ایجاد می‌شود. سیم‌های مورد نیاز در تأسیسات برقی کارهای ساختمانی باید دارای هادی مسی با پوشش (PVC) و ولتاژ 75ـ450 ولت باشد و یا سیم قابل انعطاف با پوشش لاستیکی (طبیعی ـ مصنوعی و یا مخلوطی از آن دو) با ولتاژ اسمی 750ـ450 ولت باشد و در ضمن همچنین انتخاب نوع مدارها (سیم‌کشی ـ کابل کشی) و مشخصات آنها باید با رعایت کلیه مقرراتی باشد که در استاندارد ملی شماره 1937 (آئین‌نامة تأسیسات الکتریکی ساختمانها) ذکر شده است. بدیهی است در صورت فقدان استاندارد ایرانی برای سیم مورد نیاز، باید مشخصات آن سیم با مقررات کمیتة بین‌المللی الکترونیک (IEC) مطابقت کند.

پست برق و ژنراتور اضطراری

پست‌های برق و ترانسفورماتور

پستها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. پستهای داخلی خود به سه دسته پست فشار قوی باز، نیمه‌باز و بسته تقسیم می‌شوند. پستها دارای ترانس و تابلوها و سکسیونرها، دژنکتورها، فیوزها، فیدرها، باس‌ها و باس‌بارها و … هستند. در پستهای باز و نیمه باز کلیه لوازم و وسایل در یک قسمت مشخص به نام سلول و در پستهای بسته در تابلو نصب می‌گردند.

تابلوها و اصلاح ضریب قدرت

تابلوها

در هر پست توزیع، حداقل یک ترانسفورماتور و دو تابلوی فشار قوی و فشار ضعیف وجود دارد. تابلوی فشار قوی از یک کلید قطع کننده بار و سه عدد فیوز HH تشکیل شده است و تابلوی فشار ضعیف (380V) که در توزیع اولیه NHV و در توزیع ثانویه UV نامیده می‌شود. بحث ما دراین قسمت روی تابلوهای فشار ضعیف NHV و UV خواهد بود.

 

انواع تابلوها از لحاظ محل و نقش در سیستم کنترل

تابلوهای فشار ضعیف به چهار دسته اصلی، نیم اصلی (که از تابلوی اصلی تغذیه می‌شود)، فرعی تأسیسات (که از تابلوی نیم‌اصلی تغذیه می‌شود) و فرعی روشنایی و پریز (که از تابلوی نیم اصلی تغذیه می‌شود)، تقسیم می‌شود که به تابلوی اصلی NHV و به بقیه تابلوها UV می‌گوییم.

ارت، حفاظت و برقگیر

ارت و حفاظت

سیستم‌های اتصال زمین

برای جلوگیری از برق‌گرفتگی و برای تأمین ایمنی و حفاظت از روشهای زیر استفاده می‌شود:

1ـ System grounding: در این روش نقطه نول ژنراتورها، ترانسفورماتورها و شبکه هوایی در ابتدا و انتهای خط به الکترود زمین وصل می‌شود.

2ـ Equipment grounding: در این روش بدنه یا محفظه فلزی کلیه وسایل به الکترود زمین وصل می‌شود.

3ـ سیستم حفاظتی برقگیر: در ساختمانهایی که مجهز به برقگیر هستند، باید سیستم اتصال به زمین برقگیر از دو سیستم گفته شده در بالا کاملاً مجزا باشد همچنین دو سیستم اول نیز باید در صورت امکان از سیستم زمین مجزا استفاده کنند.

سیستم صوتی

وظایف اصلی سیستمهای صوتی پخش مورد قبول موزیک و انتقال پیام به طور واضح جهت اعلام یا احضار است.

اجزاء اصلی سیستمهای صوتی عبارتند از: الف ـ Speakerها                 ب ـ آمپلی‌ فایرها        ج ـ میکروفن یا منبع تولید سیگنال باند پایه             د ـ کابل‌های شیله‌دار

 

پارامترهای مهم در مشخصات صوت




در این روابط Io شدت صوت مبنا یا آستانه شنوایی برای بسامد 1000 هرتز است که برابر با 12-10 وات بر مترمربع است و Po فشار مؤثر صدای مبنا است و برابر با 5-10×2 پاسکال است.

همچنین I و P به ترتیب شدت صدای مورد نظر و فشار مؤثر صدای مورد نظر است.

2) RSP: فشار صوتی لازم در فاصله مورد نظر (برحسب دسی‌بل).

3) NL: نویز لول که طبق جدول 1 داده شده است و پارامترهایی که اختلاف بین سطح نویز و صدای بلندگو را مشخص می‌کنند عبارتند از زاویه حرکت نویز و نوع نویز. همچنین به طور کلی تغییرات نویز بستگی زیادی به منبع انرژی بوجود آوردندة آن انتشار، وضعیت جغرافیایی و ساختمانهای حوالی محل انتشار نویز دارد. همچنین نویز لول نیز برحسب دسی‌بل است.

سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق

انواع سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق

الف) سیستم اعلام و اطفا دستی: در این سیستم از شاسی‌های اعلام حریق در ورودی و خروجی ساختمان استفاده می‌شود که با شکستن شیشه روی شاسی و فشار دادن دکمه، آژیر به صدا در می‌آید. در این سیستم همچنین باید کپسولهای آتش‌نشانی مناسب در محل موجود باشد.

سیستم تلفن و شبکه کامپیوتری

شبکه‌های کامپیوتری

تعریف شبکه: به مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل و متصل به هم شبکه گفته می‌شود، این مفهوم را نباید مترادف با سیستم‌های توزیع شده دانست زیرا سیستمهای توزیع شده متصل به هم بوده ولی مستقل از یکدیگر نمی‌باشند زیرا در این سیستمها کلیه پردازشها توسط کامپیوتر مرکزی انجام می‌شود ولی در شبکه‌های کامپیوتری مستقل از دیگر کامپیوترها پردازش خود را انجام می‌دهند و فقط تبادل اطلاعات بین کامپیوترهای مختلف انجام می‌گیرد.

معمولاً در شبکه‌ها تعدادی کامپیوتر برای اجرای برنامه‌های کاربران وجود دارد که به این کامپیوترها host یا میزبان می‌گویند.

hostها توسط زیر شبکه ارتباطی یا subnet با هم در حال ارتباط هستند. در واقع subnet همان سیستم انتقال یا حمل می‌باشد.

تقریباً در تمامی شبکه‌ها subnetها دارای دو عنصر اصلی هستند:

1) عناصر سوئچینگ که وظیفه پردازشگری واسط پیغام‌ها را دارند.

2) خطوط ارتباطی: که در دو نوع Point to Point و Multi Point وجود دارند.

فصل نهم طراحی و محاسبات

فصل دهم متره و برآورد

دانلود پایان نامه بررسی تاسیسات برقی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

پروژه بررسی تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت

پروژه بررسی تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه بررسی تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت

تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت تاریخچه فیلامنت  فیلامنت تولید و استفاده فیلامنت تاریخچه تولید فیلامنت پایان نامه تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت  تحقیق تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت مقاله تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت پروژه تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

پروژه بررسی تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب:

نکاتی در مورد تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت   
فلر   
مشعل‏ها   
فلانجینگ   
گیجینگ   
کاتر   
شوتر   
آنیلر   
کد و علت خرابی فلز   
مشخصات اگزودست تیوپ   
نکته ای در مورد سیم ولدز   
قطعات زیر دستگاه استم   
بادامک های سمت چپ   
نکاتی دیگر در مورد استم ماشین   
اگزدست فیدر   
مونت   
تارنتیل   
بت فیلامنت   
ولدزستتر   
ولدز کاتر   
کیلامپینگ   
پیک آپ   
گیتر   
سنترون یا ویبراتور   
اجزاء کاتر   
سنترلاینر   
ترانسفر یا استم فیر   
چک هد   
ولدز ستتر   
فلایتینگ   
هوکینگ   
کلامپینگ   
تستردوم   
بارنرها   
آنکارا اینترینگ   
آنکار روپل یا روپلینگ   
فرینگ   
تستر سوم   
اجکت   
گتر   
آن لودر یا مونت ترانسفر   
اجزاء روپلینگ   
مطالبی دیگر در مورد سیلینگ   
تارت   
مونت رود   
دو تاری برینگ یا دو بادی برینگ   
اجزاء هد سیلینگ   
بالب پوش آب   
علت خروجی لامپ   
سنسور مونت با رجکتر   
کنویر   

 

چکیده:

یک لامپ التهابی از مراحل زیر تشکیل شده است:
1-فلز Flare    2-حباب Bulb    3-سرپیچ Cap
4-سیم ولدز یا لیدین وایر
Lead in wire    5-آیلت Eyelet    6- فلامنت Filament
7- آنکاروایر
Anchor wire    8- آیلت Eyelet    
نکاتی در مورد تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت:
سال 1097 برای اولین بار از کربن که دارای نقطه ذوب 3650 گرادسلسیوس ( ) به اضافه الیافی از جنس پارچه نسوز یا چوب خیزران این موارد را کربنیزه می کردند. این مواد به علت اینکه تا دمای 2000 درجه اکسیده می شدند در سال 1098 از تاتانیم که دارای نقطه ذوب   2899 استفاده کردند سپس از سینپیون استفاده کردند سپس از تنگستن استفاده کردند ماده ای ترد و شکننده که نسبت به بقیه مواد دارای نقطه ذوب بالاتری است جنس تنگستن از وانادیم و وافرام می باشد که طی عملیاتی به صورت متالوژی پودر به تنگستن که چکش خوار است تبدیل می کنند دارای نقطه ذوئب 3650 گراد سلسیوس می باشد. در سال 1913 به علت اینکه وانادیم میل شدیدی به ترکیب شدن با اکسیژن در حرارت بالا دارد و اکسید وانادیم تشکیل می داد لامپها را تخلیه کردند. به خاطر اینکه سرعت اکسید شدن را کم کنند تا عمر لامپ زیاد شود. سپس داخل لامپ ها را گاز آرگن و نیتروژن استفاده می کردند و گاز آرگن سرعت تبخیر وانادیم یا تنگستن را خیلی کم می‌کند. لامپهای 25 وات به بالا را داخل حباب از گاز استفاده می کنند. لامپ های 25 وات به پائین داخل حباب لامپ خلاء می باشد و از گاز استفاده می کنند.
Flare فلر: اولین ماشین تولید قطعات لامپ التهابی در قسمت IL ماشین فلز نام دارد. که از لوله شیشه ای سربدار به طول یک متر الی یک متر و دویست که دارای قطر معادله 3/12 میلی متر می باشد استفاده می کنند. که استم تیوپ نام دارد. محصولی که از این ماشین خارج می شود قیفی شکل و فلز نام دارد. استم تیوپ از کشور بلژیک یا تاکستان خریداری می گردد. در این دستگاه به وسیله گاز و هوا و اکسیژن قسمت انتهایی تیوپی که به وسیله کلامپهایی محکم گرفته شده و با سرعت بدور خود می چرخد  (هد دستگاه) به صورت خمیری شکل در می آید البته عملیات حرارتی توسط مشعل هایی از حرارت های پائین به حرارت های بالا به تیوپ دمیده می شود سپس به وسیله فلانچی از جنس فسفر پرنز که نوعی سرامیک است در حین چرخیدن تیوپ عمل فلانچینگ صورت می گیرد. سپس به وسیله نگهدارنده ای به اندازه مورد نظر به صورت پائین می آید و سپس به وسیله حرارت و تیغه ای از جنس استیل برش می شود. جنس شیشه فلز از نوع سرب دار است. تست تولید دارای 10 عدد ماشین فلز می باشد که هر کدام از آنها دارای 8 الی 9 هد می باشند و تست دارای هفت خط تولید است. دستگاه ها ساخت شرکت بادلکس انگلیس می باشد. اساس کار ماشین صفحات بادامک (کام) لمس کننده های غلطکی (رولر) می باشد که توسط الکتروموتور و گیربکس نیرو و تغییرات سرعت انجام می گیرد. ایندکس ماشین 9/1 ثانیه می باشد.

دانلود پروژه بررسی تاریخچه تولید و استفاده فیلامنت


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ