سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP

پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP

معرفی ترمزهای هوشمند ترمزهای هوشمند ESP ESP پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP
دسته بندی مهندسی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 730 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


نیروی گریز از مرکز.        

سرش

شتاب جانبی

فوق رانش

تحت رانش

زاویه سرش جانبی

سرعت دورانی چرخها

نیروهای انحراف دهنده

ESP

ABS

ASR

ETS

MSR

BAS

EBV

PML

چراغهای ترمز

واحد کنترل هیدرولیکی

واحد پلانجرها 

پمپ فشار اولیه 

سنسور فشار ترمز 

سنسور حرکت دیافراگم 

سنسور شتاب جانبی 

سنسور سرعت دورانی 

سنسور زاویه چرخش چرخ 

سنسور سرعت سنج چرخ 

 

             

 

بسمه تعالی

نیروی گریز از مرکز

            بدن انسان همواره در مقابل حرکت و جابجایی مقاومت می کند.این خاصیت اینرسی نام دارد. این نیرو بیشتر سر پیچ ها خود را نمایان میسازد. هر چه شعاع گردش کوچکتر و سرعت بیشتر باشد این نیرو قویتر میشود و بر عکس هر چه شعاع گردش بزرگتر و سرعت کمتر باشد این نیرو کوچکتر میگردد. در هر حال نیرویی برای مقابله با آن باید صرف شود تا خودرو به وضعیت تعادل برسد. این نیرو سانتریفوژ(گریز از مرکز)[1] نام دارد در واقع نیرویی که سعی دارد خودرو را به سمت خارج پیچ هدایت کند گریز ازمرکز و نیرویی که در مقابل آن خودرو را به داخل پیچ هدایت می کند نیروی جانب مرکز[2] نام دارد.

            طبق قانون عکس العمل شتابی که خودرو در سر پیچ ها دارد مرکز ثقل خودرو را تحت الشعاع خود قرار می دهد. در واقع زمانی که خودرو سر پیچ ها دور می زند نیروی گریز از مرکزی که به چرخ ها وارد می شود باید به نحوی با نیروی ارسالی ترمز به چرخ ها کنترل شود تا از واژگون شدن خودرو جلوگیری کند.

            رانندگان معمولا در وضعیتهای بحرانی[3] که برایشان پیش می آید ترمز ناگهانی می گیرند . در این وضعیت[4]ESP باید هم نیت راننده[5] را بداند و هم خودرو را متعادل نگه دارد. این عمل تنها وقتی صورت میگیرد که فشار ترمز در چرخ های مختلف متفاوت باشد مثلا در ترمزگیری سر پیچ ها چرخ جلو که در دایره داخلی قرار دارد باید با فشار بیشتری نسبت به چرخ خارجی ترمز گرفته شود.

وقتی چرخها در حال راندن خودرو میباشند و در همان حال می پیچند چرخهای جلو تمایل دارند به سمت خارج حرکت کنند در اثر این انحراف نیروی جانب مرکز بوجود می آید این نیرو شتابی جانبی به چرخهای جلو می دهد تا خودرو به سمت داخل منحنی حرکت کند.

 
            اگر نیروی گریز از مرکز خودرویی که درحال دور زدن واعمال ترمز است از نیروی جانب مرکز آن بیشتر شود( واین اختلاف صفر یا نزدیک صفر نباشد )ممکن است با فشار به مدار ترمز گسیختگی یا  نشتی در لوله ترمز ایجاد شود.

 

دانلود پروژه بررسی معرفی ترمزهای هوشمند ESP


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 سخنی از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ