سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاورپوینت بررسی سیستم کانبان

پاورپوینت بررسی سیستم کانبان در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 4086 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی سیستم کانبان در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه کانبان

سوپر مارکت

وظایف کانبان

اشکال کانبان

انواع کارتهای کانبان

انواع سیستم کانبان

ملزومات سیستم کانبان

اصول کانبان

مزایای پیاده سازی سیستم کانبان

محدودیت های کانبان

گام های لازم برای به اجرا درآوردن کانبان

مزایای طرح کانبان برای ایران خودرو

خلاصه نحوه گردش کانبان

 

بخشی از متن

مقدمه

معمولاً در هر کارخانه یک سیستم گردش اطلاعات وجود دارد که در قالب فرم هایی حاوی برخی اطلاعات می باشد که به عنوان مجوز تحویل و ارسال کالا بین انبار یا کارگاه های مختلف تولید مورد استفاده قرار می گیرند. مانند استفاده از فرم های درخواست کالا، برنامه تولید و درخواست خرید یا سفارش و...

به طور مثال اگر واحد مونتاژ به قطعاتی نیاز داشته باشد لازم است فرم درخواست کالا از انبار تکمیل و توسط مقام های مجاز امضاء شود و معمولاً این فرم ها در چند نسخه تهیه و بعد از تکمیل شدن امضا های مجاز و دریافت کالا از انبار توسط قسمتی که عهده دار این امر است به بخشهای مختلف کارخانه مانند انبار، تولید(مونتاژ)، حسابداری و... ارسال می گردد.

این امر مستلزم مقدار زیادی کار دفتری می باشد که در کارخانه ها امری معمولی شده و جزیی از سیستم و کار روزمره آنها را تشکیل می دهد.

در شرکت های مدرن و پیشرفته مانند تویوتای ژاپن گردش اطلاعات و روش ارسال و تحویل مواد و کالا بوسیله کانبان صورت می گیرد.

کانبان کلمه ای ژاپنی و به معنی کارت می باشد و عبارت از برگه ای کاغذی و یا کارتی پلاستیکی که درون یک پاکت پلاستیکی شفاف قرار دارد. روی این برگه یا کارت اطلاعاتی در مورد مواد و قطعه و فرایند قبلی است که هنگام تحویل کار توسط فزایندهای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و سودمند خواهد بود و همچنین ممکن است کانبان حاوی اطلاعاتی در مورد سفارش کار یا حمل و نقل باشد. این کارت ها در واقع جایگزین فرم های فوق شدند.

تاریخچه کانبان :

در سال 1930هنگامی که گروه Toyotaعملیات تولید خودرو را شروع کرد *kiichiro دست به اقدام جدیدی زد .kiichiro برای مطالعه سیستم هنری فورد به امریکا سفر کرد و با یافته های جدیدی به کشورش باز گشت .سیستم ارائه شده از سوی او ‚تولید و حمل به طور همزمان در تمام مراحل تولید بود .بنابراین kiichiro مقدمات تولید بهنگام را فراهم نمود .

Taiichi Ohno* معاون اجرایی سیستم تولید تویوتا (TPS)* با سفری که در سال 1956 به آمریکا داشت دیدگاه کاملا جدیدی نسبت به تولید بهنگام پیدا کرد. او در این سفر با سیستم تولید و عرضه به روش سوپر مارکت آشنا شد. او از اینکه می دید مشتریان دقیقا نوع و مقدار جنس مورد نیاز خود را انتخاب می کنند مبهوت شده بود و این روش را تحسین می کرد. سال ها بعد Ohno سیستم تولید خود را به سوپر مارکت آمریکایی تشبیه کرد. هر خط، مشتری قبلی خود سوپر مار کتی برای خط بعدی خود شد.خط بعدی فقط و فقط قطعاتی را که لازم داشت انتخاب می کرد و خط قبلی فقط قطعاتی را که خط بعدی انتخاب کرده بود ‚تولید و جایگزین می کرد.این وضعیت سیستم کششی نام گرفت. Ohnoتعدادی ابزار برای به کار انداختن طرح تولیدی خود ایجاد نمود. معروف ترین این ابزار Kanban است که امکان انتقال اطلاعات را در بین و درون فرایند ایجاد می نماید.

سوپر مارکت :

این ایده بادیدن تصاویری از سوپرمارکت امریکایی بدست آمده که در آن کالاها در مکان های مشخصی چیده شده تا مشتریان براحتی بتوانند آنها را بردارند.

سوپرمارکت به مثابه فروشگاهی است که نگهداری قطعات تولیدی (زیر مونتاژها)را انجام می دهد که معمولا در نزدیکی فرایند تامین کننده قرار می گیرند تا بعد از برداشتن پالت قطعات ،سوپر مارکت برای فرایند تامین کننده‚ کانبان یا جعبه خالی ارسال میکند تا او را از موجودی خود مطلع سازد.معمولا در سوپرمارکتها خطی را بعنوان حداقل موجودی برای هر محصول معین کرده که در صورت رسیدن موجودی به این خط ‚کانبانها شروع به تولید نموده و جایگزین پالتهای خالی در سوپر مارکتها شده .

مسئولیت تحویل قطعات از سوپر مارکت وتحویل آنها به خط مونتاژ نهایی شخصی به نام FEEDER (تغذیه کننده خط مونتاژ)انجام می دهد.

از دیگر وظایف FEEDER :

•           برگرداندن پالتهای خالی به جایگاه خود

•           انتقال اطلاعات بین خط مونتاژاصلی با زیر مونتاژها جهت اولویت بخشیدن به تولید زیر مونتاژها

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 پاورپوینت...       پاورپوینت...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ